Kejadian dan hikmah disebaliknya... | Julia Johari
Booking.com

Kejadian dan hikmah disebaliknya...

Allah...
Walid Qi ditimpa musibah 2 hari lepas...tidak perlu daku mention sebab apa...kalian sudah tahu bukan??? 
Dan tidak perlu daku up gambarnya....tak perlu daku cerita detail sakitnya...cukuplah hanya aku dan teman rapat yang tahu....tolong jgn sampaikan atau create kbr angin apa2 ttg ini...aib dan sakitnya biar Allah yang selindungi...

Daku tahu...
Ia musibah dari Allah...musibah supaya beri aku buka mata luas-luas....buka hati luas-luas...dan buka dari alam khayalan luas-luas....
Untuk aku lebih insaf dan hargai 'Orang Kuat' yang selama ini bekerja keras untuk ku dan anak lelaki ku...Qaiser ilman...

Tapi Allah tarik nikmat 'Orang Kuat' itu baru 3 hari...
Daku dah rasa sebak...rasa pilu...rasa sgt2 menerkam dalam sanubari...betapa 'Orang Kuat' yang kita sayangi itu sakit di depan mata...meraung di depan mata...tidurnya tidak lena...kerana Allah tarik nikmat tidur, tarik nikmat tenang, tarik nikmat bekerja buat sementara waktu....

Maka...
Daku isterinya....hanya boleh memandang dari anak kecil ku...betapa sakit penderitaan yang dihadapinya...wpun 'Orang Kuat' cuba sembunyikan sakit itu...tp tidak boleh sembunyi...'Orang Kuat' jika sakit biasa sekali pun, tidak pernah merengek, tidak pernah sekali menyusahkan daku...dan bekerja mcm biasa seperti tidak sakit....

Nyata....sakit ini lebih luar biasa....
Harap doa ku sebagai isteri yang jahil ini di terima Allah... :( :( :(

Ketahuilah....
Sakit itu adalah ujian Allah supaya kita lebih tenang...lebih melihat ke langit....bahawa Allah senantiasa memerhati kita, senantiasa menyayangi kita....tp kita alpa dan leka terhadap rezeki sihat yang Allah kurniakan sebelum ini....Allahhhhhhhh!

Doa ku sehingga hujung nyawa....sembuhkanlah 'Orang Kuatku'... Aminnnn :( :( :(

<<<Cuti holiday ku di postpone awal Januari tahun 2014...nsb baik x booking apa2 lagi....sbb kami suka pergi on the spot....syukur di situ...biarlah...kita merancang tp Allah yg tentukan...harap Orang Kuat sihat dan gembira sedia kala>>>



13 comments:

  1. hadik kawasan jgn sedih yer..ramai yang doakan walid qi..insyaAllah moga Allah permudahkan urusan kalian yer..walid qi mesti cpt sht sebab ada doktor gojes julia yg jagakan hehehe

    ReplyDelete
  2. moga walid Qi cepat baik & sembuh seperti sediakala, faham sgt perasaan itu, menjaga org sakit ni kita perlu kuat & tabah... plg penting jaga diri yer... always doakan yg terbaik for u & family !

    ReplyDelete
  3. Doa kakak juga buat walid Qi moga diberi kesembuhan segera, ketabahan dan kesabaran yg tinggi. Ju kena kuat sama demi dia dan Qi.

    Sedih pulak kakak bila baca ini..

    ReplyDelete
  4. Sabar ye.. tabahkan hati kuatkan semangat.. doa seorang isteri untuk suami slalunya makbul..

    Semoga cepat sembuh

    ReplyDelete
  5. Semoga Walid Qi segera sembuh dan pulih seperti sediakala Umi Qi. Jangan terlalu bersedih. Nanti Umi Qi pulak yang sakit. Siapa nak jaga Orang Kuat Umi dan Qi. Kan?

    ReplyDelete
  6. pasti kita insan yang terpilih Umi Qi...pasti ada hikmahnya...sabar ok..
    moga Walid Qi cepat sembuh hendaknya...

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah... Beruntung org kuat mempunyai isteri seperti Umi Qi. Moga kalian bertiga kuat dan sabar akan dugaan Allah S.W.T

    Rindu kamu berdua!

    ReplyDelete
  8. sabar kak...
    semoga walid cepat sembuh yer...
    amiiinnn...
    insyaALLAH ada hikmah disebalik ujian yg menimpa ni...

    ReplyDelete
  9. sabar ye ju....harap walid qi cepat sembuh ye...Qi pasti membuatkan walid cepat sembuh

    ReplyDelete
  10. tabahkan dirimu umi Qi...dugaan Allah tak siapa boleh menduga...semoga walid Qi cepat2 sembuh

    ReplyDelete
  11. semoga kakak bsedia dgn cabaran dan dugaan Allah.

    p/s allah syg org yg kuat sabar. take care

    ReplyDelete
  12. doa mustajab isteri dimakbulkan amin....sabar dan tabah ye ju...amin semoga walid cepat sembuh

    ReplyDelete
  13. Semoga Walid QI sembuh dengan cepat dan tabah dengan ujian olehNya.. InshaAllah
    To Umi QI.. Zaza percaya, Umi sentiasa berdoa & akan bersama Walid QI.. sabar yer Umi.. :)

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com