Aneh betul manusia macam tu ada lagi?

by - Monday, March 25, 2019

Ada manusia aneh, buat aku susah nak lupakan sampai bila-bila. 
(Cantik tak gambar ni? Julia snap tika dalam kereta tengah berjalan, agungnya ciptaan Tuhan tak pernah tak cantik)

Selalu jumpa, orang yang tiada kena mengena sedarah sedaging, tapi melayan kita ni bersungguh betul, salam pegang tangan lama, siap jemput datang rumah, air muka mata mengecil sebab senyuman dia penuh semuka sampai reaksi badannya ikut sama senyum menunjukkan ia benar ikhlas. 

Aku boleh rasa betapa ikhlasnya hati mereka. 

Aneh betul manusia mcm ni...

Nak balik, di pegang lagi kedua belah tangan, peluk erat sekali. Pinta datang lagi, ajak makan sama-sama. Reaksi badan benar-benar menagih kasih sayang kami... hebatnya layanan...mereka ni siapa?

Aku kebingungan... walhal baru kenal hari ni  dah layan mesra sgt2. 

Macam jumpa puteri putera dari syurga. 
Kebanyakkan org mcm ni sangat humble, rupanya beliau org pencen yang kaya dan isterinya masih berkhidmat, anak-anak dia semua baik salam dan berborak dgn tetamu tak sombong (bagus asuhan parents). 

Rendah diri betul gayanya...aku terus dibuai kebingungan, jumpa org mcm ni pun aku rasa beruntung sgt2...rezeki dilayan bak vvip!

Cemburu tgk akhlak orang mcm ni. Aku nak jadi macam diorg juga. Melayani org tidak memilih darjat, kuasa dan sesiapa pun seperti melayani diri sendiri. 

I'm shining like a candle in the dark. Syukurnya.

You May Also Like

5 Komen Sini [Click]

  1. orang baik n ikhlas masih wujud. bruntung kalau kita ada kawan2 mcm ni disekeliling kita =D

    ReplyDelete
  2. ssh nak jumpa dah org mcm tu zaman sekarang ni. 1 dlm 1000 gamaknya. Yg berlagak snang sgt jumpa..:)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, dapat berjumpa dengan orang baik-baik

    ReplyDelete
  4. nat kita jumpa peluk2 ye. julia jenis tak sombong sb tu ramai org suka

    ReplyDelete
  5. mmg rasa dihargai kalau dilayan sebegitu semoga ramai yg macam ni

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

FOLLOWER

adsense