Belum pernah selama ini julia setia pada 1 rangkaian produk skin care, TAK PERNAH!...selalu habit julia akan tukar dari satu produk ke produk lain hmmm....sebabnya masalah tak kekal lama...sebab terlalu taksub dengan produk berasaskan chemical semata...yelah mana lah aku nak kaji-kaji produk ada kimia ke...ada kelulusan Kementerian Kesihatan ke...yang aku tahu dan harapkan dari produk tersebut ialah TOLONG PERBAIKI MASALAH JERAWAT AKU...KULIT AKU BERMINYAK...JANGAN KERINGKAN KULIT AKU...JANGAN MENGELUPAS! Itu yang aku nak...nampak sangat aku sangat pentingkan tu semua...yelah siapa tak sayang kulit sendiri oiii...


Siapa tak sayang diri sendiri kan...
Ya, aku 2 tahun lepas...sebelum diperkenalkan dengan produk Ephyra ni...aku cakap produk keluaran Melayu ni boleh percaya kah? BOLEH PERCAYAKAH? haaa seram kan soalan aku...ye aku pun pernah tergoda nak cuba rangkaian produk luar negara lah...yang memang kalau artis pakai tu rasa macam huwaaaaaa cantiknya kulit diorang....tapi kan...mahal sangat...terus down...pastu angan-angan nak dapat kulit muka cantik macam diorang tu angan-angan ku musnah kerana duit...mahal kot!

Kisah sebenar aku dengan EPHYRA SKIN BAR (Sabun Cucian Wajah)

Ahh...kisah ke...weh korang...jangan pandang sebelah mata dengan produk Melayu...apatah lagi Ephyra ni...aku dulu jual mahal beb...ada kawan blogger gak lah rekemen kat aku untuk cuba EphyraSkinBar...aku cakap leh ke dia rawat muka aku yang jerawat halus, bekas jerawat dan muka berminyak yang bersepah sana sini....aku musykil...

Tapi setahun lepas... ni kisah yang aku sendiri tak percaya...tetiba aku addict nak cuci muka dengan EphyraSkinBar hari-hari...

Inilah caranya bagaimana julia dan suami setiap 2 kali rutin basuh muka dengan Ephyra Skin Bar....mudah sangat dan paling best ia tidak mengeringkan!

Jom 3 Minit Mudah Bersama Ephyra Skin Bar:
  1. Basahkan wajah dengan air
  2. Gosokkan Ephyra Skin Bar pada telapak tangan
  3. Sapukan secara lembut seluruh wajah dan urut selama 2-3 min kemudian bilas dengan air.
  4. Tadaaaa!

Ephyra Skin Bar Mampu Hilangkan Bau Badan Saya!


Paling julia suka nak review, Ephyra Skin Bar ini boleh hilangkan bau badan korang tau, terutama bagi kaum lelaki dan wanita yang kuat berpeluh. Julia alami masalah ini bila balik kerja lewat malam, bila lepas mandi lewat malam pun bau dekat ketiak tu busuk lagi, kadang2 kena cover pakai bedak nak wangikan. Masalah betul.

Lagi satu kalau tengah period, lagilah bau badan makin kuat, apa yang julia buat selepas basuh muka dengan Ephyra Skin Bar terus gunakan sabun ni di celah ketiak dan celah-celah pelipat tersorok tu, perghhh lepas mandi leh rasa tiada lagi bau yang kurang menyenangkan. Hilang masalah on the spot. Kesan gatal tiada langsung. Wow!

Itulah salah satu sebab kenapa julia jatuh cinta guna Ephyra Skin Bar. Bukan setakat boleh guna sebagai makeup remover, pencuci muka tapi boleh digunakan satu badan! Satu keluarga boleh guna termasuk suami, dan anak-anak. 

Produk ini sesuai dengan anda yang punya masalah tiada masa nak urus diri sebab sibuk dengan kerja rutin seharian. Hanya bawa di pejabat atau didalam beg guna pada bila-bila masa sesuai sebab ia kecil je mudah dibawa travel.


Baca kisah julia guna Ephyra Skin Bar setahun lebih disini klik-   http://www.juliajohari.com/2015/04/testimoni-menakjubkan-selepas-sebulan.html

Inilah titik permulaan julia terjebak dengan EphyraSkinBar dari bulan Mac 2015...lama kan...ajaib sangat sabun pencuci natural ni...lepas basuh muka tu bukan setakat fresh, kulit pun jarang berminyak dan rasa licin je muka...
Lepas setahun lebih guna ephyraskinbar....julia hanya guna minyak zaitun je untuk sekali sekala sapu di muka...sebab kadang-kadang kita ni ada hormon turun naik kan...so kulit pun dah serasi dengan produk natural...so kena cari basis natural jugak...kemudian lahirlah produk kedua ephyra iaitu Ephyra Skin Nano....

Kisah sebenar aku dengan EPHYRA SKIN NANO ADVANCED SERUM (Serum dengan Nano Teknologi)

2 BULAN LEPAS... julia di perkenalkan dengan Ephyra Skin Nano Advanced Serum...repair serum Malaysia pertama dengan teknologi nano dari Switzerland. Ianya memang 100% terbukti selamat dan teruji secara klinikal. 

Kebaikan Ephyra Skin Nano Advanced Serum kulit:

MEMULIHKAN: Mengembalikan dan memulihkan keanjalan kulit secara luaran dan dalaman bagi menghasilkan kulit wajah yang lembut, cerah dan sihat berkilau serta bersinar. Ia turut memperbaiki kulit wajah agar tampil lebih bersih, tegang & muda. 

MEMPERBAHARUI: Menyerap jauh ke dalam sel kulit dan menjadikan proses pembaharuan sel kepada tahap maksima. Untuk hasil kulit yang anjal, lembut, dan tampak bermaya. Kulit akan menjadi lebih cantik, cerah dan sempurna.

MELINDUNGI: Melindungi kulit wajah dari kerosakan akibat sinaran radiasi UV dengan cara meneutralisasi proses antioksida. Serum ini turut mengurangkan radikal bebas dan melawan tanda penuaan dengan menjadi agen anti-oksida yang sangat berkesan. Ia mampu mengembalikan Vitamin E kepada kulit.


Terus terjebak guna serum nano ni sebab ia mudah meresap, tekstur sangat lembut dan terasa ia merawat jerawat dari kurang naik dan kalau naik pun cepat kecut...wowwwwwww!

10 KESAN NYATA EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM PADA WAJAH JULIA SELEPAS GENAP 1 BULAN PENGGUNAAN!

1. Mengecutkan jerawat - cuaca kering, julia pun tak terlepas dari jerawat halus dan besar waktu time period, muka jenis oily selalu basuh dengan ephyraskinbar, pelembab jarang guna sebab guna bio oil je ganti kulit kering, sekarang guna serum ni 2 in10 faedah julia dapat melembab dan penghapus jerawat dari naik besar!

2. Menghilangkan parut jerawat & jeragat - siapa cakap kulit muda tak ada parut jerawat, ada lah, tak kira yang suka makeup ke tak suka makeup ke, parut ni memang nampak kesan pudarnya bila julia guna almost sebulan.


3. Menganjalkan & menegangkan kulit wajah yang kendur - SERIUS! Julia pertama kali sapu serum nano ephyra ni, bangun pagi je wajah rasa anjal dan rasa licin je tu yang belek cermin lama-lama hahaha

4. Menghilangkan bintik – bintik hitam - siapa rajin guna rangkaian ephyraskinbar dan guna sama dengan serum ni pasti rasa kagum tengok sekitar wajah bintik hitam mulai pudar. Julia dulu banyak bintik hitam dan putih atas hidung, sekarang tak ada lagi!

5. Mencerahkan kulit kusam - Betul! Serum nano ni memang seimbangkan tona kulit yang kusam, bila julia guna almost 1 bulan, perghhh nak makeup pun tak payah tebal tau, hanya guna compact powder, lipstik dan eye liner sahaja untuk dapat efek seakan makeup flawless awwwww!

6. Memperbaiki tona kulit tidak sekata - Musim Panas Ekstrim! Sekarang ni cuaca panas sangat, efek kepada wajah tu semakin dirasai, bila sapu serum ni dia leh lindungi wajah secara alami tau.


7. Mengekalkan kelembapan wajah - SERUM PALING LEMBAB! Wajah julia ni selalu ikut hormon, terkadang mai hormon tak menentu terkadang kulit terlampau kering dan terlampau berminyak, ini julia selalu hadapi bila cuaca dan hormon mood yang kurang stabil, terkadang guna bio oil untuk elak kering, tapi sekarang tidak lagi, hanya amal serum nano ephyra ni julia dapat kelembapan yang diinginkan!

8. Menghilangkan lebam bawah mata - Selalu sangat tau dapat PANDA EYE, bengkak bawah mata tu dah mcm sejak azali macam tu, at least bila sapu serum nano ephyra ni nampak kesan tu lately ada perubahan sikit demi sedikit.

9. Merawat kulit terbakar (sunburn) - Melindungi dari kesan sunburn terlampau...baik guna sebelum sebarang aktiviti outdoor ye kawan-kawan.

10. Memberikan efek kilauan pada wajah - Hahahaha kalau julia cakap YA korang PERCAYA TAK? Haaaa efek kilau tu kita leh nampak bila kita dah amal secara rutin serum ni, maksud kilau tu adalah efek yang orang nampak natural dari dekat dan jauh, itu yang dikatakan kilauan, nampak bersih dan licin, tu yang berkilau2 tu bukan kilau kulit berminyak ye....contohnya macam gambar julia kat bawah....kilauuuuuuuuu tak kawan-kawan hahhaha.


Inilah rahsia julia yang perlu anda ketahui!
EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM 
beri efek kilauan pada wajah saya!


Paling best...pelanggan julia pun kongsi berita gembira bersama...see!


Ephyra Skin Nano ni sangat bagus untuk merawat kulit dari akar umbi sehingga keluar kulit...serum ni dah diuji secara klinikal dan diiktiraf oleh peringkat Kementerian Kesihatan tau...pengalaman julia guna Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum boleh baca disini KLIK - http://www.juliajohari.com/2016/03/ketahui-10-kesan-ephyra-skin-nano.html

PEMBONGKARAN TERKINI !!!
Kisah Sebenar Aku dengan EPHYRA SKIN SNOW (Pelembab wajah dengan Geno White Teknologi)


Aku paling tak sabar nak cerita pengalaman aku dengan korang ialah Ephyra Skin Snow....Geno White Teknologi ni memang krim pelembab siang dan malam yang paling menarik belum pernah aku rasa...paling bestnya adalah TEKSTUR BERAT krim ni yang bila di sapu di wajah dengan leher korang akan rasa wowwww sejuknya...cepat meresap dan kering serta tidak melekit....

Apa GENO WHITE?
Geno White "Smart Peptide" mengawal pengeluaran melanin dalam kulit. Puncanya jeragat adalah disebabkan melanin kulit dia keluar secara aktif. Dengan ada Geno White inilah ia akan melindungi dari akar umbi pengeluaran melanin punca terjadi jeragat, bintik hitam dan masalah kulit lain yang mungkin menjurus kepada kanser kulit.

Sesuai di gunakan untuk kaum lelaki dan wanita:

 Paraben.
 Merkuri.
 Hydroquinone.
 Bahan Kimia yg boleh rosakkan kulit.


Bahan natural utama didalam Ephyra Skin Snow:
  • Natural arbutin dari Berry
  • Vitamin C ekstrak dari buah
  • Vitamin E ekstrak dari buah
‪#‎ephyraskincareseries‬ menggunakan 💯% ekstrak semulajadi & terjamin selamat serta halal untuk pengguna termasuk semua jenis kulit, lelaki & wanita!


8 Kelebihan Ephyra Skin Snow bertindak melindungi terus kulit julia:
  1. Menambah & mengekalkan kelembapan kulit wajah - Ya! Sangat tepat dan sangat percaya, sebab julia dah guna almost 17 hari dah...nyata ia sangat melembabkan dan kulit dah tak kering lagi yeyy!
  2. Melindungi kulit dari sinaran UV matahari - seriusly yes...kadang-kadang julia kan suka travel, pastu perasan kulit muka kurang sunburn dah...ehhh leh berjemur lagi ni nampaknya hehe
  3. Menghindarkan kulit dari jeragat dan pigmentasi - julia tak ada masalah jeragat...pigmentasi tu ada sikit...tapi terasa ia sangat melindungi...
  4. Menganjalkan kulit wajah agar segar dan muda - Setuju! ramai nak teka umur julia...ada yang tegur julia ni baru 27 ke 28 tahun gitu lah awwwwwwww...rasa berbunga di hati tu tak yah cakap hahaha...eh saya 30 series dah tau...nak tau rahsia saya...Ephyra Skin Care Series lah hehe
  5. Meratakan warna tona kulit - PERASAN! terutama di bawah leher dan atas dahi...dulu ada bekas jalur coklat dan putih kat situ sebab pakai tudung kan...but sekarang slowly remove...
  6. Mencerahkan dan memberi seri kepada kulit wajah - ya betul...krim siang dan malam ni memang bagi lagi seri kulit wajah...tu yang sampai orang tegus umur remaja gitu awwwwwwww
  7. Memberi sensasi bersinar dan segar pada wajah - GLOWING, BERCAHAYA...makin hari rasa bercahaya je muka weeeeeeee....sendiri pakai sendiri boleh rasa tau.
  8. Mengurang tompok hitam - Muka tahun lepas rasa berkecamuk je dengan bayangan tompok hitam bekas jerawat yang susah nak pudar...tapi sekarang tersenyum saban hari melihat perubahan hari-hari di wajah!

LIHAT HASIL MENAKJUBKAN!!!
EPHYRA SKIN CARE SERIES....

Muka langsung tak berseri...muka nampak kusam, gelap walaupun kulit asal cerah...berminyak, jerawat halus satu muka...muka sangat besar haha

Tadaaaaaaaa....lihat bagaimana Ephyra Skin Care Series bertindak! 


Terkini !

Sangat berbeza dari dulu...waktu dulu tahun lepas...muka naik jerawat halus sekitar wajah...memang beranak jerawat tak kira masa...nampak jelas kan...setiap hari rutin 2x sehari julia guna ephyra skin bar cuci muka....lepas tu sapu ephyra skin nano advanced serum sekitar wajah untuk rawat masalah muka jerawat dan berminyak....kemudian sapu ephyra skin snow....untuk melindungi wajah dari UV matahari yang sangat ekstrim...terus rasa lembab dan muka bermaya sepanjang masa...

Nampak kan perubahan ketara di wajah julia? 
Segar, fresh, dan nampak macam awet muda belia remaja gitu....puas hati lah ephyra...!

PALING MENYERONOKKAN 
SUAMI PUN SUKA...
Selama setahun...suami julia tak pernah miss guna Ephyra Skin Bar...setiap kali mandi dia akan basuh muka dengan sabun ephyra...setiap kali sabun ephyra habis dialah orang pertama akan jerit..."Julia mana sabun ephyra?"

Haaa nah inilah hasilnya suami dan isteri yang rajin hari-hari amal EphyraSkinBar dalam rangkaian Ephyra Skin Care Series...gebus!

TERIMA KASIH 
EPHYRA SKIN CARE SERIES 
BANTU JULIA DAN SUAMI KEKAL KULIT SIHAT...YEYY!


Nak Kulit Bersih, Cerah Berseri....
JOM IKUTI 3 LANGKAH JULIA AMALKAN
EPHYRA SKIN CARE SERIES 

Pastikan! 
Anda membeli ke semua produk ephyra dari agen pengedar sah ephyra...ke semua produk ephyra sekarang mempunyai QR Code di setiap kotak atau label...anda boleh buat pemeriksaan seperti dibawah untuk mengetahui ketulinan setiap produk ephyra mesti original dari HQ.


 Ephyra Skin Care Series Video!
KLIK!





Harga Promosi:
Harga EPHYRA SKINCARE SET: 
RM140 (SM) & RM150 (SS)
dengan syarat beli as one set. Ini adalah harga promosi pengenalan. Nak best baik grab as one set! 

Kalau beli loose harga seperti berikut :
EPHYRA SKIN BAR - RM39 (SM) : RM45 (SS)
EPHYRA SKIN NANO - RM 68 
(SM) : RM72 (SS)
EPHYRA SKIN SNOW - RM 48 
(SM) : RM52 (SS)

Sesuai untuk semua jenis kulit.

Ephyra Skin Care Series kini boleh dibeli secara online melalui www.oceanlife2u.com 

Juga boleh didapati di semua rangkaian pengedar sah Ephyra termasuk Brunei dan Singapura dan terdapat juga dia farmasi terpilih serta kedai/took jamu.

Instagram : @ephyra2u


Whatsapp ke HOTLINE :  


013 - 6327333
019 - 3800 779
019 - 3999 238

47 Comments

  1. Syima dah try, banyak perubahan kat wajah ni hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Best kan adik syima...licin, lembut dan sangat natural...tu sebab guna banyak kali tak risau sebab ia produk berasaskan natural dan di yakini...murah pun murah

      Delete
  2. Replies
    1. Nadia pun pakai ephyra kan...terima kasih...berkat hari2 rutin guna ephyra skin care alhamdulilah, sampai sekarang tak boleh lepas...suami akak pun suka basuh muka dengan ephyraskinbar...bersih!

      Delete
  3. Alhamdulilah Makin berseri seri la Juju (^______^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih moobing panda...syukur alhamdulilah...sekarang kena rajin maintain dengan ephyra je...semoga pembongkaran 3 rahsia julia ni beri manafaat kepada orang lain juga.

      Delete
  4. Wah bagus bnyk betul manfaatnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye Shiqeen...byk manafaat dalam setiap produk keluaran ephyra...sudah semestinya sesuai untuk semua jenis kulit wanita dan lelaki...alhamdulilah

      Delete
  5. Wah bagus bnyk betul manfaatnya!

    ReplyDelete
  6. Wah bagus bnyk betul manfaatnya!

    ReplyDelete
  7. Dah baca ramai testimoni kenalan yg puas hati dgn ephyra ni... Nu baca Yyg Juhu pulak lg la konfiden nak rekemen kat wife..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Encik Lan sebab rekemen dekat isteri...bukan isteri je boleh guna...suami isteri pun boleh kongsi sama2 pakai...jimat!

      Delete
  8. Dah baca ramai testimoni kenalan yg puas hati dgn ephyra ni... Nu baca Yyg Juhu pulak lg la konfiden nak rekemen kat wife..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Encik Lan sebab rekemen dekat isteri...bukan isteri je boleh guna...suami isteri pun boleh kongsi sama2 pakai...jimat!

      Delete
  9. ephyra memang best juju... dkna pun dha lama setia dengan ephyra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus dkna...setia dengan ephyra...syukur alhamdulilah...ephyra banyak membantu masalah luaran dan dalaman...sudah semestinya halal dan diperakui oleh Kementerian Kesihatan.

      Delete
  10. Wah.. Makin cantik dan kurus dah juju skrg....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kurus dekat muka je kot Allene...hari2 tonyoh set ephyra tak sangka plak nampak muka tirus sikit kan...TQ Allene...inilah kisah pembongkaran sebenar julia

      Delete
  11. Wah.. Makin cantik dan kurus dah juju skrg....

    ReplyDelete
  12. Makin berseri juju. Harga pun tak mahal, senang nak maintain kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kak nani...betul kak harga tak mahal...set ni lebih 1 bulan setengah tahan...senang nak maintain sebab lengkap...paling best...suami dan isteri kongsi guna jimat berganda!

      Delete
  13. Ephyra dah ada serum dan pelembab...menarik gak ni...tq Juju sharing...tertarik k.sal nak try..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak sal...dah lengkap Ephyra Skin Care Series Ephyra...syukur! Jom kak sal try...apa2 leh pm julia 013-6327333 dpt free gift dan free postage

      Delete
  14. Wahhhhh..entry yang sangat awesome !!! Detail lengkapppp.... :)

    Tahniah dik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entry jujur julia dan suami kak...dah setahun lebih guna...terima kasih kak izwa...kak izwa pun guna ephyra skin care series kan...tak sabar nak baca review akak

      Delete
  15. muka kita pun jenis berminyak dan berjerawat ...memang sesuai la dengan set ephyra ni kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa kita geng la hanim...muka jenis oily, kering atau tak sekata sesuai apply ephyra skin series ni...pertama kali guna dah boleh rasa efek segar tu

      Delete
  16. Best guna skinbar ephyra...klu jerawat naik..guna skinbar je terus jerawat kecut keesokkannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul mama kayrul...ephyraskinbar memang mama kepada produk ni...sekarang ephyra dah keluarkan skin nano dan skin snow...boleh mama kayrul cuba set lengkap ni nanti.

      Delete
  17. Wah..bestnyeee...teringin nak try lagi2 muka kite ada masalah parut jerawat ngn muka berminyak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom cuba izzati...pasti tak menyesal punya...kandungan natural sesuai utk semua jenis kulit...setahun lebih dah julia guna...mana mungkin derhaka hehe

      Delete
  18. Lisa pakai yang serum tu sebelum tido. Memang best tk lekit kt muka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serum skin nano tu mmg penyelamat sgt...kadang2 kulit julia ni kering...tetiba je kering...dulu sapu minyak bio oil...tp bio oil sgt berminyak kt muka...tp skin nano tidak...best ooo

      Delete
  19. hehehehe...tak sabar nak suruh anak dara akak try...tq jue

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kak kembang sebab dah beli Ephyra Skin Snow dengan julia...semoga anak kak kembang cepat surut jerawatnya...aminnn

      Delete
  20. Replies
    1. Terima kasih Cik Ein...istiqamah rutin guna hari2...alhamdulilah...nampak ketara sgt kan wajah dulu tu...dulu nampak sgt kusam

      Delete
  21. Produk ephyra memang terbaik dan tak rugi mencuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul tu cik haniza...terbukti nampak efek positif...rugi tak cuba...sebab ia produk natural...not chemical product

      Delete
  22. Produk ephyra memang terbaik dan tak rugi mencuba

    ReplyDelete
  23. Wah nampak best je.. kena try ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah...ramai dah bagi review yang positif...julia dah almost 1 tahun lebih guna...puas hati

      Delete
  24. Berseri2 muka kak julia..memang bagus ephyra

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)