Nak tau tak berita menarik? Buka puasa buffet ramadhan 2022 lokasi terlajak laris bagi kawasan Wilayah Kuala Lumpur dan Selangor di mana yang best dan harga mampu bayar? 

Juju cadangkan pada kalian ke Bangi Golf Resort (BGR) 👍👍👍

Malam lepas kami treat dinner kat sini. Meriah sungguh deretan sajiannya. Tak pernah mengecewakan, setiap tahun wajib kami plan iftar sekeluarga ke sini. 😍

Iftar 2022 kali ini ada sajian 𝗵𝗶𝗱𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗯𝗮𝗿𝘂, 𝗣𝗮𝗱 𝗸𝗿𝗮 𝗽𝗮𝗼, 𝗞𝗼𝗿𝗲𝗮𝗻 𝗳𝗿𝗶𝗲𝗱 𝗰𝗵𝗶𝗰𝗸𝗲𝗻, 𝗞𝗼𝗿𝗲𝗮𝗻 𝗝𝗮𝗽𝗰𝗵𝗮𝗲, 𝗔𝘆𝗮𝗺 𝗯𝗮𝗸𝗮𝗿 𝗽𝗲𝗿𝗰𝗶𝗸, 𝗠𝗶 𝗦𝗶𝗮𝗺 𝗴𝗼𝗿𝗲𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗹𝗲𝘁𝗼𝗽, 𝗟𝗮𝗸𝘀𝗮 𝗦𝗶𝗻𝗴𝗮𝗽𝗼𝗿𝗲, 𝗣𝗼𝗮𝗰𝗵 𝗰𝗵𝗶𝗰𝗸𝗲𝗻 𝘄𝗶𝘁𝗵 𝗧𝗵𝗮𝗶 𝗦𝘂𝗸𝗶 𝗦𝗮𝘂𝗰𝗲, 𝗧𝗼𝗺 𝗬𝗮𝗺 𝗦𝗲𝗮𝗳𝗼𝗼𝗱 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗲𝗿𝗮𝗻𝗴𝘀𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗱𝗲𝗿𝗶𝗮 𝗿𝗮𝘀𝗮 𝗮𝗻𝗱𝗮 𝘀𝗲𝗺𝘂𝗮. 

Pelbagai aneka pencuci mulut yang sedap² belaka. Yummmyyy! 
Tak sabar nak tunjuk kat korang seleksi gambar menu terbaru buffet 2022 BGR.😋

Apa sajian yang di ketengahkan kali ini? Haaa sila baca seterusnya ya. 
Save siap-siap alamat Bangi Golf Resort, 
nak senang Google Maps atau Waze sahaja. 

BGR ni terkenal dengan beratur panjang, katanya sehari muat 1000 pax sahaja. Lambat tempah, licin guys licin. Apa lagi, nanti kami nak plan nak tempah slot awal sebelum bulan puasa 2022 bermula. Jangan tunggu lama-lama, pengalaman juju setiap tahun slot di sini cepat penuh.

📣𝙏𝙚𝙢𝙥𝙖𝙝 𝙤𝙣𝙡𝙞𝙣𝙚 𝙩𝙖𝙞𝙥 𝙬𝙚𝙗𝙨𝙞𝙩𝙚: https://bgrrest.com/ramadhan-buffet-2022 

📌 𝙏𝙖𝙧𝙞𝙠𝙝 𝙗𝙤𝙤𝙠𝙞𝙣𝙜 𝙗𝙚𝙧𝙢𝙪𝙡𝙖 4 𝘼𝙥𝙧𝙞𝙡 22 - 1 𝙈𝙚𝙞 22. 

Bila lagi nak berbuka puasa dengan famili dan rakan-rakan tersayang. 

Jom tonton video Tiktok juju baru upload. 
Boleh tonton & follow akaun Tiktok juju klik 👉 SINI
Terima kasih sudi follow. 

Kecur air liur, betul-betul menggugat keimanan ni haha. Kambing bakar BGR memang sejak dulu kami suka, inilah salah satunya buat barisan panjang. Pergi awal ya untuk elak sesak. 

Senang nak makan, hirisan kambing bakar di potong tidak terlalu nipis dan tak terlalu tebal, senang nak kunyah. Tak liat, lembut bila cicah dengan sos blackpepper. Ehhhh tak sabar nak pi berbuka nanti sini. 

Di mana ada ulam, di mana ada makanan tradisional di situlah juju berada. Ulang alik kawasan ini saje dah berapa banyak. Tak terkira, kawasan Nasi Kerabu makan bersama ayam goreng panas-panas, sedap sungguh lahai... 

Zoom dekat sini, nampak ada budu, ada ikan masin, telur masin, deretan bulatan ulaman. Semasa ambil makanan di sini kena pakai sarung tangan getah transparent tau. Lihat SOP ambil makanan buffet pun di jaga. Terbaik lah!

Menu utama membangkit selera sesiapa sahaja. 
Pssttt! Nasi Kerabu, Sup Kambing Mamak, Mi Siam Goreng Meletup dan Lemang bersama rendang memang 5 bintang juju bagi markah. 

Perasan tak? Warna biru semulajadi dalam Nasi Kerabu itu adalah dari Bunga Telang yang di tanam di ladang BGR sendiri tau. Unik rasa original dan asli. Sedap dan penuh rasa rencahnya, tak kedekut ya. 

Menu sajian semangat 'Balik Kampung' adalah tujuan sajian Bangi Golf Resort sempena ramadhan tahun 2022. Iftar Together-Gather di ketengahkan kepada orang ramai supaya dapat membawa suasana perasaan nostalgia bersama keluarga, sanak saudara dan rakan taulan saat berbuka puasa bersama. 

Karipap pusing dia ranggup, serawa durian dengan potongan pulut berbentuk kiub kecil senang di jamah, lemang lembut cicah dengan rendangnya mengimbau memori di kampung. 

Hirisan kambing bakarnya sungguh lembut dan juicy. Menarik!

Di BGR selalu menjadi tempat untuk bertemu di mana tetamu-tetamu boleh bertanya khabar dengan meluangkan masa bersama sambil mengeratkan silaturrahim berbuka puasa bersama. Sambil menjaga SOP dalam musim pandemik, kita pasti rindukan amalan sebegini bukan. 
Hidangan popular lain yang juju sempat rasa ialah Smoked Spagetthi Carbonara, Sous Vide Egg with Mushroom Espuma, sate, mi siam dan lain-lain. 

Perhatian juju baru-baru ini di BGR, SOP penjarakan meja buffet di amalkan, ada laluan khas untuk beratur, ini untuk mengelakkan kawasan tumpuan jadi sesak. 

Sebelum memasuki perkarangan ruang letak kereta di BGR, setiap tetamu perlu scan MySejahtera dan kita sendiri serta tetamu lain perlu memastikan diri tidak bergejala semasa hadir di sini. 
Dah makan menu utama, mesti nak rasa pencuci mulut ye dak? Tau tak menu yang juju berebut dengan anak dan suami makan? Semua diatas haha, semua sedap tau. Tak tau nak pilih yang mana sebab semua sajian kuih muih dan keknya secukup rasa. 

Malah kek red velvet dia buat juju terkejut, ada zesss lemon di rasai diatas krim putihnya. Terus macam makan kek mat salleh. Aduyaii teringat balik kesedapannya. 

Makluman penting yang selalu bakal pelanggan tanya, BGR ini ada pengesahan dari pijak JAKIM ke? 

Ya, BGR salah satu resort golf di Malaysia yang di sahkan Halal oleh JAKIM semenjak tahun 2009 lagi. Bukan itu sahaja, BGR juga telah menerima Sijil HACCP untuk ruangan dapur terhadap status Halalan Toyyiban, piawaian kebersihan dan keselamatan makanan. 

Jadi kita rasa lega disitu, nak jemput ramai pun tak jadi ralat dah sebab terbukti banyak pengesahan dan kelulusan anugerah telah di kurniakan bagi pihak BGR. 
Waktu ramadhan, kita digalakkan mengambil lebih fiber dan serat. Buah-buahan seperti kurma turut disediakan, air jus buahan dan kordial banyak di sediakan. Puas minum sampai kenyang.  

Kelebihan lain yang di sediakan di BGR
Di sini ada disediakan ruang solat dan tandas dengan kapasiti yang besar serta bersih. Mohon para wanita digalakkan membawa telekung dan sejadah sendiri ya.Tak perlu risau parking penuh, kawasan BGR memang menyediakan ruang parkir kereta yang luas. Setiap tahun pergi tak pernah lagi sekali parking susah nak cari. 

Cerita sudah, apa lagi jom santap. Juju bersama dengan suami dan anak Abg Qi. Hero-hero malaya tak sabar dah nak makan, asyik cerita je kan jom makan penuh table. 


Penuh semeja, ada hero-hero tolong angkut makanan ke meja senang hati juju. Tengok anak juju, dia teringin nak makan cendol dan ABC, sedap rasa lemak dan sejuk-sejuk lalu anak tekak. Lega !


Perut kenyang suka hati, jadi dengan rasa kepuasan yang tinggi juju nak anda semua ambil kesempatan ini untuk buat tempahan segera bermula 4 April 2022 hingga 1 Mei 2022. 

Save entry blog juju kot-kot terlupa nanti nak rancang berbuka puasa di mana. 
Senang kemudian hari. 

𝗛𝗮𝗿𝗴𝗮 𝗯𝘂𝗳𝗳𝗲𝘁 𝗿𝗮𝗺𝗮𝗱𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝗺𝘂𝗹𝗮...
𝗗𝗲𝘄𝗮𝘀𝗮 : 𝗥𝗠𝟲𝟬
𝗞𝗮𝗻𝗮𝗸-𝗸𝗮𝗻𝗮𝗸 : 𝗥𝗠𝟯𝟬 

Untuk keterangan lanjut mengenai berbuka puasa di Bangi Golf Resort Restaurant boleh layari link di bawah, tempah awal untuk elak tarikh yang dipilih penuh:

Bangi Golf Resort Restaurant
Alamat: No. 1 Persiaran Bandar, Bandar Baru Bangi, Selangor 43650, Malaysia.
Reservations & Enquiries: 1700 81 8557
Emailenquiry@bgrrest.com

4 Comments

  1. One day nak jugalah merasa buka puasa di sini, tetiap tahun meriah kann kalau makan sini.. harga pun murah... menu plak keliling, perghhh...

    ReplyDelete
  2. The prices of RM60and RM30 are really affordable. I am sure many will be enjoying their buka puasa session over there.

    ReplyDelete
  3. lagi 2 minggu nk puasa erk... 😅😅

    ReplyDelete
  4. setiap tahun wajib ke sini..mmg xprnh mengecewakan mknn kt sini..cuma kena beratur mmerlukan kesabaran tinggi sket la, yg lain puas hati..surau parking smua besar dan selesa..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)