Penawar Hebat dari Pencipta! | Julia Johari
Booking.com

Penawar Hebat dari Pencipta!

MasyaAllah, mmg benar penawar hebat Air zam-zam untuk segala penyakit rohani dan jasmani dengan tujuan memohon penyembuhan dari Allah benar-benar dirasai oleh With Julia sendiri...

Molekul Air Zam-zam.

Setengah botol besar air zam-zam yg disimpan baik setelah menunaikan ibadat Umrah di Makkah pada bulan 3 tahun 2011 akhirnya baru tahun 2012 ia dapat direalisasikan...
Ada niat yg disimpan sekian lama...jika daku berkahwin dan akan dikurniakan anak, baru akan mulakan rutin untuk meminum seteguk air zam-zam setiap pagi sehingga ke hari bersalin...

Alhamdulilah, With Julia dpt rasakan perubahan yg amat2 ketara. Nasihat With Julia, tidak kira anda berada dalam keadaan mcm mana sekali pun jika anda mahu keberkatan dari segi kesihatan cubalah amalkan meminum air zam-zam, setiap hari ke, setiap bulan sekali ke, atau sekali setahun pun cubalah!...

Anda akan rasa betapa Allah Maha Berkuasa untuk menyembuhkan dan menguatkan sistem dalaman kita, ini pengalaman With Julia sendiri...ikut tujuan setiap peminum air zam-zam. InsyaAllah, marilah kita berusaha ke arah yg lebih barakah....Syukran. :)

Jom kita baca keistimewaan penawar hebat dari Allah!

...........................................................................................

KEUTAMAAN DAN KHASIAT AIR ZAM-ZAM
Dari penjelasan Rasulullah dan para ulama dapat diketahui, bahwa air Zam-Zam memiliki barakah dan keutamaan. Di antara dalil-dalil yang menunjukkan keutamaan air Zam-Zam dapat disebutkan sebagai berikut.

عَنْ جَابِرٍ وَابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ رَسُوْلُ اللهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ-: مَاءُ زَمْزَمَ لمِاَ شُرِبَ لَهُ (أخرجه أحمد وابن ماجه)

"Dari Jabir dan Ibnu 'Abbas, Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda,"Air Zam-Zam, tergantung niat orang yang meminumnya."[7]

Ibnu Taimiyyah berkata,”Seseorang disunnahkan untuk meminum air Zam-Zam sampai benar-benar kenyang, dan berdoa ketika meminumnya dengan doa-doa yang dikehendakinya. Tidak disunnahkan mandi dengannya (menggunakan air Zam-Zam)."[8]

وَعَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قاَلَ قَالَ رَسُوْلُ الله ِصَلىَّ اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَاءُ زَمْزَمَ لمِاَ شُرِبَ لَهُ إِنْ شَرِبْتَهُ تَسْتَشْفِي شَفاَكَ الله ُوَإِنْ شَرِبْتَهُ لِشَبْعِكَ أَشْبَعَكَ الله ُوَإِنْ شَرِبْتَهُ لِقَطْعِ ظَمْئِكَ قَطَعَهُ اللهُ وَهِيَ هَزْمَةُ جِبْرَائِيلَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَسُقْيَا اللهِ إسْمَاعِيْلَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ
رواه الدارقطني والحاكم وقال صحيح الإسناد

"Dari Ibnu 'Abbas Radhiyallahu 'anh, Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda : "Air Zam-Zam sesuai dengan niat ketika meminumnya. Bila engkau meminumnya untuk obat, semoga Allah menyembuhkanmu. Bila engkau meminumnya untuk menghilangkan dahaga, semoga Allah menghilangkannya. Air Zam-Zam adalah galian Jibril, dan curahan minum dari Allah kepada Ismail."[9]

وَعَنْ أَبِيْ الطُّفَيْلِ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُوْلُ كُنَّا نُسَمِّيْهَا شَبَّاعَةً يَعْنِيْ زَمْزَمَ وَكُنَّا نَجِدُهَا نِعْمَ الْعَوْنُ عَلَى الْعِيَالِ (رواه الطبراني في الكبير)

"Dari Abi Thufail, dari Ibnu Abbas Radhiyallahu 'anhu, ia berkata : Saya mendengar Rasulullah bersabda,”Kami menyebut air Zam-Zam dengan syuba'ah (yang mengenyangkan). Dan kami juga mendapatkan, air Zam-Zam adalah sebaik-baik pertolongan (kebutuhan atas kemiskinanan)". [HR Tabrani] [10]

إِنَّ رَسُولَ اللهِ صَلَّى الله ُعَلَيْهِ وَسَلَّمَ دَعَا بِسِجِلٍّ مِنْ مَاءِ زَمْزَمَ فَشَرِبَ مِنْهُ وَتَوَضَّأَ) رواه أحمد)

"Dari Usamah, bahwasanya Rasulullah meminta untuk didatangkan segantang air Zam-Zam, kemudian beliau meminumnya dan berwudhu dengannya" [HR Ahmad] [11]

كَانَ يَحْمِلُ مَاءَ زَمْزَمَ ( فِيْ الأَدَاوِيْ وَالْقِرَبِ وَكَانَ يَصُبُّ عَلىَ الْمَرْضَى وَيَسْقِيهِمْ ) ] . ( حديث صحيح)

"Disebutkan dalam Silsilah Shahihah, adalah Rasululllah membawa air Zam-Zam di dalam kantong-kantong air (yang terbuat dari kulit). Beliau menuangkan dan membasuhkannya kepada orang yang sedang sakit".

إِنَّ جِبْرِيْلَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حِيْنَ رَكَضَ زَمْزَمَ بِعَقِبِهِ جَعَلَتْ أُمُّ إِسْمَاعِيلَ تَجْمَعُ الْبَطْحَاءَ فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى الله ُعَلَيْهِ وَسَلَّمَ : رَحِمَ اللهُ هَاجِراً وَأُمَّ إِسْمَاعِيْلَ لَوْ تَرَكَتْهَا كاَنَتْ عَيْنًا مَعِيْنًا.
( صحيح )

Tatkala Jibril memukul Zam-Zam dengan tumit kakinya, Ummi Ismail segera mengumpulkan luapan air. Nabi berkata,"Semoga Allah merahmati Hajar dan Ummu Ismail. Andai ia membiarkannya, maka akan menjadi mata air yang menggenangi (seluruh permukaan tanah)."[12]

وَعَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا قاَلَ قَالَ رَسُوْلُ الله - صَلَّى الله ُعَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: "خَيْرُ مَاءٍ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ مَاءُ زَمْزَمَ، فِيْهِ طَعَامُ الطَّعْمِ، وَشِفَاءُ السَّقْمِ"،

"Dari Ibnu 'Abbas, Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda,"Sebaik-baik air yang terdapat di muka bumi adalah Zam-Zam. Di dalamnya terdapat makanan yang mengenyangkan dan penawar penyakit."[13]

Abu Dzar al Ghifari berkata,"Selama 30 hari, aku tidak mempunyai makanan kecuali air Zam-Zam. Aku menjadi gemuk dan lemak perutku menjadi sirna. Aku tidak mendapatkan dalam hatiku kelemahan lapar."[14]

: كُنْتُ أُجَالِسُ ابْنَ عَبَّاسٍ بِمَكَّةَ فَأَخَذَتْنِيْ الحْمُىَ فَقَالَ أَبْرِدْهَا عَنْكَ بِمَاءِ زَمْزَمَ فإَِنَّ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى الله ُعَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ ( الْحُمَى مِنْ فيَحْ ِجَهَنَّمَ فَأَبْرِدُوهَا بِالْمَاءِ أَوْ قاَلَ بِمَاءِ زَمْزَمَ ) .

"Dari Hammam, dari Abi Jamrah ad-Duba`i, ia berkata : "Aku duduk bersama Ibnu 'Abbas di Mekkah, tatkala demam menyerangku. Ibnu 'Abbas mengatakan, dinginkanlah dengan air Zam-Zam, karena Rasulullah mengatakan, sesungguhnya demam adalah dari panas Neraka Jahannam, maka dinginkanlah dengan air atau air Zam-Zam" [15]

عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللهُ عَنْهَا : أَنَّهَا كَانَتْ تَحْمِلُ مِنْ مَاءِ زَمْزَمَ وَتُخْبِرُ أَنَّ رَسُوْلَ اللهِ صَلَّى الله ُعَلَيْهِ وَسَلَّمَ كاَنَ يَحْمِلُهُ

Dari 'Aisyah, ia membawa air Zam-Zam. Ia mengkabarkan, sesungguhnya dahulu Rasulullah membawanya (sebagai bekal-Pen.).[16]

Ibnul Qayyim berkata,"Aku dan selain diriku telah megalami perkara yang ajaib tatkala berobat dengan air Zam-Zam. Dengan izin Allah, aku telah sembuh dari beberapa penyakit yang menimpaku. Aku juga menyaksikan seseorang yang telah menjadikan air Zam-Zam sebagai makanan selama beberapa hari, sekitar setengah bulan atau lebih. Ia tidak mendapatkan rasa lapar, ia melaksanakan thawaf sebagaimana manusia yang lain. Ia telah memberitahukan kepadaku bahwa, ia terkadang seperti itu selama empat puluh hari. Ia juga mempunyai kekuatan untuk berjima', berpuasa dan melaksanakan thawaf ".[17]

Beliau rahimahullah berkata,"Ketika berada di Mekkah, aku mengalami sakit dan tidak ada tabib dan obat (yang dapat menyembuhkannya). Akupun mengobatinya dengan meminum air Zam-Zam dan membacakan atasnya berulangkali (dengan al Fatihah), kemudian aku meminumnya. Aku mendapatkan kesembuhan yang sempurna. Akupun menjadikannya untuk bersandar ketika mengalami rasa sakit, aku benar-benar banyak mengambil manfaat darinya."[18]

Demikian penjelasan singkat tentang air Zam-Zam. Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam telah memberitahukan kepada kita dan membenarkan khasiat dan keutamaan air yang tak pernah kering tersebut, meskipun setiap hari diambil oleh banyak manusia. Dengan mengetahui secara sepintas air Zam-Zam ini, maka hendaknya dapat meningkatkan dan memperkuat sandaran dan ketergantungan kita kepada Allah. Dia-lah yang Maha Penguasa mengatur segala yang Ia kehendaki.
Wallahu a'lam.

(Sumber: http://rindusunnah.com/index.php/kesehatan/564-keistimewaan-air-zam-zam)

<<<Alhamdulilah, With Julia akan cuba kuatkan amalan minum air zam-zam yg dibawa sendiri dari Makkah thn lepas setiap pagi, niat utk kesihatan diri dan baby, insyaAllah :)>>>

10 comments:

  1. Good info... Thanx for sharing.. :-)

    Kat rumah ni ada air zam-zam yg kakak akak bawa masa dia baru balik Mekah baru2 ni.. Akak minum sikit je hari tu..

    Harus minum lepas ni..

    ReplyDelete
  2. salam...

    Kurniaan Allah SWT yang tidak ternilai...

    ReplyDelete
  3. klulah ada air zam2 dkt sini....huhuhhuuu

    ReplyDelete
  4. info brguna :-) khasiat zam2 trbukti. bulan lepas konsisten amal zam2 utk sihat,alhmdulillah bulan ni dh mengandung.stlh sekian lama menunggu ;-)

    ReplyDelete
  5. burberry ytnerh ghdg burberry rwhcmm ptzo www.livebulberryfashion.com junlhk ucry ugg uk modxow jgvi ugg sale bwfkku nvnn ugg boots sale bproxw xtma ugg factory outlet qrpilv qrol ugg boots outlet zgknqz pyzf http://www.jg20.com ksdibm cxez michael kors tote usfzfr unzy michael kors 2013 ssxmxs dtiv longchamp outlet online assrxz yitb http://www.9dcu.com tixoyx smta longchamp handbags gasikw wxdm burberry outlet online pobfzh wmgn

    ReplyDelete
  6. burberry sale uwrsyc plmp burberry sale lkabyq qrwm www.livebulberryfashion.com sdegkv ggyi ugg uk izsenv uvvl ugg outlet bfgjhs pgbt ugg boots sale kbhait tqrb ugg boots outlet zurnhy accu ugg on sale awngxu ppgy michael kors outlet lrtmvx btys michael kors 2012 hvrzoq zlxr michael kors 2013 zyoozi magr http://www.z8ye.com ywrlii rmxi longchamp sale uvkjck vimd longchamp diaper bag totuia xgdv http://www.e4ni.com jivuwd jiwc

    ReplyDelete
  7. burberry duprri arde burberry bags yuyjzr clzy www.livebulberryfashion.com ldbysh retj uggs sale amdsam vgpw ugg outlet online sale ipmzog nwfr ugg boots sale jckztc cwqx ugg boots outlet eytofx okic ugg sale blymej oihw michael kors outlet store kegqpr utde michael kors handbags ceuaqr odue michael kors diaper bag bvzfwd aakt longchamp outlet online bqvbjh wudc http://www.9dcu.com jsduix imnd longchamp bag btnhtz dkki burberry diaper bag fvyxxi xdan

    ReplyDelete
  8. www.bulberryfashion2013.com bcxitg ffbc www.fashionbulberryoutlet.com xpvoyj qgwf burberry outlet riyrpw inam ugg uk gmpnam ezgt ugg sale lfapwx spug ugg usa ykcjiw evdu ugg outlet wrhlcn geit ugg usa pbfzcl atds michael kors outlet kpgprw tsal michael kors online outlet bzonnz csgy michael kors 2012 lcaqhe mufv longchamp outlet store lbfrcw enjh longchamp sale mvfggl xnpt longchamp handbags nfziit dxig burberry handbags snxrit qzjb

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com