Tak semua benda atau pengalaman aku kongsikan di blog...di blog hanya 10% sahaja, selebihnya aku privacy kan. Aku kan kaki jalan, terkadang pernah beberapa tahun yang lalu menginap di beberapa buah hotel bajet secara walk in tanpa booking melalui medium online...

Ada yang sangat mengecewakan, yes memang banyak sebenarnya, tapi aku tak kongsikan di blog, aku jaga aib tempat tertentu aku menginap, tujuannya cuma satu, aku kongsikan di blog hanya yang melepasi rating kepuasan aku je, walaupun ada sedikit masalah tapi tak besar sangat aku share tujuan untuk beri penambahbaikan. Mana tahu pihak tertentu baca boleh ambil tindakan untuk atasi masalah tersebut, betul tak.

Itu sebab tak semua aku share....terkadang aku simpan sebagai sandaran supaya aku tak terkena lagi macam itu. 

Yang penting sekali kita jujur bila kongsikan di blog, bukan atas sebab berbayar sahaja tapi amanah kita menulis itu kena betul. Kalau rasa ia tak perlu dikongsikan, baik tak payah cerita langsung di blog...takut mendatangkan syak wasangka atau pandangan buruk.

So, happy lifestyle...simpan privacy sebaik mungkin, kongsi dan tapis yang dirasakan perlu sahaja untuk jadi rujukan pelbagai pihak...nasihat untuk diri sendiri selalu. 

5 Comments

  1. kdg2 bila kita share tu supaya org yg akan stay tu beringat juga..atleast kita bg info...tp kdg22 takut org slh anggap yg tk phm situasi sebenar kn

    ReplyDelete
  2. Betul kak Ju, tak semua benda nak kongsikan dekat blog :)

    ReplyDelete
  3. kdg2 tak perlu nak share pe yg perlu kan..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)