Atok Nenek Automatik Akan Sayang Cucu Lebih Dari Anak Sendiri, Janganlah Sentap ! | Julia Johari
Booking.com

Atok Nenek Automatik Akan Sayang Cucu Lebih Dari Anak Sendiri, Janganlah Sentap !


Its true, really true. Kalau ko buat salah kecik, ko yang kena marah balik, kalau cucu deme buat salah fuhhhhhhh siap bagi ekon, yang kena marah kau balik hahahahha. Aku bukan nak story padal family aku, tapi memang lah perangai atok nenek suka manjakan cucu. Tapi aku suka tengok rencah macam tu, kira tebus balik lah zaman kita tecik2 sokmo kena marah hahaha. Cucu ni ibarat macam dapat anak baru, bila fasa tua menjelma, dapat pula menantu baru...tup tup rezeki awal dapat cucu baru tak ke namanya macam mengimbau kembali zaman diorang terima cahaya mata???

Atok Pimpin Tangan Masuk Sekolah
Aku suka bawa diri aku di tempat title nama atok dan nenek, terkadang melihat resam ini di waktu pagi sewaktu membawa kereta ke tempat kerja. Seorang atok Cina yang sudah tua memapah cucunya yang memakai baju sekolah rendah naik jejantas semata nak hantar cucunya masuk ke dalam pintu sekolah. Aku salute lah atok cenggitu, kasih sayangnya tidak terbelah bahagi. Lagi best atoknya pegang tangan cucu dia erat sekali, aku yang jadi penonton setia di kala jem terasa ia menusuk kalbu, adakah aku boleh lakukan sedemikian untuk anak aku masuk sekolah nanti........................................... 

Dah dah tak usah cerita moment sedih kang berendam air mata korang hahahhaha...sebenarnya itulah naluri atok dan nenek, segarang mereka pun mereka tetap sayang cucunya lebih dari anaknya sendiri. Kenapa aku berkata sedemikian? Hahahaha sebabnya mereka kalau dengar menantu atau cucu nak balik, di masaknya dihidangnya seperti kenduri kendara, walhal berapa orang je nak makan, aku dapat rasakan aura sebagai nenek dan atok jiwa mereka sangat suci dan ikhlas. Makanan tak habis tak mengapa asalkan mereka puas masak untuk anak cucu tercinta.....srottttttttttttt tarik hingus hahahhahhaha

Baru selang sehari, call RINDU !
Ya, sapa-sapa jadi nenek dan atok pasti berperasaan macam ni kan, asyik cerita jiwa muda pun tak syok, selami hati orang berpengalaman ni dalam-dalam. Mereka sudah habis tempoh bersara, yang ada lalui hari-hari dengan ceria, itu sebab bila anak-anak semua dah besar, berkerjaya mereka bernama atok dan nenek kembali sunyiiiiiiiiiii....hidup mereka rasa suram...........bila anak kecil namanya CUCU....itu yang mereka terus bertukar menjadi insan yang sangatttttttttttt pemurah, diberikan apa sahaja termasuk marah dan nasihat (pukal).

Bila cucu balik, cuti habis....esoknya mereka pasti call...nak cakap dengan cucu, bukan anaknya hahhahaa tu sebab korang jangan sentap, sebab itu naluri semulajadi sebagai IBU BAPA yang dahuluinya pernah mendapat anak kecil...kini anak kecil tersebut beralih kepada cucu mereka....



Letchum ulala...letchum ulala....burung kakak tua...buai laju-laju ewahhhhhhhhh

Truly, esok tu tak lama dah...kita sendiri akan jadi atok mahupun nenek........
Macam mana rupa cucu kita nanti kan....hahhahahhahhahaha 
Call me grandma okey cucu! Kerlassss nenek kau zaman generasi Y hahahhahaa *fitam*

11 comments:

  1. hehe..betul tu..anak sy cucu sulung..mcm2 dapat :)

    ReplyDelete
  2. Betul tu.. Ena tgok sendiri ayah mak ena layan cucu nya.. Kekadang lebih dari anak sendiri hehehehe

    ReplyDelete
  3. hahaha..btl ju..cucu di manjakan lebih..kita dulu pun xdpt layanan cmtu..

    ReplyDelete
  4. kalo cucu sulung lg la...mcm tisya kesayangan nenek a.k.a makmertua...

    ReplyDelete
  5. Ya allah memang ye punnn...anak kene gigit nyamuk pu kita plak yg kene marah...kehkehkeh...

    ReplyDelete
  6. hukkkk atuk nenek kita dua2 belah dah tak de sobs sobs

    ReplyDelete
  7. kadang-kadang memang jeles dgn anak sendiri..huhu..diorng tak kena marah pun..tapi kita kecil2 dulu siap kena cubit lagi.

    ReplyDelete
  8. Memang betul tu, atuk nenek ni sayang cucu memang lebih sikit dari mereka sayangkan anak-anak

    ReplyDelete
  9. Setuju sangat.. saya baru dapat anak sulung dan bila tiba di kampung, mak ayah sayang giler kat cucu dorang sampai adik saya jeles.. ahaha

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com