Empat hari sahaja lagi, Encik Qaiser ilman akan tempuh umur baru TIGA TAHUN. Siapa sangka, anak yang lahir tarikh merdeka ini suka menyakat umi dan walidnya setiap hari dah berganjak 3 tahun. Beliau peramah dengan semua orang, sebijik macam uminya. Walidnya lebih bersifat cool dan agak pemalu orangnya hehehe. Persiapan hari jadi? Sambut dengan atok dan neneknya di rumah nanti. Meriah, walaupun tak jemput kawan-kawan ke rumah, family 1st.

DIA sudah tahu nama kami
Dia senang belajar, pembelajarannya banyak didalam kereta. Ya, beliau belajar ilmu luar hanya melalui kereta uminya. Apa yang berlaku di sekeliling, julia ajar. Termasuk siapa nama? Siapa nama umi? Siapa nama walid? Alhamdulilah sebelum umurnya TIGA tahun sudah kenal nama umi dan walidnya termasuk NAMANYA sendiri. 

Suka bertanya Dia suka bertanya, bila bagi jawapan, dia akan jawab BUKANLAH inilah.... Yes, setiap kali julia cakap itu bunyi kereta polis, dia pasti akan cakap BUKANLAH itu BOMBA. Hahahhaah konfius sebab julia sendiri dengar je kan, kereta jenis apa bunyi pun tak dapat agak hehehhe.

Sudah Faham 3 Warna Lampu Isyarat Jalan Raya
Nanti senang julia nak ambil short video dalam kereta, time kereta julia sedang berhenti di lampu isyarat, dia sudah faham maksud lampu isyarat warna MERAH (Berhenti), Kuning (Jaga-jaga) dan HIJAU (Jalannnnn) hahahha seronok tau ajar dan didik anak melalui dalam kereta sahaja time ambil dia balik ke rumah lepas waktu kerja. Bukan tak nak ajar di rumah, sebab anak lelaki lebih SUKA PRAKTIKAL dari TEORI. Faham kan? Anak lelaki sukakan BUKTI, itu sebab bila beli buku julia suka beli buku yang banyak gambar dari tulisan. 

Hati Tisu
Dia seorang yang sangat berhati tisu, ya, bila uminya menangis, dia pun akan nangis tanpa sebab peluk kuat-kuat. Ya Allah, time tu rasa besarnya awak Encik Qaiser ilman. Time julia lapar, julia tanya Qi, Qi umi nak masak kuewtiaw goreng nak tak? Jawabnya umi masaklah, qaiser nak makan lah, dia suka uminya masak, berselera dia makan. Kalau cuit2 dalam pinggannya kita pula dimarahinya. Bila tengok anak makan, julia kematu sendirian, seronok lihat anak makan, kan best dapat lihat dari pagi sampai malam dia makan hasil dari air tangan kita....4 tahun lagi Qi. Lepas tu umi nak bersara dari kerja. Jaga kamu sehingga akhir hayat. 

Mai layan video Encik Qaiser ilman. Banyak dah progress dia. Badan pun makin berisi dan tough hehehe. Alhamdulilah, sihat-sihatlah selalu. Senang hati umi dan walid. 


(Abaikan suara dalam video bawah ni, macam corrupt plak kan, tapi sayang nak delete sebab ambil video direct dari instagram, so memang tak ada file simpan)

KLIK setiap gambar dibawah nanti leh dengar Qaiser ilman cakap hehehhe



Nanti umi dan walid beli kek ye, walid nak kek dari Kings kot, dia nak pilih untuk anak kesayangannya, baiklah umi makan je heheheh.

15 Comments

  1. wah..anak merdeka rupanya dia..:)

    ReplyDelete
  2. usia ni anak2 mcm span.. mudah sgt belajar benda2 baru.. tengah comel juga

    ReplyDelete
  3. happy bday in advanced syg ..
    muah ciked

    ReplyDelete
  4. yeay bape hari je lagi besday die..besar dah qi..

    ReplyDelete
  5. tahniah hensem boy..
    anak merdeka rupanya..
    boleh ler celebrate kat padang merdeka nanti.
    hehehe.

    ReplyDelete
  6. bestkan layan anak bersembang.
    macam anak Ros, time tidur je diam. Kalau tak, pot pet pot pet. :)

    ReplyDelete
  7. Wahhh geng bulan 8 jugakkkk.. Anak merdeka pula tu..

    ReplyDelete
  8. Wah salam sayang. comelnya dia Happy advanced birthday Qi.


    3 Sebab Anak kuat Mengamuk

    ReplyDelete
  9. alhmdulillah besar dh ank bujang tu. Sy silent reader, kami pn bergelar umi dan walid ^_^

    ReplyDelete
  10. Bila kita nak dating ni Qi. Heheheh :D

    ReplyDelete
  11. ya Allah julia.. julia nak berhenti dah? impian julia akan jadi kenyataan.. fifi ni 50-50je.. tak tau la nak cakap macammana.. hati nak sangat jaga keluarga kecil di rumah.. tapi ekonomi seakan mendesak.. moga Allah tetapkan hati fifi.. dapat pilih nak berhenti atau kerja..'

    HAPPY BELATED BIRTHDAY QAISER ILMAN!!

    ReplyDelete
  12. wah. julia bersalin on merdeka day?
    best best best !!!

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)