Throwback: Tengah sakan hias rumah sebab nak raya tak lama lagi, bangun sahur inilah menu ringkas julia sekeluarga. Tak renyah, senang dan kenyang sampai berbuka nanti !

Serius, tahun ini puasa boleh di bilang dengan jari je aku bersahur dengan nasi, aku bukan tak lalu, cuma nak ambil kesempatan puasa ni nak jaga kesihatan lebih-lebih lagi bila aku dah tau pasal insulin dalam badan. Kena jaga tau. Itu sebab aku suka bersahur ringkas, lebihkan protein dan bijirin dalam badan dengan minum S Great Grain dari Surya.

Aku tak sakit dalaman, tapi aku suka kawal sebelum terjadi yang tak sepatutnya. Makan, makan juga tapi makan pun kita kena pandai kaunter balik. Makan banyak, puasa pun kena banyak. 

Kebetulan, kami sekeluarga memang suka produk keluaran Surya, sebelum ini kami pernah beli Cuka Epal keluaran Surya tau. Banyak kebaikan di perolehi, itu sebab bila nampak di online Surya ada keluarkan produk baru Surya S Great Grain terus rasa nak cuba apatah lagi banyak kawan-kawan julia sendiri kongsikan kehebatan S Great Grain ini tau. 

18 jenis bijirin + 5 jenis makanan sunnah!
Katanya ada 18 jenis bijirin iaitu beras merah, beras perang, beras pulut, bijan hitam, kacang walnut, kernel, aprikot, jagung, kacang soya, gandum, sekoi, kacang merah, kacang hijau, benih coix, biji bunga teratai, biji rami, kacang hitam dan benih chia. 

Selain itu ia juga ada 5 jenis makanan sunnah iaitu Habbatus Sauda, Zaitun, Delima, Buah Tin & Madu. 

Dah tak payah pening nak cari bijirin dan makanan sunnah, semua dalam 1 sachets je, terkadang masa berbuka kalau tak lalu nak makan berat, julia minum ini dulu sebagai pembuka selera tau. Terus solat maghrib dulu dan baru makan makanan macam nasi. 

Paling penting! Surya S Great Grain ini memang telah mendapat pengiktirafan HALAL dari JAKIM. Jadi tak payah ragu dan was-was.


15 peket kecil berharga RM39.90 sahaja. 
Mudah beli kat Watson, Shopee dan farmasi terpilih.

Julia sekarang tengah puasa sunat Syawal sekali dengan qada puasa Ramadan, tetap teruskan bersahur setiap hari dengan inilah. Nanti julia kongsikan lagi kelebihan S Great Grain dan cara bagaimana julia bancuh S Great Grain ini akan datang. 

Info lanjut layari info dibawah:
FB: Surya.Malaysia
IG: Surya.Malaysia
Shoppe: Surya S Great Grain

5 Comments

  1. senang cam ni,kan juju..bangun lmbt sikit time sahur pun tak ada hal..minum je ni..

    ReplyDelete
  2. Memang kenyang minum SGG ni, bagus sangat untuk nak diet dan berpuasa.

    ReplyDelete
  3. nak pergi carilah malam ni mungkin.Terus terjah butik himalaya jee.

    ReplyDelete
  4. lepas ramadan nak amalkan pun boleh. sebab minuman bijirin jkan baik untuk kesihatan

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)