10 Bulan! | Julia Johari
Booking.com

10 Bulan!

Ya... :)
10 bulan sudah usia anak bujang ku trang tang tang org kampung kata lah!

9 bulan....  genap pada 31 Mei 2013 - - - ->>> 10 bulan... 1 Jun 2013 
Masih baru untuk di tafsirkan kebolehan seorang umi untuk mengasuh seorang anak lelaki yang diamanahkan oleh Tuhan.

Dari tidak pernah pegang seorang bayi baru lahir....tidak pernah mengasuh bayi...tidak pernah beri susu....
Dari tidak pernah timbul bibit2 permulaan secara automatik utk melakukannya semua tanpa di suruh...tanpa dipaksa...tanpa mengeluh bangun pagi, tengah malam...kemudian melayan segala kerenah mu.... Qaiser ilman...

Benarlah kata2 org2...sifat semulajadi akan terbit pabila kita menjadi ibu...
Sgt besar jihad seorang ibu...sanggup bermatian utk anaknya...sanggup meredah dugaan dan ranjau liku2 kesedihan utk memastikan anaknya sihat dan ceria...

Wal hal...
Ibunya sanggup berlapar demi anaknya...sanggup berbohong demi anaknya....sanggup menghadapi kesakitan besar tanpa memberitahu anaknya...

Semuanya kerana hendak anaknya hidup senang lenang tanpa perlu memikirkan dirinya......dirinya seorang Ibu........ ~ (kenapa entry mcm sebak plak kan huhuhuhuhu tetiba)

Umi tahu...umi masih perlu byk belajar utk dpt title sebenar2nya seorang UMI....masih jauh perjalanan yg umi perlu tempuh utk didik mu wahai anak...yang bernama Qi...

TAMAT
*********************
Jom masuk segmen merapu raban hihihi umi Qi nih sodar sekejap jek...pastu mula merepek balik hahhaha jom!!!!
Qi
Sudah pandai merangkak selaju Ferrari....~ haaaa tipu2...selaju baby ler yg se geng gan dia heheh
Kuat bebel ~ Ta teh....tehhh tehh...ba baaaa....umi ajor ckp umiiiiiii...jawapan dia baaaaa.... (pengsan*) hahahha
Sudah kenai mak bapak ~ Nenek tok belah hubby terasa hokeh..leh dia xmo dok lama gan diorang hehhe...yelah dh biasa duk gan tok nenek kt gombak...mana mauuuuu yer...nangis sampai selak2 biji mata cari umi gan walid xd heheheh ciannn anak umi :)
Walker ~ Sudah selamat masuk stor...dh xleh guna sbb walker tuh dh jadi bahan muzium....sbb Qi dh pandai melunjur keluar sendiri dari walker...pandaiiiiiii lah sgt ye hehhe

Asyik ckp pasai QI jek kan...asyik report pasai QI je kan.....mengamuk lah Qi cenggini....jom selongkar rahsia jadi UMI Qi hahhaha
(Baru balik dari kampung tok nenek Qi di Kuantan Phg semalam...muka umi yg selebet kene tahan jemmmmmmmm yg hamat dari Lanchang ke Tol Gombak....ko hadooo x hahha)

Umi Qi
Kuat nyanyi ~ Suka nyanyi kat dapur..suka nyanyi gan Qi hahhahah rasa jadi cikgu tadika lak ngajor nyanyi alif ba ta...twinkle2 hehhe lucu walid tgk...
Kuat jerittttt ~ Ha kooooooo...kuat jerit sekarang...kalo Qi merangkak laju nk pegang wayar2 kt umah tuh sure jerittttttttt dulu...sbb belum tentu dpt tangkap Qi setangkas kilat nk pegang wayar...so baik jerit dulu...jadi PAUSE sekejap pergerakan Qi...hahha bukan marah ye...
Kuat makan ~ Asal Qi mkn he umi pun melantak sama...hailaaaaaaaaaa umi...saper yg nk membesar nih...umi ke Qi hahahhaha...
Kuat jalan-jalan ~ Pantang dah duk dlm bilik atau rumah dlm satu jangka masa yg lama...xd maknanya....pantang jumpa ari sabtu dan ahad...sure hilanggg x lekat rumah...hahhha Qi pun suka jenjalan gan walid...
Kuat beli baju sedondon ~ Dulu masa bujang xd makna nk pakai sedondon gan bf sebelum jadi walid dh sekarang nih hahah...katanya maluuuuuuuu org tgk....nah sekarang semua tema sedondon..kalo umi x dpt sedondon dan tepati citarasa mulalah cebikkkkk muka cm budak tecit...malu kt Qi hahahha
Kuat holiday/travel ~ Pantang masuk thn baru mulalah drama mereka-reka jadual melancong sakan utk upacara setahun....haaaaaaa tgk setahun ye kalender habis kena catit2 warna merah...itu tandanya cutiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii pjg hehhehe 
Kuat amik gambar ~ pantanggggg jumpa kamera....asik amik gambar anak...diri sendiri dan walid...tu lah koje....pastu buat photobook....hahhahha

Paling ketara ye Kuat hahha jgn pk lain haaaaaaaa tembak kang gagagga....
Kuat berblogging ~ Haaaaaaaa percaya x...sejak jadi ibu nih ada je cerita psal anak dan keluarga...x pun cerita pasal bercuti..melancong...suka dan duka...time bujang x tau nk story apa...sekarang smpai x cukup kuku kaki tgn kaki nk karang cerita...byk jadi cerita basi...hahhaha ciannnnnnnnnnn masuk draft jek...

Happy 10 month my Dear Qaiser ilman....2 month to go chaiyok2!!!

<<<Ok suka x umi Qi merapu raban sekarang nih? Sapa x suka jgn baca blog umi....belah cepat....sapa suka meh komen meh....hehhehe cayunk korangggggggggg :* >>>

19 comments:

  1. kejap je rasanye QI dah besar kan...QI sama la ngn Raees..dok ngn atok n nenek belah papa dy..dy xbrapa ngam sgt...biase2 je..tp pantang tgk mama or papa dy ade..mula ar dy merengek nk swh ambil...sbb dah biase dok ngn nenek n atok belah gombak jugak..hehehe....

    ReplyDelete
  2. Tamabh-tmbah bila dah ada Qi lagilah banyak kisah nak dijadikan N3. Itu yg jadi KUAT berblogging ye:)

    ReplyDelete
  3. cepat je anak2 nie membesar yer..moga anakanda Qi sihat & dilindungi segala wabak penyakit..

    ReplyDelete
  4. hahaa.. saspen je KUAT tu.. nengok pipi QI, rase nk cium sgt2!

    ReplyDelete
  5. besar dah Qi ye..mesti xsngka kan kita dah ada anak sbesar tu.. trasa diri ni masih anak dara yg berlari2 anak main kejar2 agi..hahah

    ReplyDelete
  6. happy 10mo Qi..makin besar makin encem pulak..untie simpan tuk alisha jelah yek..hahahaa

    ReplyDelete
  7. Pejam celik pejam celik dh dkt sthn kan..

    ReplyDelete
  8. sebab tu org selalu kata , mak sihat tapi anak kurus jer . mana tak nya , dok habiskan makanan anak jer . bila masa mak nak diet kan ! hahahaaa

    ReplyDelete
  9. Wah mama dah xsabar tggu setahun ea..? Hehehhe...

    ReplyDelete
  10. sekejap aje...masa berlalu..

    kenangan bila anak tu dah besar nti..boleh tunjuk kat diakan..

    ReplyDelete
  11. dah 10 bulan..ummi dh x sabar sbnarnya nk celebrate besday QI hikhikhik..kan ummi kan..

    moga membesar jd ank yg soleh dan sht yer ensem ;)

    ReplyDelete
  12. Yeayyy dh 10bln..x lama lagi birthday qi ;)
    Amboi umi qi ni, apa yg kuatttt tu? Haha

    ReplyDelete
  13. Hai Kak Julia....
    Salam Berkenalan.. Thanks sbb follow sy tau...
    Qi is so handsome!!!!
    Umi Qi is so Pretty!!!
    Saya baru belajar blogging nie klu ada apa2 salah minta tunjuk ajar ye...
    Thanx again..

    ReplyDelete
  14. gebu sangat lah qi ni dah 10 bulan ye...

    ReplyDelete
  15. happy 10month birthday syg! moga membesar dgn sihat ya.

    ReplyDelete
  16. heppy 10months old yer Qi..hensem sangat!!!!

    ReplyDelete
  17. QI yang hensem...geram anak mata dia..

    ReplyDelete
  18. semua nye kuat..ekekkeke
    alhamdulillah dah besar dah pakwe hannah ni..eh?hahahaha..

    terus membesar dengan sihat ye sayang..

    ju 22hb ni anis naik KL..jumpe nak..hihi..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com