Hi korang apa khabar? Untuk pengetahuan kalian semua, jikalau kawan-kawan julia (for those yang study or live in KL) ajak mereka untuk bercuti, mesti dalam kepala kita terus fikir nak meneroka negeri-negeri lain macam Terengganu, Melaka dan negeri lain-lain kan? Tapi pernah tak kita terfikir untuk meneroka Kuala Lumpur ini sendiri? Jarang sekali dengan alasan KL dah takde tempat-tempat penginapan yang menarik, semuanya nak mewah sahaja. Haa ada ke yang fikir macam ni?
So, it is a compulsory for you to read this, let me share something yang boleh enlighten korang punya plan nak bercuti bersama kawan-kawan mahupun bersama keluarga tersayang. Hotel-hotel in Kuala Lumpur ni memang banyak dan boleh dikatakan apa yang kita memenuhi ruang angkasa tu semua high end sikit. Tapi, ada juga tau hotel-hotel yang cool dan sesuai untuk tujuan kita dan kawan-kawan yang nak vacation lepak je without spend so much money.
Julia nak story sikit pasal one of the best hotel Kuala Lumpur. Terletak di Jalan Delima, almost 12 minit berjalan ke Bukit Bintang dan jalan lebih sikit dah sampai KLCC, ini lah dia the Container Hotel.
Lihat harga yang terpampang, agak murah dan kemudahan yang disediakan pun sangat menarik. Comel sungguh bilik-bilik yang disediakan dan yang membuatkan Container Hotel ni popular sebab ada bilik kecil berkaca transparent. So kalau nak tidur nanti korang perlu tarik langsir sahaja. Bilik ni boleh selesa memuatkan dalam 2 hingga 3 orang.
Permandangan hotel ini di reka bak ala-ala kampung, teduh dikelilingi pokok-pokok yang ditanam, membuatkan korang terlupa yang korang sebenarnya at the heart of Kuala Lumpur, berdekatan Bukit Bintang dan KLCC. Tandas Container Hotel ni juga yang jenis kongsi-kongsi tu, tapi sangat best dan selesa.



ia membuatkan korang rasa macam ala-ala tandas orang zaman dulu macam filem P.Ramlee. Dekat entrance hotel ni pula ada Chatime Café. So, kredit kepada penggemar minuman yang sangat menyegarkan ini, korang boleh lah lepak Chatime waktu malam sambil borak-borak dengan kawan-kawan.

Agak dah mengantuk, haa pergi masuk bilik yang cute tu dan tidur. Keesokkan hari, boleh lah korang pergi window shopping ke, shopping betul ke dekat area Bukit Bintang tu. From top to toe semua ada jual kat area situ. Jalan lebih beberapa minit sikit, haa sampai KLCC. Then dah penat, boleh lah jalan balik ke hotel dan rehat.
Selain tu, ada juga hotel cool dan ala-ala hipster yang terletak sangat berhampiran dengan Times Square. Terletak di Jalan Pudu, itulah dia UFO Capsule Hotel. Kenapa nama hotel ni macam tu? Yelah sebab interior design hotel ni seperti seolah-olah anda berada di angkasa lepas. Tempat tidur dia pula sangat unik macam korang tidur dalam gerabak kereta api. Ada banyak capsule! Satu capsule tu boleh tidur seorang je.

Haa dengan stay kat hotel ni, boleh lah korang experience macam mana astronaut duduk di angkasa lepas sana. Aku cadangkan korang yang pergi in a group ni book lah capsule tidur dekat-dekat so boleh juga sembang-sembang before tidur walau berbeza capsule. Toilet UFO Capsule Hotel ni pun kena kongsi, tapi kebersihan dia is undisputed. So korang jangan risau kalau nak stay hotel yang jenis share toilet ni.
Kalau korang nak jalan-jalan keluar, menginap di hotel ini adalah terdekat untuk korang keluar shopping ke Berjaya Time Square mall. Jalan kaki lebih kurang 5 minit sambil pejam mata je pun dah boleh sampai. Nak ceritakan betapa dekatnya hotel ala-ala di angkasa lepas ini dengan Times Square. Haa ni baru cerita sikit je pasal hotel in Kuala Lumpur tau.  

Dah baca? Haa, so, these are among the hotels yang cool dan bajet untuk korang nak vacation santai bersama kawan-kawan korang. Hotel in KL ni pun ada yang best dan murah kan, so tak perlu lah fikir nak ke negeri-negeri lain dulu kalau KL pun korang belum teroka habis.
Oleh itu, kalau korang tertarik nak stay di mana-mana hotel di KL ni, julia cadangkan cuba visit web https://www.traveloka.com/en-my/ untuk dapatkan deal harga hotel termurah. Bye, stay tune!

23 Comments

  1. Tak tau pula ada hotel macam nie kat sana Juju..

    ReplyDelete
  2. Rupanya kat KL pun menarik!!
    Terasa nak book laaa Container Hotel.

    ReplyDelete
  3. Wah tak sangka lak kat KL pun ada hotel macam nie..harga pun murah

    ReplyDelete
  4. Rupanya kat KL pun menarik!!
    Terasa nak book laaa Container Hotel.

    ReplyDelete
  5. aritu ada tgk kt tv3 container hotel ni..tk sangka ada juga kt kl kn..sbb yg tau yg kt pahang tu..unik

    ReplyDelete
  6. hotel ufo tu harga bwh RM50??? Serius? Wahhh boleh sgt kalau sajer2 nak try ni...

    ReplyDelete
  7. container hotel tu mmg unik
    terasa gak nak chek in sekali nanti

    ReplyDelete
  8. container hotel ini yang yanie teringin nak stay.. wah leh guna traveloka untuk book lepas ni...

    ReplyDelete
  9. Tak sangka kt kl ada gak ni.. ingtkn kt melaka je .

    ReplyDelete
  10. Tak sangka kt kl ada gak ni.. ingtkn kt melaka je .

    ReplyDelete
  11. interesting betul la container hotel nih...kalau akk ajak hubs akk hanimun kat sini kompem dia takmo sebab takut orang nampak masa tidur...hahahahaha...tetttttt!!!

    ReplyDelete
  12. Menariknya.. Kadang2 nak kuar kl masa cuti panjang cfirm jem. Next time boleh cr hotel ni utk hujung minggu

    ReplyDelete
  13. perghhh kat KL pun ada hotel menarik dan cantik camni..

    ReplyDelete
  14. Wahh menarik ni. Hari tu dah try homestay kontena melaka, pasni boleh try tidur dlm container plak

    ReplyDelete
  15. Wahh menarik ni. Hari tu dah try homestay kontena melaka, pasni boleh try tidur dlm container plak

    ReplyDelete
  16. muat2 dua org je katil tu,kalau bdan bagak2 tak selesa la..
    anyway satu kelainan container hotel ni..

    ReplyDelete
  17. bestnyaa Juju. boleh masuk dalam list ni. lihin mesti sonok :D

    ReplyDelete
  18. Container hotel tuh tau tapi yg UFO capsule tuh x penah pn tahu yg ianya ada di KL nih..hehe.tq for sharing.

    ReplyDelete
  19. bila wujudnya nih? selama dok KL tak pernah tahu pun. huhu.

    ReplyDelete
  20. alahaiiii..siyoknyee ju..rs mcm kt kampung..xtau pun ade hotel cmni..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)