Banyak orang dia tidak sayang diri dia, sebab itu jangan kahwin kalau tak sayang diri sendiri. Kalau dia sayang diri dia, kita hidup diri kita dengan penuh kasih sayang, bila kita jumpa bakal suami... baru kita boleh limpah kasih sayang, baru kita boleh ajar kasih sayang, baru kita boleh didik bakal apa itu kasih sayang. 

Begitu juga sang lelaki. 

Bukan bila jiwa kosong, nak simpati untuk menagih kasih sayang. Bila dua² hati kosong bertemu, jawapannya KOSONG. 

Jadi amalkan = Ada sayang, Beri sayang, Dapat sayang.❤๐Ÿ’™

Kalau ada org fitnah atau berkata² perlian buat diri kita, say this "The world is not complete without me". Kita akan melayan orang dan kita akan dilayani orang. 

Jadi kita nak yang baik, kita kena beri baik.
Dapat tak baik? Kita set di minda kita kesiankan org tu, kita doa dkt dlm hati moga Tuhan ringankan ujian dia, ampunkan dosa dia. Kita senyum, kita lebih tenang, relaks.

Kita yang kawal. 
Bukan org lain kawal vibes -ve kita pun turut sama -ve.

Lagi satu, stop berkata² pada diri kata² -ve seperti:
Aku tak suka lihat diri aku...
Aku tak suka fizikal aku...
Aku tak suka...
Aku tak suka...

Bila set mcm ini kita bawa minda negatif senantiasa dimana². Stop ya. Senantiasa cakap, "The world is not complete without me". Yeahhhh, kita hargai diri sendiri. Baru kita boleh saling menghargai org lain. ๐Ÿ˜‰

Semua bermula dari diri. Jangan menyalahi orang lain, audit diri kita. ๐Ÿ’‹ 

***Sedikit perkongsian poin yang sempat dicatat oleh juju pagi ini setelah mendengar video live bonda Prof Dr. Muhaya. Barakallah. Alhamdulilah, eyhhhh semangatnya rasa!

Sayangi diri dulu 1st !

1 Comments

  1. Yes gotta love yourself first. But then again you love yourself so that you can love those who love you even more by giving the best version of yourself. :D

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)