Booking.com

Kurang Rasa Lapar Selepas Amal C-Trimax !

by - Monday, January 15, 2018



Azam baru, tahun baru nak kurangkan makan nasi sehari sekali boleh? Hahaha kalau ikutkan azam tu dari 10 tahun lepas tak sampai target pun. Aku bukan apa, sejenis manusia yang memang tak boleh nak tinggalkan NASI. Ish kalau sehari tak makan nasi aku rasa tak boleh tidur, mula lar tengah malam sanggup tanak nasi, dapat telur mata makan dengan kicap pun jadi dah...akibatnya?

Hmmm, makin teruk lah pemakanan seharian aku. Main sedap mulut, main sedap je perut, layan 24 jam perut tanpa sekatan. Ye betul semua orang hari-hari cakap nasi tak bersalah pun, yang salahnya diri aku sendiri. Kalau dah mula memasak bukan baik dah aku balun, sebab dalam hati cakap tak baik membazir makanan...padahal aku tak pandai urus portion makanan...stress la!

Umur dah meningkat, berat beban kaki dah sangat terasa.
Yelah tipu lah cakap tak rasa berat. Terasa sangat lepas bangun tidur je kaki nak cecah ke lantai macam tak berapa stabil. Macam mana la nak buat, senaman dah malas...eh hari ini nak kondem diri ke?

Bukan mengkondem, tapi aku sedar aku kena sekat makanan pelan-pelan. Nak sekat aku kena ada agen yang boleh sekat nafsu aku jadi pelupa terus pada kerap memakan makanan berat secara terus.

Aku jumpa C-Trimax! 
Aku lihat dalam sosial media, rakan-rakan aku yang dulunya macam aku rasa macam-macam la bukan setakat berat je tapi dia rasa bertenaga dan ringan sikit badan. Ehh aku nak la macam tu. Aku usya lagi, oh ada esktrak Guarana, ada KKM. Terus aku tekad, nak cuba.


Keputusan seminggu amal...eh tak sangka !
Senang rupanya nak amal C-Trimax ni, selepas sarapan (wajib kena sarapan) ambil satu sachet kau bancuh dengan air masak biasa je, Ya tak payah guna air panas ke, air sejuk ke, air masak biasa pun boleh. 

Pernah minum jus epal tak? Dia rasa lebih kurang macam jus epal tapi ada rasa sikit kelat hujung je, tak pahit langsung, memang lagi sedap minum dengan air separa sejuk. Nikmat. 

Aku rasa lain, dulu lepas sarapan dalam jam 11 pagi aku dah rasa membuak nak makan tengahari, kalau aku tahan sampai jam 2 tengahari aku tak tahan mesti nak cari makanan, nasi la...sekarang aku lupa terus nak makan sampai waktu petang.

Waktu petang aku balik kerja, aku just ambil makanan ringan sekali sekala je masak nasi sebab aku kan isteri, kena masak juga sikit walaupun tak banyak, tapi aku berjaya dari makan nasi 3 kali sehari jadi 2 kali lepas seminggu lebih amal. Satu kejayaan buat diri aku yang pencinta nasi hahaha. 

8 Kebaikan C-Trimax
  1. Selamat dan lulus KKM -  standard Produk Skim Pensijilan Amalan Pengilangan Baik (GMP).
  2. Mencairkan lemak tepu - ya lemak bertahun kena cair.
  3. Agen pembakaran lemak paling utama - terbaik, kurang rasa lapar.
  4. Tiada cirit birit - ya tak membuang teruk la makin lawas.
  5. Mampu hilangkan selulit - ni best, bila selulit kurang senang la ringankan badan.
  6. Tak perlu kurangkan nasi - aku kurangkan sebab nak ringankan badan sikit 😆
  7. Membuang sisa lama dalam usus perut - lancarkan dari kena sembelit.
  8. 100% daripada buah-buahan. - macam jus epal sekali minum sedap!




Fakta Ekstrak GUARANA !

Sumber gambar: Google

Di negara Amerika Syarikat, guarana telah diiktiraf sebagai selamat digunakan pada amnya oleh pentadbiran makanan dan dadah Amerika Food and Drug Administration.

Kajian awal menunjukkan bahawa guarana menjadi efektif sebaik saja dihadam. Satu kumpulan kajian yang lain mencatatkan secara purata kehilangan berat badan sebanyak 11.2 paun (5.1-kilogram) berlaku adalah lebih cepat bagi mereka yang mengambil campuran yerba mate, guarana, dan damiana berbanding dengan mereka yang diberikan 'pil gula' hilang secara purata berat badan sebanyak 1 paun selepas 45 hari. 

Ya, salah satu kandungan C-Trimax ada ekstrak herba Guarana, hasil bacaan mendalam aku tentang khasiat Guarana ini memang terbukti dapat merangsang otak dan menguatkan daya ingatan selain mengurangkan keletihan akibat pertambahan berat badan. Sekaligus boleh menahan nafsu dengan formula kurus tanpa berlapar teruk. 

Cara amal C-Trimax
Mana boleh lupa dah hari-hari bawa 1 sachet kat pejabat, kalau korang nak tahu C-Trimax ini korang kena amal ikut berat badan tau. 

• 49kg - 65kg : 1 sachet
• 65kg - 80kg : 2 sachet
• 90kg dan ke atas : 3 sachet

Aku amal sekali lepas sarapan dengan sekali lagi lepas makan waktu petang, sebab aku tak nak amal sangat makan waktu malam, kecuali kalau ada orang belanja makan pun aku kena makan secara berhemah, sayang oooo.

Ada yang bertanya berapa harga sekotak C-Trimax ni? 
Harganya RM120 SM/ RM130 SS. 
Dah pukul 11, 12 tengahari ni aku tak rasa lapar nak menapak cafe hahaha jimat duit belanja bulanan cam ni. Terima kasih C-Trimax!

Untuk info lanjut boleh layari sosial media dibawah. 
FB : ctrimaxhq
IG : ctrimaxhq

You May Also Like

14 Komen Sini [Click]

  1. Mmg kurang rasa lapar eh? Mcm menarik plak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kak nani...terus hilang nak makan membuak2 waktu lunch...boleh stay sampai petang...so waktu petang ju ambil light2 je...kalau masak nasi pun x mkn teruk sangat...yes!

      Delete
  2. Best sangat..kakya suka sebab kurang skit makan nasi skarang ni hehehe. Kurang rasa lapar..

    ReplyDelete
  3. makin kurus laa kak juju kite ni

    ReplyDelete
  4. Menariklah Ctrimax ni, tapi ibu menyusukan baby boleh ke minum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibu menyusu dan mengandung tak boleh kak mas.

      Delete
  5. semua paka kurus ni.. ni yg jalez ni hahahaa

    ReplyDelete
  6. teringin nak cuba! sebab nak kurangkan berat badan ni juga...huhu

    ReplyDelete
  7. Wah cayok kak juju..boleh rekemen dekat husbnd..dia asyik cakap perut buncit..hahaha

    ReplyDelete
  8. nice info. mcm bes lak kalau boleh tahan lapo.

    ReplyDelete
  9. Wah bestnya.. kurang Rasa lapar..boleh kurus ni

    ReplyDelete
  10. saya boleh je tak makan nasik..cuma tak boleh tinggal manis2 je..sejak lahir anak no 2 ni la kuat betul makan manis..

    ReplyDelete
  11. Bagus ni utk yg nak diet or kurangkan berat badan

    ReplyDelete
  12. macam nak bagi husband try je produk ni..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Booking.com

FOLLOWER