Sebut Gulai Siapa Datang Dulu? | Julia Johari
Booking.com

Sebut Gulai Siapa Datang Dulu?

Sebut je gulai yang datang dulu siapa lagi si bujang Qaiser ilman tu lah hihi dia memang dari kecik umur 2 tahun julia yang suka gaul kuah gulai suap kat mulut dia...sampai sekarang memang dia pengemar gulai...tak kisah gulai apa janji nama gulai bertambah tambah nasi tau. Tak padan dengar umur!

Lately memamg gulai ni jadi makanan wajib kami tak kisah hujung minggu ke, cuti ke asalkan bau gulai menjelma automatik nafsu makan ada. Demam ke sakit ke gulai tetap jadi pujaan.

Lain orang lain favourite kan, bagi kami gulai ni kami x masukkan santan, hanya semata rempah yang dimasak pecah minyak dan masukkan asam jawa sudah. Tahan sampai 2 hari lauk ni...just panas ulang2.

Julia perasan, masak ikan jenahak jadi cantik jangan masukkan terlalu awal. Pastikan kuah gulai betul2 masak baru masukkan ikan jenis ni. Sebab ia mudah hancur.

Cerita pasal masak dengan dapur memang kesukaan aku...sampai esok pun tak habis layan ada je resepi2 simple campak2 aku nak story.


5 comments:

  1. Selain sihat kalau tak bersantan ni memang tahan lama Julia
    Kakak tengok yg dihidang pun alahai... memanglah sedap:)

    ReplyDelete
  2. waa..kecik2 dah makan gulai ye..

    ReplyDelete
  3. amboi kaler kuah dia menggoda betoi. bagus ye si anak bujang tak takut dengan makanan pedas.

    ReplyDelete
  4. anak2 akk semua suka sis...ishhh...sedapnya!!

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com