Makin hari makin banyak produk di pasaran sekarang, pening dan semakin pening buat pilihan. Tapi kalau tak nak pening back to natural product. Serius cakap, pakai lah apa jua jenis produk yang natural tak kisah brand apa sekali pun memang SELAMAT untuk KULIT luar dan dalam. Kali ini julia nak review produk kecantikan yang lebih bersifat alami dan natural yang banyak menggunakan asas olive oil dalam setiap produk ini, kesemuanya boleh dikatakan ibarat spa di rumah, best tau sebab harganya sangat murah!

Back Natural, BACK NATURAL, you SAVE MORE!
Tau sebab apa julia tekankan sangat pilih produk bukan berasaskan KIMIA, sebab jangkamasa panjang. Kita bukan nak cantik instant, kita nak ia kekal matang dan muda dari usia sebenar, bila lalu orang tegur, eh tak nampak berusia lah, nampak awet muda je, tak macam kakak-kakak pun, macam lebih kurang sebaya dengan kami hehe. 

Best kan bila orang tegur cam tu, julia dah pernah rasa, time tu tengah teman anak di padang permainan, so sekumpulan ibu-ibu muda ni berkenalan dengan julia. Tau bila sampai turn julia kena bagi tau umur, diorang tak percaya yang julia sudah group 30an, diorang TAK PERCAYA!

Kunci utama, pilih produk natural, apa sahaja campur pakai pun okey sebab ia natural, bukan contain kimia yang diadun entah dari mana, tu buat kulit kita kejap kejap kena iritasi. Bahaya sangat!

Pure By Saffiyah Osman
Ini salah satu produk bebas dari bahan kimia, pertama kali di beri peluang oleh Cik Aisya iaitu Master Agent dari daerah Lembah Klang untuk mencuba sendiri rangkaian produk ini. Boleh dikatakan ke lima-lima barang produk yang dikirim pada julia semuanya julia suka. Yelah dah cuba dekat 1 minggu lebih dan julia dapat rasakan produk ini memang mesra kulit orang Asia. 

Kan cuaca sekarang sekejap panas terik, sekejap lembab, kulit pun terikut sama tau dengan perubahan tak menentu ni, bukan apa, kena support sikit dengan produk natural supaya kelembapan kulit dari kawasan muka ke hujung kaki tetap lembab, bila kering tu yang lekat macam-macam penyakit kulit tau.    


Foot Soak Lavender - Chamomile

Foot Soak sejenis macam garam kasar yang diadun dengan lavender dan chamomile serta ramuan tersembunyi. Buat pertama kali julia rasai pengalaman rendam kaki dengan foot soak ni kaki rasa nyaman dan lega sangat.
RM25 

Caranya ambil 2 sudu besar, masukkan ke dalam baldi atau besen berisi air suam, jangan panas sangat terbakar kang kaki hehhe. Lepas tu kacau sebati dan rendam kaki dalam 5-10 minit. Julia rendam almost lebih 10 minit tau, nak bagi ramuan tu meresap cuci segala bauan dan kotoran di celah-celah tumit kaki yang tersembunyi.

Bila dah lepas rendam tu terus lap je kaki dengan tuala, nak bilas sikit dengan air biasa pun okey dah pastu takut gatai plak bekas air foot soak tu kan hehe. Repeat malam kedua tu dan seterusnya boleh buat badan rasa relaks dan bila bangun pagi wah segar plak rasa, foot soak pun leh bagi terapi kan, dah cuba baru tau.


Under Eye Serum
Eye serum pure by safiyyah osman ni julia cuba setiap kali lepas cuci muka dengan ephyraskinbar tu terus sapu light dibawah mata. Julia ada juga light panda eye tau, kalau kurang tidur mula lah kawasan tu nampak sembab dan terserlah sangat, haishh malu tau. 
RM25 


Caranya titiskan 1-2 titik di jari, sapu kedua-dua bawah mata secara lembut. Cepat meresap tau, tu julia suka tu. Ni kesan seminggu pakai, nampak dah macam nak kurang sikit eye panda tu hehe.

Lip Scrub
Pernah dengar Lip Scrub tak? Haa, ini pertama kali julia tau rupanya selama ini ingat scrub untuk wajah atau badan je, rupanya trend sekarang dah ada Lip Scrub. Apa kebaikannya?

Satu julia nampak, ia boleh melunturkan kulit mati sekitar bibir. Itu yang kalau bibir pucat dan kulit bibir mengelupas tu sebab tak di scrub, semakin lama semakin kulit mati tu tebal itu yang berkuping jadinya. Terus tak jadi cantik dah bibir, sebab kita akan automatik tarik kulit mati tu atas bibir.

Nak pakai lipstik pun tak nampak bold sangat dan cepat je hilang warna lipstik tu sebab bibir dan dibeban dengan kulit mati, bila julia scrub tiap-tiap malam, esok pagi julia kan nak makeup so bila oles lipstik tu nampak kekal lama dan warna kekal lebih lama. Tak pakai lipstik pun rasa bibir tu lembab dan tak kering. Wowwwwwwww ini yang julia suka ni.

RM15


Cara nak guna lip scrub ni mudah sangat, buka penutup ni ambil dengan jari sikit agak-agaklah kan sesuai dengan bibir korang kemudian gosok secara perlahan-lahan. Memang ia ada rasa berminyak sikit itu adalah dari olive oil nak jaga bibir tak kering dan berada dalam keadaan lembab senantiasa. 

Susa Detox: Body Scrub Chamomile 
Nak hot lagi guna Susa Detox Body Scrub Chamomile Me, sesuai sangat untuk orang yang susah tidur, dan selalu mengalami tekanan (depression). Orang stress selalunya kurang cukup rehat, badan rasa layu ye, tak bermaya je, dah la tak bermaya pastu susah pulak nak tidur, kalau alami macam ini pastikan anda kena belai badan anda tu dengan ramuan body scrub jenis chamomile, terus rasa lega lepas scrub badan lepas mandi.

RM25 

Best lah scrub ni, cara guna dia senang sangat. Basahkan kulit, contoh julia test basah kulit di sekitar lengan, kemudian ambil sikit scrub ni gosok sampai minyak dalam scrub tu meresap ke dalam, lembut dan dingin je.

Tunggu dalam 1 ke 2 minit terus bilas dengan air biasa. Lap dengan tuala, wowwwwww hebat weh, kulit rasa wangi, rasa sejuk dan paling best macam ia tanggalkan daki seakan gelap satu lengan tu, julia ingat bukan daki. Rupanya daki dalam diam, ayoyoyoyoyo.

Tengok lah gambar lengan kiri kanan tu sebelum selepas, beza sangat! Rasa sejuk je kulit lepas apply scrub ni tau, sentuh kulit pun lembut je, sedap je di usap. Hooyehh!

Face Mask Heroin
Wajah yang tidak pernah memakai masker akan menyebabkan bintik hitam tumbuh bak cendawan selepas hujan. Erk! Julia pun tak pernah buah masker kat wajah hehehehe. Guna pencuci muka sahaja rupanya tidak cukup. Penggunaan masker wajah secara konsisten 1-2 kali seminggu mampu menghilangkan bintik hitam dan mengecilkan liang pori pori wajah kita. 

Face mask purebysafiyyahosman juga bertindak menyingkirkan lebihan minyak pada T-zone dan keseluruhan muka, memudarkan parut jerawat dan hilangkan kedutan pada wajah. Diadun mengunakan premium gold coklat clay serta minyak asli.

Cara penggunaan: 
1. Ambil 1-2 sudu kecil serbuk face mask ke dalam mangkuk kecil. 
2. Masukkan sedikit susu segar. 
3. Kacau hinga menjadi paste. 
4. Sapukan keseluruhan wajah. 
5. Biarkan kering. 
6. Bilas bersih.


RM25

Testimonial Pelanggan Sebelum ini?
Perhatikan, semakin banyak julia baca feedback dari pengguna sebelum ini dalam page ni, semakin rasa berbaloi julia cuba selama ini, dulu tumit kaki rasa sangat pijar dan bau macam sesuatu yang susah nak hilang sebab faktor kasut kan, bila rendam waktu malam, rasa nyaman je, bau pun dah segar, mata panda yang agak sembab sebab tak cukup tidur pun nampak natural dia recover dan tak drastik sangat. 

Bibir yang dulunya rasa berkuping halus sebab kulit mati atas bibir tu suka terkopek, tinggal rasa pedih mulai baik, dan susah sekarang nak lekat kt bibir kulit mati tu, so bila oles lipstik nampak ia mungil elok gitu wahhhhhhh, ni julia kongsi apa julia rasa babe, korang nak pm master agent ni.




Memang sesuai dengan kulit sensitif sehingga kulit normal, penelitian julia sepanjang seminggu menggunakan produk natural ni memang tidak pernah mengecewakan, malah buat terkejut lagi adalah, yelah daki kulit yang kita ingat sebenarnya normal rupanya bila di scrub lain betul kulit terhasil....rekemen sangat! Harga pun berbaloi.

Nak tempah boleh hubungi Master Agent
Cik Aisya - 013-378 9442
Facebook: Pot-Pure-Y

14 Comments

  1. Menarik! tambah yang lip scrub tu ... baru tau jugak pasal tu. Rasa nak try yang lip scrub tu kasi buang sel kulit mati kat bibir ni ... dah legam semacam je hehe

    ReplyDelete
  2. Saya pun suka yg natural. Harga ni pun mampu milik.

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah, yg natural lbh selamat kan..

    ReplyDelete
  4. lips scrub? kali pertama dkna tau.. macam nak cuba la. bibir sensitif sesuai tak?

    ReplyDelete
  5. Eh... baguslah Ju
    Kakak terpikat dgn body scrub tu
    Kalau rajin dah tak payah ke spa bagai. Buat aje sendiri:)

    ReplyDelete
  6. under eye serum tu macam menarik je..untuk orang yang bermata panda macam saya ni sesuai sangat..jehehehe

    ReplyDelete
  7. wah bestnya, scrub kat bibir tu pedih tak kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai selepas mandi sis, masa tu kulit bibir kita dh lembut

      Delete
  8. Tula menarik la julia, lip scrub tu teringin pula, memang suka natural produk, yakin ja baunya pun relaksing

    ReplyDelete
  9. Jom girls. Boleh cuba produk ni. Klik je kat website Pot-pure-y tu dan boleh order dengan saya. Rekemen sangat-sangat semua barangnya. Detox Body Scrub pun wangi dan 12 jam lembap kulit badan.

    ReplyDelete
  10. Nk cuba foot scrub. Mana nk dpt?

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)