Setiap orang pasti ada keinginan untuk menjadi usahawan. Macam aku sendiri, selalu terfikir sampai bila aku nak makan gaji. Buat masa sekarang aku kumpul modal dulu. Bekerja dalam beberapa tahun lagi. Ada modal terus nak belajar jadi usahawan. 

Dulu terfikir, material dan produk apa yang aku nak niagakan. Pening kalau fikir soal ini hari-hari, nak cari produk jenis apa, kena mohon kelulusan KKM lah, kena buat printing produk lah, kena ada sekurang-kurangnya kilang kecil untuk proses semua. Leceh bila fikir banyaknya...

✔ Mana nak cari botol kosmetik?
✔ Macam mana nak design kotak?
✔ Macam mana nak daftar KKM?
✔ Macam mana nak cari kilang?
✔ Produk apa yang trending?
✔ Formula apa yang terkini?

Faktor ini sedikit sebanyak buat aku tersentak, bukan senang. Makin fikir makin blur, lagi orang macam aku mana ada pengalaman dalam soal produk. Jual produk orang boleh lah sampai sekarang, tapi sampai bila aku nak keluar dari kepompong. 

Setiap hari, aku selalu berangan. 
Yelah nak jadi founder produk itu dan ini. Pernah terbaca atau terdengar di media massa tentang nak jadi usahawan ini kita tak payah fikir kelainan sangat dari usahawan lain. Kita fikir produk konsep yang sama tapi cara marketing kita yang berbeza dari segi iklan produk.
Kilang ZyPhyto di Puncak Alam, Selangor. 

Contoh, orang jual lipstik. Ada banyak usahawan jual lipstik kan. Kalau aku nak jual lipstik aku cuma kena buat branding, marketing berlainan dari orang lain. Dari segi kelebihan produk aku berbanding orang lain ada. Sekarang semua nak lipstik jenis matte yang tahan lama betul tak.

Mungkin aku kena cari idea selain itu sikit, perbezaan dari situ. Mulalah aku buat kajian di internet. Sampailah aku terbaca satu website ini tentang kisah ZyPhyto.

Antara produk dalam pakej Chomey Zyphyto, menyediakan perkhidmatan kepada pelanggan yang berminat buat jenama sendiri bagi produk makanan dan kosmetik.

Bina Cita-cita Bina Produk Jenama Sendiri dengan Pakej Chomey ZyPhyto 
Rupanya Kilang Zyphyto ini turut menyediakan pakej Chomey bermula modal RM3k sahaja. Menariknya, modal hanya lebih kurang serendah RM3k kita boleh mempunyai jenama produk sendiri. 

Kelebihan Pakej Chomey dari ZY PHYTO – Kilang Produk Jenama Sendiri.
✅Kilang produk jenama sendiri bertaraf GMP, MESTI, HALAL, ISO.
✅Serendah RM5,000 untuk produk jenama sendiri.
✅Serba lengkap – Rawmate, R&D, Design, Printing, Processing.
✅Banyak Produk Fenomena telah di hasilkan.
✅Memenangi banyak Award sejak 10 tahun lepas.
✅Jaminan Kualiti & Keselamatan Produk.
✅Boleh menghasilkan pelbagai jenis produk – Food Supplement & Cosmetic.
✅Information & Ingredient yang lengkap.




Lihat produk dalam pakej Chomey di atas, matte lip cream yang disukai ramai. Belum ada label dan kita boleh cadangkan idea label macam mana untuk mereka printkan diatas produk tu. Senangnya! Memudahkan kita. 

Penggunaan bahan terlarang bunuh peniaga


Ketahui, impaknya nak jadi founder sesuatu produk kita kena ada ke semua pengesahan dari pelbagai peringkat KKM, MESTI, ISO dan lain-lain. Jangan ambil ringan isu ini. Sebab itu aku sebagai pengguna produk pun mesti cari pengesahan KKM dahulu, semak di website KKM ada pengesahan baru guna. 


Begitu juga kita, nak jadi usahawan baru perkara ini perlu di tekankan sejak awal. Melalui ZyPhyto semuanya menjadi mudah, tak perlu fikir banyak perkara. Sebab ia sudah semestinya di iktiraf dari pelbagai agensi dan sudah semestinya halal kerana kajian saintifik di lakukan secara terperinci sebelum sesuatu produk lulus untuk dipasarkan. 

Executive Director
Sharifah Ameelia Akma Mohd Ramly 

Mana tahu, dalam beberapa tahun akan datang atau sekarang anda dan julia boleh ada jenama sendiri didalam salah satu pakej Chomey dibawah satu bumbung ZyPhyto. Siapa tahu kan, sekarang apa yang kita perlu kumpul adalah modal. Paling tidak RM5k, kalau lebih lagi bagus. 

Terima kasih ZyPhyto, beri peluang yang cukup bagus untuk kami sebagai bakal usahawan muda ini untuk menceburkan diri didalam bidang perniagaan. 

Info lanjut boleh hubungi:


ZY Manufacturing Sdn. Bhd.
No. 10A, Jalan Tiaj 2/9, Taman Industri Alam Jaya, 
42300 Bandar Puncak Alam, Selangor

Website http://www.saudagarherba.com/pakej-chomey/
Phone
018-2928898 / 011-21208898 / 03-60381012

13 Comments

  1. bagus jugak ni kalau nak mulakan bisnes. nice2

    ReplyDelete
  2. Dh tau mana nak cari kalau ada impin nak ada jenama sendiri..hehehe..kena simpn cita2 tu

    ReplyDelete
  3. serendah 5k untuk buat produk sendiri.. memang brbaloi untuk golongan muda menceburi bisnes ni. sampai bila nak keje makan gaji kan..

    ReplyDelete
  4. Insyallah harap impian kak julai kesampaian

    ReplyDelete
  5. Menariklah Pakej Chomey ni, rendah je modalnya.

    ReplyDelete
  6. Salam...
    Bgus utk org yg bru nk mula niaga ni...tq sharing info. 😉

    ReplyDelete
  7. Kalau ada rezeki nanti, mana tahu boleh buat produk sendiri. Hihihiii

    ReplyDelete
  8. Now semua orang dah boleh mulakan bisnes produk jenama sendiri, kan? Yg penting ada semangat keusahawanan 😊

    ReplyDelete
  9. Memang bagus ada pakej yang macam ni.. Dapat bantu usahawan-usawahan kecil untuk miliki produk sendiri..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)