Tahun 2016? Haaa siapa dah rancang dan pelan percutian akan datang secara bajet-bajet holiday angkat dua tangan tinggi-tinggi ! Hehehe macam biasa tiap-tiap tahun ada rezeki julia kerja lebih masa, julia akan booked destinasi percutian bajet dengan suami. Part tempahan percutian biar julia yang urus, selebihnya suami yang akan merealisasikan ke destinasi berkenaan bersama sang anak tercinta hati beta ewahhhhhh ! Ala murah je korang only disini...

Booking.com

Tak Percaya?
Cer tengok harga hotel di atas, julia sudah booked 2 tempat ini beberapa bulan yang lepas, lama dah tau. Tak sabar nak counting days huhh. Harga murah sampai nak fitam tengok balik, betul ke ni, betul ke ni haishhhhhh, garu kepala...macam mana julia boleh dapat semurah ini?

Inilah tipsnya Booking.Com memang memang memanggg banyakkkk sangat memudahkan julia nak ke mana sahaja, melalui telefon pun julia boleh book hotel secara on the spot jika dikehendaki secara dalam keadaan panik ! Siapa sangka dengan aplikasi yang mudah BOOKING DULU, BAYAR KEMUDIAN DI HOTEL buat julia jatuh cinta bak berlemon lemon juta kali gandanya...rugi kalau julia tak kongsi dengan korang...kalau ditanya kenapa tidak Trivago, Agoda? 

Sebab apps tu nak guna kad kredit, aku non hado, jawapannya tidak seperti Booking.Com....hanya isi nombor kad debit (ala yang korang selalu keluar duit gaji selalu tu kat ATM kad tu lah beb) depan belakang untuk confirmation sahaja, Booking.Com lebih mudah, tak banyak songeh dan tak perlu bayar apa pun lagi....sampai hotel baru bayar, kalau kena hotel yang tertentu tak perlu wang DEPOSIT pun, weeeeeeeeeee !

One more thing TIPS...
Yang bestnya pasal Booking.Com ni, TEMPAH DULU, BOLEH PINDA TARIKH & DELETE TEMPAHAN sebelum masa percutian anda tu. Ehhh mana ada aplikasi lain buat cm ni, sesuka hati mak bapak kau nak tempah, pastu kalau ada emergency kes ke kan leh delete je percutian tu dengan satu KLIK BATAL....ehhhhhhhhhhhh bestttttttt !

JB-SINGAPORE-GENTING HIGHLANDS Tahun 2016 Booked!
Serius ni !
Lagi 23 hari je lagi aku nak pi Singapore, 
Lagi 3 bulan je lagi nak pi Genting hahhaha gilaa !
Cer korang perhati gambar kat atas...semua murah-murah, bayangkan 2 bilik hotel di JB tu hanya RM340 untuk 3 hari 2 malam, aku eksport seseorang pergi bersama yang sememangnya orang yang banyak berjasa pada kami selama ini, itu nanti aku cerita bila tiba masanya....

Dah tak sabar, sekarang korang apa tunggu lagi, rancang percutian anda tahun depan mulai sekarang di pautan dibawah, daftar dulu kemudian leh usya hari hari dan bermain tarikh tarikh yang murah awal2, saje julia beri pautan ini untuk memudahkan korang nanti. Nak reka tentatif singapore jap bye. Mmmuahhhhhhhhhhh !
Booking.com

18 Comments

  1. thanks for the info kak ..
    Boleh la Lyssa rujuk nnti ^^

    ReplyDelete
  2. Waah senang nak plan cuti nanti boleh tengok entri ni :)

    ReplyDelete
  3. yes..akak pun dah ade senarai nak book nie!

    ReplyDelete
  4. wah seronoknya. nak kena plan cuti jugak ni >,<

    ReplyDelete
  5. hahahaha..sep jue...ayu pun ade senarai waiting travel dah...hahahaha

    ReplyDelete
  6. Pergghhh dah siap sedia nak pergi jalan2, bestnya kak!!

    ReplyDelete
  7. biasa pakai agoda je..
    heheh.
    boleh trynle pasni test bookimg.com plak.
    honeymoon sokmo ni :p

    ReplyDelete
  8. senang kan guna booking.com
    anum pun guna nie

    ReplyDelete
  9. ida pun dah plan tapi hihih. nanti laa citer kehkeh! rahsiaaaa

    ReplyDelete
  10. Rancang percutian anda.. itu kata2 yang bagus untuk kita get ready kan Ju..
    tips yang sangat membantu..

    ReplyDelete
  11. Syoknya cuti cuti mesia juju. Akk pun dh booking utk jan 2016. Buka tahun baru sambut dgn cuti cuti mesia kan

    ReplyDelete
  12. wah sronok nk cuti2...thn 2016 pn byk cuti bersambung222...asiawebdirect.com & asiaroom.com pn bole byr kemudian...akak slalu compare harga seblum booking tp yg best mcm juju ckp la..tkpyah byr dlu..byr time check in nanti kn

    ReplyDelete
  13. Selalu juga guna booking.com tempah hotel

    ReplyDelete
  14. Selalu juga guna booking.com tempah hotel

    ReplyDelete
  15. memang kalo kena gaya.. memang murah boleh dapat..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)