Setiap hari, kehidupan kita tak lepas dari tekanan. Malah ia boleh berlarutan dari hari ke hari jika tak diselesaikan dengan cara yang berhemah. Cara pemakanan kita yang tak konsisten, ada kala makan bila teringat, makan apa sahaja depan mata tanpa memikirkan nutrisi seimbang juga merupakan penyumbang faktor utama terjadinya MIGRAINE. Anda pernah sakit kepala?

Migraine Itu Apa?
Pasti pernah kan. Pening biasa dengan pening berlarutan berjam-jam lamanya ia bukan normal ya. Migrain adalah sakit kepala yang menyakitkan, berdenyut-denyut dan berlangsung antara 4-72 jam sehingga seseorang itu tidak mampu melakukan pekerjaan rutin hariannya.

Ya benar, julia pernah dapat migraine. Walaupun bukan selalu, tapi pernah tahun-tahun dulu berubat dengan orang kampung di Pantai Timur tau kerana faktor sakit kepala menyebabkan julia nak tolehkan kepala kiri ke kanan agak sangat menyakitkan sehinggakan nak tidur pun telinga julia bergegar kalau kepala di gerakkan sikit. Parah!

Ubatan seperti panadol seperti tidak beri apa-apa efek dan buat kepala julia lagi bertambah panas malah bila berjumpa dengan doktor, katanya julia perlu memakai cermin mata. Tapi tak semua orang suka pakai spek mata, dan julia fikir ia bukan penyebab utama. Sebab ia terjadi tiba-tiba!

Kes 1 : Tumpuan bekerja di pejabat
Faktor mata tumpu di komputer semasa bekerja juga penyumbang utama terjadinya migraine. Kurang pergerakan fizikal, duduk berjam-jam lamanya untuk menyiapkan tugasan beri kesan kepala pening berpanjangan. Bersenam apatah lagi...kadang-kadang sapu minyak angin biasa pun tak beri kesan mendalam. Minyak Tok Mudim Migraine beri kesan pantas sehinggakan boleh buat tugasan lain dalam keadaan gembira!


Punca Migraine
Menurut kajian, migrain boleh disebabkan oleh pelbagai faktor. Pada asasnya, apabila berlaku migrain saluran darah akan mengembang dan menguncup menyebabkan kita berasa sakit kepala yang berdenyut-denyut [Dr. Zubaidi].

Tanda-tanda Migraine
  1. Loya - Nak muntah
  2. Tak ada selera makan - lemau
  3. Sensitif cahaya terang - sakit mata atau silau
  4. Bunyi bising - rasa tertekan bila bunyi bising melampau
  5. Terlihat bintik-bintik, gelombang cahaya atau pancaran cahaya di depan mata
  6. Tangan, bahu dan muka menjadi kebas.
Kes 2 : Kesesakan Jalan Raya mengundang sakit kepala berpanjangan, tertekan!
Selepas balik kerja atau pergi kerja adalah poin utama julia mudah terkena migraine, kadang-kadang boleh mencetuskan kemarahan melampau lagi-lagi bila dalam keadaan cuaca panas terik. Huh! Jangan main-main ya, tingkah laku tersebut mungkin di luar tindakan kita jika tak ditangani segera melalui kaedah alami. 

Itu sebab julia pilih Minyak Tok Mudim Migraine, mudah digunakan dimana sahaja. Yang pastinya didalam hand beg mesti standby.


Kesan Pantas & Sedap Baunya Menyegarkan seakan bauan Aromaterapi !
Julia selalu berada dalam kereta, kerap berjalan ke sana ke mari, video julia memakai Minyak Tok Mudim Migraine bersama anak, my son pun bau minyak migraine ni bau sedap!

KLIK VIDEO !


Kes 3 : Di Rumah
Kadang-kadang bukan julia sahaja kena sakit kepala berpanjangan. Suami julia kerja tak tentu masa, kerja luar daerah, balik malam, makan tak menentu, selalu sakit belakang. Julia standby siap-siap Minyak Tok Mudim Migraine ini di dalam rumah. 

Selepas dia mandi, julia urut sikit di belakang telinga dan kepalanya serta bahu dengan guna mintak tok mudim migraine ni. Memang suami pun cakap lega dan boleh tidur dengan lena.

Tahukah anda !
Bahan-bahan yang terkandung dalam Minyak Tok Mudim Migraine adalah berasaskan bahan semula jadi (Essential Oil):
  1. Green Apple 
  2. Tea Tree 
  3. Peppermint
  4. Eucalyptus
  5. Lemon
Cara Penggunaan:
Cara 1: Senang sahaja, pertama sekali ambil beberapa titis minyak tok mudim migraine. Sapu ke bahagian tepi dahi, belakang tengkuk dan telinga dengan urutan lembut.

Cara 2: Ambil 1-3 titis minyak atas tapak tangan, kemudian gosok kedua-dua tapak tangan ke bahagian hidung dan bau aroma minyak ini selama 6-10 saat. Tarik nafas dalam-dalam. Anda akan rasa kelegaan secara segera.



Apa kata  mereka?
Banyak testimonial yang julia baca mengenai produk keluaran Bumiputera ini. Macam-macam diperkatakan mengenai keberkesanan minyak tok mudim migraine.  





Harga pasaran RM35 
tidak termasuk kos pos laju.

Pengidap migraine memang akan lakukan apa sahaja untuk hilangkan sakit kepala yang berpanjangan. Harganya yang murah sangat berbaloi untuk di gunakan seisi keluarga. Berubahlah kepada cara ubatan natural, kesannya jangka panjang kita bebas dari di belenggu kesan kimia setiap hari. 

Info lanjut:
Instagram: tokmudim_minyakmigr
Tempahan WhatApps: 018-2624992

19 Comments

  1. Akak kerap gak migrain, boleh laa try ni

    ReplyDelete
  2. Wahh... Ni kena ade sbg bekal utk travel ni... travel kalau sakit kepala mmg rosak program... Mood pun kelaut..

    ReplyDelete
  3. Bagus ya minyak nie.. harga pun berpatutan kan Juju :)

    ReplyDelete
  4. memang best la minyak tok mudim nih... ss pn dh guna mmg berkesan

    ReplyDelete
  5. Camni bolehla grab satu...saya selalu migrain...selalu harap ada ubat yg boleh hilangkan sakit sepantas kilat...tq juju for info...

    ReplyDelete
  6. Boleh cuba jugak ni Jul..
    Akak bila cuaca panas..
    Mula lah migranie

    ReplyDelete
  7. boleh la cuba...sally pun kerap betul migrain sekarang ni

    ReplyDelete
  8. Nama pun rare..Tok Mudim.Sesuai utk dibawa kemana mana.Saiz kecil..Eirna selalu jgk sakit kepala.Mungkin boleh cuba..

    ReplyDelete
  9. Bagusnya ada minyak mcm ni. Sbb kesian tgok org yang migrain. Kdg2 terbaring lemah je. Sbb pening sgt

    ReplyDelete
  10. Bagusnya ada minyak mcm ni. Sbb kesian tgok org yang migrain. Kdg2 terbaring lemah je. Sbb pening sgt

    ReplyDelete
  11. Baguslah bahan² dia, semulajadi tu.

    ReplyDelete
  12. boleh la try nti sebab selalu migrain kalau kena panas cuaca

    ReplyDelete
  13. Tgk smlm video juju share dlm kete guna minyak tok mudim ni

    ReplyDelete
  14. ada solution dah migraine.. yayy ! thankyou suggest kak

    ReplyDelete
  15. Baguslah dah ada ubat untuk migrain...selalunya letak minyak cap kapak je..

    ReplyDelete
  16. Bagusnya..ni boleh bawa ke mana2..kene ade satu ni

    ReplyDelete
  17. Wah bagus ni. Boleh lah beli nanti, standby aje siap siap dalam beg :)

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)