Terima kasih pada suami, dia yang nak kami gembira, walaupun dalam hati tak nak bagi dia membazir, tapi suami dah ajak...kita sebagai anak kapal turut kan aje...lepas dia meeting dengan group partner sekerja dia, terus dia bawa kami menginap di sini, sebab dalam kereta suami cakap Booking.com Hotel Sunway Putra, katanya saje nak bagi anak beranak happy, bukan selalu katanya....hahhahaha bukan selalu?

Bukan tiap2 bulan ke dok hotel bang...doakanlah juju terus dapat buka hotel bajet senang ye bang, hari hari leh dok hotel pree kikiki.

Kelebihan menginap sini sebab hotel ni dia bersambung dengan Sunway Mall tau...so jalan sikit dah boleh window shopping, makan makan dan sembang-sembang...paling best disambungkan sekali dengan perkhidmatan sistem LRT kalau tak silap...so berbaloi la kalau nak buat seminar atau kursus sebab sini tak bosan.

Senibina yang sangat unik...julia snap sendiri moment ni di lobby.

Lobby yang sangat cantik dan ekslusif...

Selfie sedas...OOTD Puan Julia Johari hehe

Ada sedikit kebengangan kat muka tu nak pe sebabnya...tunggu ye layan gambar dulu.

Dapat dah bilik...yeyy jom masuk

Empuk sangat katil ni...besar puas hati tidur 3 orang tak tergolek pun hahaha

Ada WiFi...itu pun limit kuota hahaha, free parking...harga tak termasuk breakfast ye...kalau nak add on breakfast satu kepala dalam RM50 ke atas gitu...tak pe lah kami suka lepas solat subuh membuta balik...malas nak keluar haha

Semua channel ada...

Of course pengantin baru nak selfie gak buat kenangan penah menginap kat sini haha

Bilik air tersangat besar...best mandi ada macam2 pancuran hehehe...

Almari yang super duper besar siap cermin satu almari...ohhh gila kan...ada penimbang berat, ada serika sekali board, so senang tak payah pi ironing room...nama pun 5 star...kalau tak ada pelik sgt

Nyenyak haaa....

Kolam...jom!

Ada hot jacuzzi kat sini tau...tak ada lah panas sangat suam kuku gitu...pool best.

Baby pool ada...tak dalam sangat just nice untuk diorang mandi.

Harga semalam?.
Korang tau kan aku guna Booking.com kan...so last minit booking pun no hal beb...hari ni nak masuk, hari ni booking pun tak ada masalah...so suami cakap cari yang ada pool, nak bagi Qaiser ilman mandi manda...okey cari ye cari julia suggest Sunway Putra...harga RM172 semalaman...harga dia agak okey berbanding dengan walk in beb...korang sebelum booking online call dulu tanya harga walk in berapa...baru puas hati.

Memang taraf 5 bintang...tapi hmmmmmm korang hadam cerita ni.
Tak di nafikan memang tercatit dalam booking.com hotel ni taraf 5 bintang, ikut harga 172 tu kira murah tau...5 bintang paling kurang mau 300 lebih semalam ye...susah nak cari below than that kecuali ada promosi tetiba dari booking.com

Cuma aku terkilan sikit...
Hotel 5 bintang...tapi...ini yang aku tak suka cerita dalam blog...aku kalau nak share biar yang baik...tapi aku rasa baik korang tau pengalaman aku...ini melibatkan duit hubby aku jugak...

Masa nak check in awal...suami aku ke kaunter, tunjuk dari hp je booking.com tu, orang di lobi tak terima konsep cam tu...hahhaha dia nak nombor booking tu berapa sebut depan dia...okey lah lain tempat lain cara kan tu aku terima...

Pastu masa check in kena tunggu tepat jam 3 petang...nak masuk awal sikit tak dibenarkan...alahaiiiii bilik punya banyak pun diorang amalkan konsep macam ni...hmmmmmm mula la aku macam eeeeeeee kata 5 bintang...kureng plak friendly tang situ...sepanjang aku menginap hotel lain tak ada plak kerenah cam ni...

Pastu masa nak bayar cash...172 okey lah tak termasuk lg 16% punya tax bagai kan...pastu kena plak deposit RM200 lagi...perghhhhhhhhhh berasap aku dengar kat kaunter...ohhh ni lah 5 bintang eh...penah dok Vistana pun 5 bintang tak ada pulak dia langsung minta deposit...terus bayar angka dalam booking.com tu

So asben pandang muka aku...hmmmmmm so bayar lah jugak...mmg ar deposit esok dapat lah balik duit tu...tak ke banyak wehhh deposit tu diorang amik...nonsense la

Sistem kurang bagus...boleh plak cakap kalau booking hari ini melalui online memang tak masuk lagi dalam sistem kami...kena tunggu esok baru masuk...cissssssssss....cisss lagi aku dalam hati...ko tau tak hotel bajet dalam KL ni pun up to date...macam Hotel Plaza KL tu aku booking online on the spot terus call untuk confirm kan booking dah terima ke belum...tak sampai 1 minit email tu masuk dalam sistem diorang....gila kan?

Siapa 5 bintang? huhhh harap perbaiki sistem korang ye...kalau tak malu nak cakap korang hotel taraf cam tu...memalukan. Ini hak julia...kami bayar...bukan free. Lagi satu jangan letak deposit caj tu mahal macam tu...kami booking melalui online...bukan walk in...huhhhhh

Panjang kan aku bebel...ala hotel mewah lain pun tak gini pun...last kot menginap sini...kalau free baru mai duduk...kena bayar sendiri tak lah...cuma jangan cerewet sgt time nak masuk awal dan deposit melampau tu ye...tanjat gegirl...

Lepas ni pengajaran, dah Booking.com...call hotel terus untuk dapatkan pengesahan dah terima email booking kita ke belum...tu aku selalu buat untuk tanya harga walk in sambil tanya confirmation booking...cuma kena tambah kat sini tanya sekali deposit harga tu berapa include...dan tanya boleh tak check in awal sejam...alahhhh banyak hotel mewah...hotel bajet lain sempoi je...no hal pun nak masuk awal...hmmmmmmmm sendu la nak pi sini lagi...take note kenkawan!

Dimata julia, 5 bintang tu merujuk kepada semua dari segi aspek...bukan setakat pada nama dan penginapan...tapi servis yang friendly dan tak ketat sangat pun boleh buat orang rasa dihargai...tu je...ini pengalaman julia & family, kalau pengalaman korang okey je no problem, sebab tu hormati cerita pengalaman saya ye.
Bye.

13 Comments

1. huh... nama jer 5 bntg tp banyak pulak cekadak nyer...

ReplyDelete
  2. Kalau menginap dekat sini memang untung sebab dekat dengan lrt, mall. Senang jugak nak cari makan. Hehehe. Erm kalau lima bintang servis tak berapa nak ok memang kena baiki lagi lah

3. erk yeke servisnya macam tu. dulu Cici keje hotel bajet, ada ke takde dalam sistem kena terima jugak, kami yg kelam kabut tak berani nya nak cakap macam macam kat guest

and cici pun macam tu selalu tunjuk hp je kat receptionist, ni jadah nak sebut satu satu. rabun kot >,<

4. Bg akk banyak songeh...huhu
    Mgkn sbb dia hotel baru sbb tu dia rasa mcm dia xmo sama dgn sistem hotel2 yg dh ada..akk rasala.tp better ikut style yg memudahkanla..bkn menyusahkan pelanggan...hmmm..5 bintang pun xguna kot..kan

5. Betul layanan yg baik itu lebih utama sebab utk tidur aje pun bukan nak duduk berbulan lamanya
    Tapi itulah yg selalu dipandang remeh sesetengah pihak. Cuma kakak rasa kalau the top management tahu habislah..

ReplyDelete
  6. ni pesen staff eksyen la ni..mcm hotel dia sorg 5 bintang...tp bab IT ketinggalan...cett!

tq for the notes ju! pasni kena check bebetul dgn hotel lps booking..hurm

7. memang dah lama tau bab layanan tu..huhuuu..lagi-lagi pakai cikai lagi tak dilayan okey..huhuuu..

ReplyDelete
  8. Ishhh hantar komplen kat hotel tu juju. Staff kena training lagi tu, customer service kena tip top baru laa betul 5 bintang! And deposit tu awat laa mahai sgt tu? Akak biasa dok hotel mintak deposit dlm rm100 ja plg mahal pun

9. sronok juju..bole jd duta hotel..tp bab check in tu kalo ada bilik kosong slalunya bole je check in kn...lain la bilik full , kita pn phm..melampau sgt deposit tu..biasa 100 je kalo certain hotel minta pn..ni smp 200 kemain

10. A'ah juju..hr tu ayu ade booked hotel doubletree kat jb guna booking.com..harga blik ayu booking tu rm7++ semalaman..tp dia mntak deposit rm900..mula2 mcm terkejut gak..tp byr la jugak..huhu..dia ckp prosedur mmg mcm tu..eerkk..layan aje ler..

ReplyDelete
  11. A'ah juju..hr tu ayu ade booked hotel doubletree kat jb guna booking.com..harga blik ayu booking tu rm7++ semalaman..tp dia mntak deposit rm900..mula2 mcm terkejut gak..tp byr la jugak..huhu..dia ckp prosedur mmg mcm tu..eerkk..layan aje ler..

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)