Ramai di kalangan ibu-ibu selepas bersalin secara pembedahan (cesarean) mencari-cari produk bengkung yang selamat dan mudah digunakan semasa dalam alam pantang. Malangnya ada segelintir ibu-ibu yang bersalin cesarean langsung tidak tahu bahawa ada wujudnya bengkung moden khas untuk digunakan kepada ibu yang bersalin pembedahan. Alhamdulilah, Julia rasa beruntung kerana dipertemukan dengan Puan Sara agen sah yang menjual Bengkung Moden Cesarean dan Krim Piper Gel khas untuk disapu di perut semasa dan selepas pantang.
Cantikkan pakaging Bengkung Moden ini? Teruja tengok kotaknya, nanti julia cerita kelebihan bengkung moden ini berbanding bengkung biasa yang dijual di pasaran sedia ada ya. Bila dikeluarkan dari kotak, beginilah rupanya bengkung moden. 

Terdapat 2 jenis bengkung moden yang terdiri daripada 3 panel atau 4 panel. Panel itu maksudnya mewakili kepanjangan bengkung moden tersebut, ikut keselesaan ibu-ibu yang hendak berpantang jenis mana yang menjadi idaman. 

Tapi bagi julia, walaupun bersalin normal sekali pun boleh menggunakan bengkung moden ini pada bila-bila masa sama ada melakukan kerja di rumah mahupun pakai bengkung ini ke pejabat. 


Kelebihan Bengkung Moden Cesearean
  1. Kain Bengkung - menyerap peluh dan boleh di pakai dalam masa 24 jam selepas pembedahan.
  2. Fleksibel - boleh dijadikan korset untuk menguruskan badan dan menurunkan berat badan selepas melahirkan sama ada secara pembedahan mahupun normal
  3. Keselesaan - tidak mempunyai dawai atau besi di bahagian tepi dan belakang kerana ia memberikan keselesaan optimum kepada ibu dan mengelakkan sakit belakang.
  4. Berpantang seorang diri - bengkung moden ini memudahkan ibu-ibu yang berpantang seorang diri kerana ia mudah, praktikal dan cepat untuk dipakai.
  5. Jimat 2 in 1 - bengkung moden ini bukan sahaja boleh dipakai untuk ibu yang melahirkan anak secara pembedahan malah sesuai digunakan untuk ibu yang bersalin normal dalam pada masa yang sama perlu menguruskan anak-anak yang lain.
  6. Sokongan Perut - beri sokongan padu kepada perut agar boleh berdiri dengan lurus, mudah bergerak dan elak dari berasa sakit setiap kali terbatuk atau terbersin.
  7. Material - tidak bergulung, tidak mengelungsor, tidak berlipat dan kejap dibadan.
Cara memakai Bengkung Moden

Mudah dan sangat praktikal

Tutorial
Ini cara detail pemakaian Bengkung Moden bersama Krim Piper Gel.

Piper Gel 
Best pakai piper gel ni bersama dengan bengkung moden di perut, selepas bersalin pun boleh diamalkan untuk kempiskan di perut, yang julia punya ni ekstra hot, bila disapu sekeliling perut rasa segar dan nyaman je, best la pakai sebab bau dia tak busuk, tidak berminyak, warna jernih dan cepat meresap bila disapu ke kulit tebal terutama di perut dan sekeliling punggung.

Ini cara penggunaan dia, yang penting ia diperbuat daripada bahan-bahan natural terdiri daripada Olive oil, alore vera dan sirih (bukan chemical terlarang) yang disahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Best la sapu piper gel, sedap je badan.

Ini warna dia, kuning air dan jernih, bau busuk tiada ye, 
so selamat nak keluar ke mana sahaja.

Julia sangat berpuas hati dapat review Bengkung Moden Cesarean dan Krim Piper Gel khas dari agen sah Puan Sara untuk bantu ibu-ibu yang bersalin melalui pembedahan mahupun normal beserta krim khas untuk disapu di perut selepas bersalin, jangan risau, jika ibu-ibu diluar sana melahirkan anak secara pembedahan boleh buat pembelian melalui online, mudahkan. Sekarang tidak perlu risau lagi untuk dapatkan bentuk badan ideal sebelum bersalin dengan menggunakan Bengkung Moden.

Ini harga mengikut pakej, boleh pilih ikut kesesuaian ibu-ibu nanti. Jangan risau, selepas pantang 44 hari melalui pembedahan mahupun secara normal boleh terus pakai tanpa sebarang masalah, kerana ia sangat praktikal dan menjimatkan duit anda dari bertukar-tukar jenis bengkung yang kurang sesuai di pasaran.
HOW TO ORDER :

Instagram: Taip 'bengkungmodencesarean'
Call / Wassup: Puan Sara 014 - 837 1485

13 Comments

  1. Nampak cam selesa jer material bengkung ni kan

    ReplyDelete
  2. byk gak bca review psl bengkung ni.. semua feedback +ve.. :)

    ReplyDelete
  3. sgt praktikal ni...nnt bila nk branak lg..hrs bli 1 ni...senang. heheheheh:D

    ReplyDelete
  4. gel dengan bengkung tu dia jual sekali ke??

    ReplyDelete
  5. Nampak selesa dan mudah...tak payah dibelit dengan berjela2 macam dulu2...

    ReplyDelete
  6. Lama dah xpkai bengkung..
    Rindu nk pkai nk bg kempis lg perut

    ReplyDelete
  7. Sy dh beli..tunggu nk pakai jer..hehe

    ReplyDelete
  8. Good review jue.. tang boleh buat jd korset tue mcm best jer..hehehe

    ReplyDelete
  9. gud review..
    mcm best je..tp cam ngilu pun ade bile pkirkan ms bsalinkan danish dl (czer) penah try pakai korset lps 2 mggu kot..trs rs skt kt tmpt czer..huwaaa..skt sgt..tp klu bengkung cmni xskt kot..sbb ats sket dr tmpt czer tu..kain pun nmpk mcm best..gud job ju..semoga trs dimurahkan rezeki ;)

    ReplyDelete
  10. Sy pkai bengkung ni.. mmg best.. kejap perut.. nk batuk, nk bersin x sakit sgt.. nk bf baby pun senang. Alhamdullilah. Bhagian czer x sakit..

    ReplyDelete
  11. bagusnya bengkung ni .... org bersalin operate pun dah x perlu riso kan .. kalau nak pakai bengkung...

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)