Aksi Baby 5 Bulan | Julia Johari
Booking.com

Aksi Baby 5 Bulan

Apa kbr anak ibu?
Moga anak ibu sentiasa sihat hendaknya setiap hari,
Sekarang umur anak ibu sekarang dah nak cecah 5 bulan,
Cepat betul masa berlalu ;)
Terkadang ibu selalu fikir bagaimanakah wajah anak ibu ye menjelang masuk 5 bulan ni...

Tinggal 4 bulan sahaja lagi untuk anak ibu membesar dalam rahim ibu...
Tempat tinggal yang paling selamat, mesti anak ibu suka sgt main2 dalam tuh kan ehehhe :P
Semalam anak ibu tendang ibu ye? Betul2 tendang kuat dekat tgh2 pusat ibu masa ibu baring ats sofa mkn aiskrim coklat,
Terkejut ibu tau...terus ibu sms pada Papa yang adik nak tunjuk hero/heroin dalam pewot...

Anak ibu sudah mula aktif di petang hari menjelang maghrib...
Adakah anak ibu hendak mengingatkan ibu tentang solat maghrib?
Adakah anak ibu hendak mengingatkan ibu supaya mkn ubat suplimen setiap hari?
Adakah anak ibu hendak ibu sentiasa nyanyikan lagu-lagu zikir kepada Allah?
Atau adakah anak ibu hendak cuba berkomunikasi dgn ibu?
Bagaimanakah? Hanya anak ibu yg tahu...dan
Hanya Allah yg maha mengetahui hati dan perasaan ibu sekarang...:) berbunga2 dengan senyuman mengingati kebesaran Allah yg mencipta manusia sebegini cantik rupa...

Anakku,
Jika sekarang anak ibu mendengar ibumu bercerita hari ini...mungkin anak ibu gembirakan :)
Tidak sabar ibu nak tunggu bulan depan 19/5/2012 untuk scan anak ibu sekaligus untuk tahu jantina anak ibu...
Masa itu anak ibu sudah mencapai umur 6 bulan... :D

Sekarang ibu kena persiapkan diri untuk jga lebih kesihatan semata2 utk anak ibu...
Sebab bulan depan nanti ibu kena melalui ujian test air gula dlm bdn...so ibu kena kawal pemakanan ibu..
Moga anak ibu x paksa ibu untuk menginginkan ibu mkn benda2 manis ye sekarang...
Nanti bolehlah ibu dapat result yg baik :)

Anakku,
Belajarlah, belajarlah, belajarlah semasa dalam kandungan ibumu,
Belajar untuk mendengar kalimah2 suci Allah,
Belajar untuk menghormati kedua ibu bapa mu,
Belajar untuk menjadi seorang yg berjaya suatu hari nanti berbanding ibu dan papamu...

Kerana masa tidak pernah menunggu kita wahai anakku...
Hanya doa ibu bapa mu pengiring mu hingga ke syurga Allah...
Ingat pesanan wahai anak ku.
Hidup didunia cuma sekali, akhirat adalah kehidupan abadi.

Wasslamualaikum wbt wahai anakku.

9.15 am
25 April 2012

6 comments:

  1. cepat jer masa berlalu dah 5 bln dah jujue yer... :)

    ReplyDelete
  2. juju makin berseri2 sejak pregnant ni tau...suka tgk...muka pun senyum je...mesti anak nti manis mcm gula...heheh...moga dipermudahkan segala urusan juju ye..insya-Allah

    ReplyDelete
  3. Dah pandai tendang-tendang ehh... Takpe, nanti boleh jadi pemain bola MU.. hikk...

    Jaga diri Ju... Moga terus sihat dan ceria bersama baby dan suami.. Amin..

    ReplyDelete
  4. selamat siang sahabat
    berbagi sedikit inspirasi pagi..^_^
    "Kesuksesan itu tidak memandang siapa kita, dari mana kita, dan bagaimana kita.
    Tapi kesuksesan itu hanya melihat doa dan kesungguhan kita saja.."
    semoga hari ini lebih baik dari kemarin..^^
    ditunggu kunjungnnya sob http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...seronoknya! Moga selamat semuanya...

    Doakan giliran saya pula lepas ni untuk merasai pengalaman terindah macam awak :)

    Take care dear..

    ReplyDelete
  6. cool post ibu ni. saya suka. sweeet sangat kak juju. Semoga semuanya selamat dan dipermudahkan hingga ke harinya. InsyaAllah. ^______^

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com