Amboi, amboi, amboi haha, Shopee aje si julia tu sekarang kan, syhhhh! Bagi pengemar shopping online, Shopee adalah satu medium online utama yang sangat tular di media sosial sekarang apatah lagi musim nak bulan Ramadan dan Syawal makin kerap nak kumpul set kelengkapan raya!

Masa mula-mula terbaca di blog rakan lain, mereka cerita beli itu ini termasuk baju plus size raya pun boleh beli melalui Shopee tau eh ini satu bonus bagi kekita yang badan comel sangat ni hehe.

Amboi-amboi-amboi! Haha tengok sampai ternganga kakak sorang ni ber Shopee! Terbeliak dia tengok promosi sana sini...fengsan hakak nak buat pilihan tau hahhaha syhhhhhh !

Tahukah Anda Tentang Shopee!
  • Pasaran sosial mudah alih nombor 1 di Asia Tenggara dan Taiwan yang merupakan satu platform semua boleh membuat pembelian dan menjual barang.
  • Shopee di sokong oleh Garena yang merupakan syarikat internet yang terbesar di Asia Tenggara. [Sumber]
  • Aktiviti menjual dan membeli barang menerusi peranti mudah alih memberi impak yang mudah, selamat dan tanpa kerumitan kerana semua di buat dengan pembayaran dan penerimaan online.



5 Sebab Kenapa Perlu Shopee hari-hari !
Kelebihan Shopee !
Pertama kali tengok page Shopee, wah orennya! Warna tema pun sudah menarik perhatian julia untuk terus berada lama di page ni tau. 
  1. Shopee Guarantee - boleh baca lebih detail [Sumber]
  2. Shipping from - selalu kita tak tahu penjual dalam online ini akan pos barang kita dari mana kan, julia selalu lihat part di bawah detail barangan kalau di kawasan dengan julia lagi cepatlah barang tersebut sampai dan menjimatkan duit shipping !
  3. Notifications - Lepas daftar korang akan perasan di side bar atas sekali ada tulis notification, sentiasa alert dengan promosi, contest dan pelbagai info terbaru dari Shopee.
  4. Shopee Seller Centre - kalau anda seorang penjual barangan online, ini satu bonus kepada anda kerana anda boleh menjual di Shopee dan tak perlu susah payah buat website jualan sendiri, shopee akan promosi perniagaan hari-hari yeyy [Sumber]
  5. Ratings & Comments - Mudah betul nak buat perbandingan kualiti dan mutu produk, sebab di Shopee kita semua boleh baca dan menilai pelanggan terdahulu membeli barang berkenaan melalui ratings dan comments.

Anda Boleh Jual Barang Prelove atau Barang Baru di Shopee.
Itu kisah beli barang, kalau kita ada barang lama yang masih elok dan nak jual, contoh katil bayi, stroller baby, beg pakaian, barangan berjenama seperti hand beg dan bermacam lagi dalam Shopee pun boleh. 

Tak perlu susah payah buat website, isi borang berjelar-jelar dan pening nak iklan macam mana...di Shopee selepas anda daftar, boleh terus menjadi penjual barangan atau produk tau. Semudah ABC!

Cahaya Raya Bersama Shopee !
(Klik Video)



Sebagai tanda penghargaan Shopee kepada anda semua, mulai 15 Mei sehingga 30 Jun 2017 'Çahaya Raya bersama Shopee' akan menampilkan 24 kempen termasuk jualan murah dengan potongan harga sehingga 90%. Wow! 

Selain itu, julia dapati terdapat lebih 10 kategori produk dan kelebihan ini memberi ruang yang cukup seronok untuk kita nikmati beli belah online selama 45 hari ia sedang berlangsung. 


Sebutlah apa sahaja ! Nak cari perfume, nak beli almari, nak beli baju raya nak beli tudung semua hanya di Shopee ! Dulu kan julia susah nak cari hadiah untuk diberikan kepada orang tersayang, sekarang hari-hari julia boleh survey hadiah raya dan harga pun sangat-sangat murah....


Paling teruja gambar di bawah...julia dah aim nak beli masa dapat gaji nanti. Antaranya adalah...jeng, jeng, jeng....

Korea Style Electric Multifunction Cooker & Pan Grill
Kalau gas habis, kalau nak bercuti santai bersama keluarga besar, periuk ini sangat membantu ! Julia lihat harga promosi RM50 lebih berbanding harga asalnya RM100 lebih...ehhh jimat sungguh...

Lagi satu ada pelanggan yang berkongsi di ruangan comments berkongsi gambar periuk ini dari jarak dekat dan jauh, ini beri satu penilaian yang baik juga kerana rata-rata mereka yang sudah memiliki periuk ini mereka rasa puas hati.

Tak sabar nak tunaikan wishlist pertama ini...next!

Baju Raya !
Di Shopee, koleksi baju raya terkini kita boleh perolehi juga tau, dah tak perlu bersesak dan berhujan panas semata-mata nak beli baju raya. Ada ukuran dan jenis fabrik di nyatakan di ruangan detail produk. 


Julia sekarang suka kumpul koleksi baju kerja seharian di pejabat melalui Shopee je, dari size kecil sehingga plus size semua di nyatakan. Mudah, hari ini order esok lusa dah sampai yeyy.

Blouse/Skirt/Jubah 
Lihat blouse yang julia gayakan dibawah, harga dalam linkungan RM50 lebih sahaja, kalau bernasib baik boleh dapat free postage tau. Selain itu, size pun pelbagai boleh dapat sehingga blouse plus size. 

Perabot / Hiasan Dalaman
Lama dah julia mengidam nak beli kerusi wooden stool ni tau, selalu tengok dekat website hiasan dalaman yang terkenal mesti cecah 100 lebih sebuah. Rekaan ala-ala scandinavian ini memang popular dikalangan pencinta seni hiasan dalaman. Lihat harganya, ada lebih murah dalam 35 ke atas je tau.



Download Shopee di Handphone
Kini anda boleh shopee pada bila-bila masa di handphone je, pergi ke Play Store download Apps Shopee dan daftar, terus boleh beli online tanpa perlu susah payah buka laptop dan pc. 

Haaa, lihatlah julia shopping di dapur, duduk di dapur teringat barang itu dan ini sangat diperlukan, terus cari di Shopee, mujur ada House Sealing Machine sebab rumah julia banyak plastik makanan yang perlu di seal untuk jaga mutu makanan. 

Lepas itu julia tambah lagi beli Anti Mosquito Insect sebab di dapur ada banyak semut dan kemungkinan haiwan lain yang nak datang pasang siap-siap untuk elak mereka datang merayap hehe.

Sekarang, Shopee dah jadi pembantu cilik pada julia. Tak perlu buat list di kertas, cuma search di Shopee, buat perbandingan harga dan terus beli online. Mudahnya hanya di Shopee!

Info Lanjut:
Instagram: https://www.instagram.com/shopee_my/
Email: support@shopee.com.my


Hotline: 03 - 2298 9222 

20 Comments

  1. saya pun selalu shopping kat shopee :)

    ReplyDelete
  2. tk pernh tgk shoppee..nanti bole la try jenguk2...kot ada yg berkenan dihati nk shopping kn..tq juju sharing

    ReplyDelete
  3. Memang best shopping dengan Shopee, mudah dan murah! Pastu kempen raya tu memang wowww lah, 90% diskaun tu!

    ReplyDelete
  4. Ehh lawa plak blouse Juju pakai tu, nampak slim

    ReplyDelete
  5. eee ape goda goda org ni..kan dah terbeli ! kekekeke..rindu dik ju arr !!!

    ReplyDelete
  6. ramai sgt promote smpai aku pon dah terpengaruhhh... oohh mannn...

    ReplyDelete
  7. sekali dah terjebak susah nak stop! haha jgn lupa beli kat kedai yanamib jugak tau #ehh :p

    ReplyDelete
  8. Amboi, bukan main lagi shopping yer..

    ReplyDelete
  9. Wahhh ni kalau bukak sah sah banyak yang Nani beli. Hahahah!

    ReplyDelete
  10. Fuyooo bestnya shopee .. macam2 ada macam2 boleh beli..

    ReplyDelete
  11. Blouse juju tu cun.. murah lak tu.. leh la beli utk baju salin di hari ry

    ReplyDelete
  12. wow tak pernah shopping kat sini lagi. boleh cuba

    www.liahasty.com

    ReplyDelete
  13. Bonde suka shopping dekat shopee jugak...

    ReplyDelete
  14. macam2 ado kat shopee nih yer

    ReplyDelete
  15. Amboiii kak sakan nampak shopping. Hihihi

    ReplyDelete
  16. semuanya murah2 belaka..rambang mata

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)