Find Cheap, Flight Fast with Traveloka Make 11.11 Fly! Wah menarik kan, ramai di kalangan rakan-rakan julia sendiri sedang mencari tiket penerbangan murah untuk holiday bersama keluarga ataupun secara backpackers di hujung tahun ini ataupun di tahun 2018.

Tiket penerbangan (samada perjalanan luar negara atau dalam negara) memang mahal tapi jika kita bijak memilih dan membeli sewaktu promosi berjalan, memang berbaloi. Kadang kadang kita belum tahu kemana hendak bercuti. Haa cuba la usha harga tiket waktu waktu promosi ni. Mana tau dapat ilham melalui harga tiket yang murah nanti.

Ada apa dengan Make 11.11 Fly!
Untuk pengetahuan anda semua, Traveloka bakal mengadakan kempen promosi tiket penerbangan - Make 11.11 Fly! Sempena 11.11 yang juga dikenali sebagai “Singles’ Day”, dimana kebanyakkan brand dan online stores mengadakan kempen promosi jualan hebat. Traveloka juga turut melancarkan promosi jualan khas untuk penerbangan. Ya, ada pelbagai jenis destinasi flight yang akan di promosi secara menyeluruh dan sudah semestinya harga murah. Yey julia pun tak sabar nak tunggu!

 Kelebihan tempah penerbangan dengan Traveloka
Ramai tanya, Traveloka hanya buat carian Air Asia sahajakah? Eh bukan Air Asia sahaja, ada penerbangan dari syarikat MAS dan Malindo hasil tinjauan julia sendiri. Apa yang perlu anda buat ialah hanya buat satu carian destinasi, kita akan dapat buat perbezaan untuk 3 jenis penerbangan dalam satu masa. Menarik bukan?

Boleh dikatakan kebanyakkan syarikat penerbangan yang ada di Malaysia merupakan rakan penerbangan Traveloka. Boleh check out list syarikat penerbangan lain yang juga menjadi rakan penerbangan antarabangsa seperti di bawah.

Selain itu, Traveloka pernah dipaparkan di media antaranya:

1.     The Star
2.     The Sun
3.     New Straits Times
4.     Yahoo Finance
5.     Vulcan Post
6.     Asia one

Paling julia sukai tentang Traveloka ini ialah ada peringatan (notification reminder) di berikan untuk julia survey:

     Peringatan harga
     Easy reschedule
     Best price guarantee
     Passenger quick pick


Selain itu, ada satu lagi yang menarik bila mencari melalui Traveloka ialah fungsi “Find lowest price estimation”. Haa kat sini kita boleh buat perancangan memilih tarikh penerbangan berdasarkan budget yang ada. Harga anggaran pun dah membantu sangat untuk perjalanan yang lebih cost effective.


Mudahnya Tempah Melalui Traveloka
Seterusnya, selepas anda buat pembelian melalui Traveloka, tak perlu cetak e-ticket tau. Anda hanya perlu tunjuk e-ticket penerbangan anda melalui apps sahaja. Nampak tak contoh julia kongsikan diatas 'Airline Booking Code (PNR)'. Boleh self check in di kaunter mahupun di mesin check in di airport. Jimat kertas!

Tu untuk pembelian tiket, untuk hotel just tempah, bayar dan munculkan diri di lobby hotel. Check in menggunakan nama yang dibooking melalui apps. Dan selesai pengurusan check in hotel. Sangat mudah.

Pengalaman sendiri pernah buat tempahan Traveloka
Julia sendiri pernah tempah melalui Traveloka, tarikh yang julia nak menginap sudah penuh dari website tempahan lain. Buntu rasa, tarikh yang julia nak dengan harga mestilah harga mampu bayar.

Kebetulan Traveloka je tak buat carian, terus klik website Traveloka. Search kawasan Kuantan Pahang.

Hotel yang julia nak tu ada dan available. Harga pun dalam linkungan bajet julia. Terus tempah terus tak tunggu dah. Kadang-kadang kalau kita lihat website tempahan lain dah penuh, cuba Traveloka. Memang tarikh yang asalnya di tempat lain kata penuh, tapi di Traveloka ada pula.

Cara julia tempah pun semua menggunakan apps Traveloka melalui telefon bimbit. Mudah, cekap dan efisien. Terkadang suami nak kerja luar kawasan atau saudara mara nak datang KL ramai tak cukup bilik, nak tempah hotel julia memang tolong bagi pihak diorang.

Untuk mudahkan mereka check in di hotel berkenaan hanya whatapss sahaja number booking. Selesai masalah hanya sekelip mata.

Kebaikan guna aplikasi Apps Traveloka.

1. Travekola mudah di capai dan senang faham - Senang guna terus dan ianya percuma tak perlu daftar susah. Antaramuka yang user friendly dan juga menyimpan sejarah tempahan/transaksi yang pernah dibuat. 

2. Traveloka banyak cara transaksi bayaran – Pelbagai saluran pembayaran seperti kad kredit, debit kad, perbankan internet, paypal, atau bayar di 7-Eleven melalui MOLPAY. Mudahkan. 

3. Traveloka bantu buat perbandingan harga - kalau nak tempah hotel dan flight, Traveloka memang banyak sediakan khidmat perbandingan yang sangat menarik. Boleh pilih ikut selera ikut budget masing-masing. Daripada mewah ke rumah tumpangan atau melihat senarai best picks yang ada.

4. Traveloka boleh tempah untuk orang lain - ya, ini yang julia cerita pengalaman di atas, bukan untuk diri sendiri tapi boleh tempah untuk orang lain, mana tahu nak bagi hadiah dan surprise untuk keluarga tersayang cara ini sangat berbaloi! 

5. Traveloka tiada caj tersembunyi - Harga terpampang adalah harga jelas dan harga itulah yang kita bayar. Tiada kos tambahan tersembunyi. Dari proses carian, pemilihan dan pembayaran, harga kekal sama. Sampai mana-mana destinasi tak perlu bayar dah senang.

6. Traveloka selalu buat promosi kepada ahli - untuk anda yang belum jadi ahli, sila daftar segera dan nikmati pelbagai jenis promosi flight dan hotel. 


Tahu tak, tempah melalui apps Traveloka lagi banyak diskaun!
Lihat contoh di atas julia ambil info dalam Traveloka:

• App: 10% OFF, up to RM40
• Web: 5% OFF, up to RM25

Macam julia sekarang dah mula survey dan merancang untuk fly bersama keluarga pada pertengahan bulan Januari 2018 atau bulan Februari, julia tick ke semua yang julia nak termasuk pencarian hotel dan tick juga untuk extra diskaun mana tahu ada dia akan highlightkan terus.



Bila kempen ini akan berlangsung?


Kempen promosi tiket penerbangan Traveloka Make 11.11 Fly akan berlangsung selama 3 hari mulai 10, 11 dan 12 November 2017. Senang sahaja, untuk dapat harga menarik, sekurang-kurangnya tempah untuk:

1. Min tempahan 2 pax tiket penerbangan pergi balik
2. Travel ke mana sahaja pilihan anda mahukan

Mudah! Tak susah pun dengan Traveloka semua menjadi mudah. 

Apa impian anda? Impian julia ialah...
Ya, macam bulan lepas julia sekeluarga sudah ke Bangkok Thailand selama 4 hari best sangat sangat best, kali ini di mana destinasi percutian seterusnya julia nak tempah bersama keluarga nantikan kemuncak 11.11 Fly with Traveloka yang akan berlangsung beberapa hari sahaja lagi. Tak sabar!

Jom serbu Make 11.11 Fly!

20 Comments

  1. Untung Ada traveloka n.. boleh lah try nanti

    ReplyDelete
  2. Fuhhh menarik betul entri juju.. moh ler kita tunggu apa yang best traveloka nak bagi 11.11 nanti..Tungguuu..

    ReplyDelete
  3. Senang dah skrang... Nak book flight pun dah tak perlu nak pergi kaunter nak beli tiket.. Kalau website airlines penuh, skrang dah ada traveloka. Semua senang with 1 finger click

    ReplyDelete
  4. Mudah je Web Traveloka ni . Semua ada. Nak install Apps pula

    ReplyDelete
  5. next trip nak guna traveloka pula

    ReplyDelete
  6. sejak kenal ngan traveloka..mmg suka booking thru ni tp flight tk pernh...husband akak aritu dh try booking flight utk mil blk kelantan dpt rebate rm 80

    ReplyDelete
  7. senang ada Traveloka ni.. tak payah nak survey banyak2 website.. guna Traveloka je semua settle..

    ReplyDelete
  8. Tak sabar tunggu 11.11 ni, bolehlah rancang percutian keluarga untuk tahun depan.

    ReplyDelete
  9. Huda tak pernah try lagi booking fight guna traveloka, biasa booking hotel jer. macam menarik dan tertarik dengan offer 11.11 ni..

    ReplyDelete
  10. suka explore tiket flight di traveloka..

    ReplyDelete
  11. Tak sabar nak terjah Traveloka 11.11 nanti :)

    ReplyDelete
  12. traveloka banyak kelebihan ye..haritu nad pun guna travelok booking hotel..ada diskaun sekali..jimat dh

    ReplyDelete
  13. Mesti jammed website Traveloka kena serbu 11.11 nanti

    ReplyDelete
  14. fuh menarik!makin byk pilihan skrg nii

    ReplyDelete
  15. wah.. best ni.. esok dah start...

    ReplyDelete
  16. Bila juju nak buat tempahan surprise utk akak? Hehehehe

    ReplyDelete
  17. Suami nak ke Phuket, yang kami nak ke Bandung..hehe

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)