Haaaa, ini bukan segmen memuji suami.
Tapi ini segmen bagaimana nak tahu suami budiman dan suami gentleman.
Terkadang kita ni orang perempuan tak sedar tau yang sebenarnya tindakan suami-suami anda tu sangat gentleman secara tidak langsung. 

Tapi jangan sesekali menipu perempuan, haaaaaa sekali dapat tau susah lah weh nak rasa lagi 101% berbaik sangka tu.

Romantik macam-macam bukan dengan candle light sahaja, tapi kena belajar diberikan sedikit dengan bermanis muka, (SENYUM) tambah lama tak jumpa atau dapat kegembiraan, bermanis muka.  

Lagi satu yang julia hayati video ini, point penting, keluarga kita bahagia, tapi orang sekeliling terkadang penyuntik kepada pergolakkan rumah tangga. Terkadang isteri kita lambat timang cahaya mata, mak ayah bising suruh ceraikan, orang sekeliling perli memperli, bukan itu sahaja terkadang ibu dan ayah menyuruh menceraikan menantunya...mak kalau tak suka dengan menantu kalau tidak bekerja, dibeza-bezakan dengan menantu yang bekerja.

Hmmm kenapa perlu diasing-asingkan, kenapa perlu dikelas-kelaskan. Sebab menantu yang tak bekerja tadi tak belikan hadiah padanya...hmmm keluarga kena terima hakikat itu menantu mereka, punca yang menjadi masalah kita tidak boleh menerima hakikat. Kena redha. Itu jodoh mereka. (Ini kata-kata sedutan dalam video ini, ada banyak lagi tips) 

Sebab banyak manafaat yang kita boleh dapat dari Datuk Ustaz Kazim Elias. Tapi apa-apa pun mai lah sambil buat kerja pasang ear phone di telinga dengar sambil bekerja. Semoga mendapat amal baru hari ini. Amin

11 Comments

  1. alahai opis blok video..nanti blk umh kena tgk la video ni...bab mertua bezakan menantu tu mmg ada tp syukur mertuaku alhamdulillah..bab romantik tu..hubby akak bkn romantik tp kalo sesekali tiba2 ada dpt bunga trus rs nk nangis hahaha...

    ReplyDelete
  2. kat opis ni tak leh nak play video..huu

    ReplyDelete
  3. betul dan setuju dengan entry Julia..tp sayangnya x lelaki tau tanggungjawab kepada ibunya sendiri biarpun dah berkahwin pada zaman ini...sedih...SA berani cakap sebab pengalaman depan mata sendiri...

    ReplyDelete
  4. Ilmu berumahtangga kena selalu di refresh baru menarik Ju
    Lagi stu jgn setakat mendengar aje kena praktikkan juga

    ReplyDelete
  5. yup... btul apa yg dikongsikan... setuju sgt...

    ReplyDelete
  6. setuju dengan apa yg Ju kongsikan !

    ReplyDelete
  7. Suami paling romantik, paling gentleman, paling penyayang di dunia, ialah baginda SAW. So kita suami kena contohi sebanyak mungkin perilaku baginda dlm melayani isteri isteri baginda.

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)