Showing posts from April, 2020Show all
Diderot's Effect kawal sebelum parah

Diderot's effect.  Suatu ketika dimana kita bersetuju dgn satu harga atau standard baru.  Cth: Selama ini kita selalu beli harga tudung A RM10-20. Kita cuba pula material tudung B berharga RM50-100 sehelai. Bila pakai k…

Diskaun bil elektrik PRIHATIN berikutan penularan wabak COVID-19

Bil elektrik juju sepanjang tempoh PKP. Assalamualikum, kalian ada buat semakan #DiskaunRangsanganEkonomi elektrik rumah tak? Alhamdulilah, kita semua sudah tentu sedang menikmati diskaun rangsangan ekonomi yang disal…

Resipi Agar-Agar Roti #JuliaMasak

Pertama kali buat, terus jadi. Berbunga rasa hati suami dan anak puji cakap sedap dan cantik awwww 🙈 Roti banyak kat rumah, nampak gaya macam tak berganjak aje haa nak kena buat sesuatu bagi laku. Almaklumlah, musim #PKP …

Resipi Biskut Roti Marjerin #JuliaMasak

Otak-otak berhubung aktif sepanjang PKP, tiada berlaku pembaziran. Semua digunakan semaksima mungkin. Roti banyak, jadinya nak tahan lama buat #BiskutRotiMarjerin. 🤤 Sapu marjerin setiap roti secara tebal, lepas tu t…

Sebab PKP lah aku jadi...

Bila Abg Qi dengan Si Umi Juju bertarung dalam rumah...haaaa cengginilah kami, layankan aje keletah Abg Qi sesekali ajak bertarung HAHA...🤣🤣 Sekejap... sekejap belakang pintu lah. Sekejap... sekejap menyorok dalam bili…

Resipi Air Fryer : Sarapan Buah Labu Manis

Sarapan kali ini sangat mudah! Ada buah labu tak? Kalau ada basuh bersih dan belah macam ini tanpa buang kulit. Tak perlu lumur garam dan gula. Tuhan dah beri kehebatan buah labu ni penuh rasa dah. Buah Labu Air Frye…

Bantuan Prihatin Nasional 2020 jom semak !

Ramai menantikan bagaimana Bantuan Prihatin Nasional akan di salurkan. Info diatas julia kongsikan dari FB rasmi LHDN.  Bagi penerima Bantuan Sara Hidup BSH yang pernah ada data dan pernah menerima bantuan kerajaan, merek…