Mesin apa ni?
Teruskan membaca.

Akhirnya dua hari berkampung, siap sudah installation body kc... klik link 👉 kitchen cabinet iaitu ladang kebun harian juju. Punyalah tak boleh tidur malam tau tak haha awatlah, sekarang ucap alhamdulilah, terima kasih Allah permudahkan urusan julia, subhanallah.❤

Apa kejutan yang juju terima lepas tamat pemasangan kc di rumah juju?
Paling teruja yang buat rasa terkejut, tak ada tau dalam invois atau pertemuan 3 kali mengatakan nak bagi surprise ni. Seriusssss arrrr!!! Sebelum diorg pergi, diorg minta kebenaran setuju tak nak bagi FREE Disinfection Service virus, bakteria atau senang faham sanitize the whole new kc dan seluruh rumah? 

WHAT? 😱

Of course we all say YES haha, FREE tau. Oh my godness. Saje je nak bagi org jatuh cinta byk kali kan, saje nak suruh booking rack shoes dgn korang lagi kan gerammm la, boleh tak jgn buat juju panggil korang lg pleaseeee la...

Kenapa lah you all selalu take care customer mcm ni, i cuba test you all but you treat my heart so hard, enough crew enough hahahaha. (Padahal aku tengah suka yakmat, Allah)🤣

Seronok la aku dgn suami, dapat pakej 20-30 minit #𝗙𝗥𝗘𝗘 𝗣𝗥𝗢𝗙𝗘𝗦𝗦𝗜𝗢𝗡𝗔𝗟 𝗗𝗜𝗦𝗜𝗡𝗙𝗘𝗖𝗧𝗜𝗢𝗡 after cabinet installation!​ 

Wehuuuu, berbaloi² ambil servis before & after dengan mereka. Bukan setakat boleh tambah 5 years warranty kc lagi malah ada khidmat 𝗗𝗜𝗦𝗜𝗡𝗙𝗘𝗖𝗧𝗜𝗢𝗡 pemasangan kc. Cekap dan melayan je juju ngomel itu ini, ini aku suka sebab diorg melayan bak princess 😄

Faedah yang kami dapat selepas selesai sesi installation ialah:

✅ Membunuh 99.9% bakteria, virus merbahaya & fungi with low concentration​. 
✅ Alcohol free
✅ Human & ecological friendly
✅ Lab test for effectiveness
✅ Remove bad odours
Semua laci di buka untuk asap menerawang ke seluruh kc dan dalam rumah. Bahan khas dibancuh dan di isi dalam mesin kecil tu. 

Macam inilah rupa disinfection kc tau. Tujuan dia akan buang virus, bakteria dan lain-lain sebab sepanjang kc di bina kita tak tahu virus atau bakteria apa yang tersembunyi. 

Bunyi mesin tu sedikit macam fogging tapi asap dia lagi halus lah yang ini. Seluruh rumah berasap, kami semua pakai mask. Bau dia tak lah teruk mana, kalau fogging nyamuk tu lagi la kuat. 

Hari pertama pemasangan kc, mereka siap sedia simpan my pull out basket. Masa ini belum dipasang lagi tau sebab hari kedua baru dia orang pasangkan. 

Aku tenung je kotak ni. Besar dan berat tau. Ini salah satu yang buat aku suka sebab pull out basket dia sangat luas dan besar untuk rak quick grab dalam memasak. Nanti aku review detail part ini je ok akan datang. 





Inilah Ah Cheng, dia salah seorang dari 3 orang teamnya datang pasang kc dekat rumah juju. Ini hari kedua dan dia baik hati sangat. Dia jelaskan semua yang dibuat kerja dan siap drill percuma tempat sangkut penyapu juju dalam kc. Hoyyeyyy. Ah Cheng kan i janji nak review you masuk blog i, tadaaaaaaaa. TQ Ah Cheng and team, you all pasang kc i sangat kemas dan teliti tau. 


Detailing kitchen cabinet julia. 

Nampak setiap sudut kc juju detail kan?
Juju sebelum benarkan team diorang balik, juju semak setiap inci ke semua kc yang mereka pasang. Fuhhh, kemas gila, pemasangan kayu jenis Grand Oak yang memegang keseluruhan kc 4G di pasang dengan penuh teliti dan rapi. 

Tiada kesan calar di kc 4G dan semua dalam plan ukuran yang di tetapkan. 

Nampak ada getah bulat di hujung kc?
Itu adalah getah stopper khas untuk kc. Kalau macam pintu kereta kan ada stopper di hujung untuk elak calar kan. Macam kc pun ada stopper khas dia tapi jenis invisible tau. 

Jadi bila buka kc tak kenalah dinding konkrit. Selamat dari calar kasar. 

Suka sangat, juju kasi 10 bintang !
Ini serius, bukan senang ye juju nak berpuas hati. Memang berbaloi-baloi tempah khidmat diorang sebenarnya, dari A-Z semua terbaik. 

Reben mana reben besar, nak buat acara potong reben besar, pecah tanah dekat kitchen cabinet baru juju. Happy sangat kita wakkk! Terima kasih Allah, dia mendengar doa juju untuk mudahkan bahagian ini selama ni. Syukur! 💗

***Akan datang juju nak update kisah kc lagi. Kisah bagaimana juju sorokkan gadget kitchen seperti rice cooker, pressure cooker dan semua gadget yang selama ini duduk di table top di simpan dalam laci heavy duty. Memang magic, satu laci semua kena perintah sorok haha.

Stay tune!

Don't wanna miss a thing?
Baca tips beli rumah dan deko rumah selanjutnya: 

8 Comments

  1. serius cantiklah..bagusnya service diorang...dinding tu wallpaper ke..cantik plak nampak batu bata mcm tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu Subway Tiles konkrit kena letak simen nurul, bukan wallpaper. Tq

      Delete
  2. cantiknya dapur juju..sayang plk nak masak klu macam ni..hihi

    ReplyDelete
  3. wow cantik kabinet baru kak Julia..kita lak rasa teruja ^_^

    ReplyDelete
  4. Memang baik kan ada perkhidmatan sebegini. :)

    ReplyDelete
  5. burn berapa ni kc? klu within bajet nk pasang heee

    ReplyDelete
  6. canteknya dapur juju..seronoknya kita yg tengok ni. kami ni teringin nak buat KC. Tapi duk was-was sebab tak sure rumah ni nak sewakan atau nak terus duduk sini.so far cuma ada kitchen top dari mozek ada

    ReplyDelete
  7. Thanks for this article.It will surely help my friend living in malaysia.

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)