Sindrom Manusia Mulai Kurang Mesra, Perasan Tak Korang? | Julia Johari
Booking.com

Sindrom Manusia Mulai Kurang Mesra, Perasan Tak Korang?

Haih, aku bz lately, 
Siapkan kerja pejabat makin menimbun sekarang,
Ermmm, 

Tajuk kat atas tu aku nak terangkan sikit, 
Korang kan ada six sense kan?
Kalau ada 7 sense tu ajaib lah ko...

Gini, kalau kita lihat wajah seseorang,
Kalau senyum, gembira dan ceria pasti korang seronok 
nak tegur lagi kan?

Tapi kalau sambutan sebaliknya
Apa tindakan korang selanjutnya?
Teruskan menegur baik-baik atau abaikan?

Aku dah sampai satu tahap macam nak buat tak tau je pas ni jumpa,
Tapi tak boleh...sebab aku kan aku, Jenis periang!
Aku tak boleh jadi orang lain, Nak mencuka pun aku rasa aku bersalah sangat,
Ko tak rasa salah ke buat orang lain macam tu, 
Aku jenis ceria orangnya.....walaupun jauh sudut hati aku pun ada masalah jugak kotttttttttt

Waimahnya disini...
Kalau orang tegur ko elok2, 
Apa salahnya sambut dengan muka senyum je pun dah mencukupi 
Kalau malas nak cakap.

Yelah semua orang ada masalah masing-masing,
Tapi takkan kot berselisih ko nak masih buat tak tahu je....

Tu aku pelik tu, 
Aku rasa masalah Obama ke, masalah Tok Najib ke lagi besor deme tu patut jadi gitu,
Aku tak suka la nak pikir masalah orang, 
Tapi aku suka ceriakan orang...

Dah kalau orang tu buat kita ni tak wujud je apa perasaan ko?

Okey tu sebab aku terpaksa jadi lone ranger je...
Tapi takdelah aku sampai berselisih tak menegur orang,

Belajar lah nilai-nilai baik, tonjolkan yang baik-baik, barulah rezeki bergolek siang dan malam,
Kalau sesama manusia pun nak tarik muka tanpa sebab musabab tak ke itu menolak rezeki kawan, Ingat, kita tak tahu bila kita susah, mungkin orang itu yang akan tolong kita bila kita terdesak sangat-sangat.

Ragam Manusia sekarang lebih kepada jaga diri sendiri, aku bukan suruh ajak ngumpat pun hahahhahahha bye!!!!!!!!!!!

9 comments:

  1. Betul tu kak. Kalau ye pun taknak bertegur sapa, senyum pun jadilah kan. :D

    ReplyDelete
  2. x sedap hati kalau buat org terasa dgn tingkahlaku kite..

    ReplyDelete
  3. betul2.. fifi kalau terserempak.. rase bersalah kot kalau tak tegur.. buat muke ketat ke..

    ReplyDelete
  4. kite yg xsenang duduk klu org wat mcm ni kat kite..

    ReplyDelete
  5. baguslah Julia org yang periang. Smile.... :)

    ReplyDelete
  6. Mmg ada jenih org gini dik juju..
    Akk jnis mcm sis..tegur je smpi dia sndiri rasa malu..
    Lelama sure ok..

    ReplyDelete
  7. Betul tu ju. Org skrg ni dh x brp nk hiraukn org lain. Layan Dunia sendiri je.

    ReplyDelete
  8. Assalam julia,
    he3
    marah ke sapa ni uols ??? :)

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com