MALAYSIA B O L E H ! | Julia Johari
Booking.com

MALAYSIA B O L E H !

Juju kan suka pakai spek kalau pi jalan-jalan...abam Qi paksa juju cabut spek dia nak selfie cenggini u olllsssss....fitammmmmmmmm kalau Dato Vida tengok ni hahahahahhaa

Seminggu ni anak bujang abam Qi korang tu asyiklah dok ajak umi dia sebut dua perkataan ni...

Q: Umi...ikut Qaiser.
J: Okey...
Q: Malaysia...
J: Malaysia...
Q: Boleh!
J: Boleh!
Q: Malaysia Boleh!
J: Malaysia Boleh!

Hahahha pecah perut juju tau melayan kerenah abam Qi bersemangat patriotik hahaha...dah tak ada slogan lain ke dik oiiii kahkahkahkah...lama nau umi tak sebut Malaysia Boleh...sekali kena paksa sebut banyak kali...jadi keras lidah umi nak sebut...ke abam Qi layan sukan kt Rio ni kikiki

Hahahha lagi satu kalau walid dia baru balik kerja, lepas mandi dan solat, abam Qi buka buku pra sekolah dia sambil tunjuk dan paksa walid jawab soalan dia...

Q: Walid...ni apa?
W: Itu huruf A...
Q: Bagus...ni huruf apa?
W: Huruf B...
Q: Ni apa?
W: B...Bola.
Q: Pandai...

Kahkahkahkah...sekarang kami dah ada cikgu tuisyen tak bergaji kat rumah tu...asyik lah dok ulang paksa juju sebut...Malaysiaaaaaaaaaa Bolehhhhhhhhhhh!

Awatlah patriotik sangat anak umi ni...malu umi tau...sebab umi tak ajar pun...ni mesti tengok kat TV umah atok lah ni kan...kat rumah asyik tengok kartun je hari hari kartun...tang mana kartun cakap Malaysia Boleh? Hehehe

Malam tadi masa julia masak tomyam campak, telur dadar sama nasi putih, walid lambat lagi balik kerja, maka nya kami dinner dulu.

Q: Umi...umi masak sedaplah! Atok masak tak sedap!
J: Yeke, alahaiii terima kasih Abang Qaiser ilman, tapi tak baik cakap cam tu...masakan atok lagi sedap, umi suka.
Q: Tak sedap lah atok masak...umi masak lagi sedap!
J: (Terharuuuu....tapi jangan lah cakap masakan atok tak sedap...umi membesar pun dari masakan atok tau...tak pe dia kecik lagi...mungkin saje nak ambil hati umi...sebab nak tambah nasi lah tu hahahha)

Makin besar makin panjang akal hahahaha mujur dia sihat aje balik dari travel baru-baru ni dengan cuaca panas tambah hujan yang agak ekstrim...kuat nau budak ni, alhamdulilah !

9 comments:

  1. bila ank2 dh beso makin petah berckp and bertanya..siap sedia juju nk jwb mcm2 soklan hehe

    ReplyDelete
  2. petah bercakap Qi ni,mcm ummi dia suka beceloteh
    hahaha

    ReplyDelete
  3. tangan tu tunjuk peace ke macam mana tu...

    ReplyDelete
  4. pandainyaa.. nest year masuk sekolah lagi bertambah pandai..

    ReplyDelete
  5. Malaysia Boleh. semangat tul anak merdeka ni, makin besar makin gebu

    ReplyDelete
  6. amboiii..pandai qi bodek umi ye..hihi..
    tu gambar selfie tu pandai dh tiru umi..malaysia boleh!hehe

    ReplyDelete
  7. Hahaha.. comel je..
    Part yang AB, Bola tu standard..
    Anak Sha pun sama.. kikiki..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com