19 Jun 2015 tarikh yang tak bisa dilupakan sepertimana dia juga tak pernah lupa ulang tahun kelahiran ku. Kenali beliau lebih bersifat cool, tenang dan tidak mudah berputus asa dalam apa jua ujian Allah berikan.

Daku belajar banyak dari dirinya, erti hidup, erti dunia manusia, erti moral hidup, dan terkadang bila emosi kita tak stabil, satu ayat keramat keluar dari bibirnya 'Dunia ni ibarat roda, tak selalunya mereka diatas, sabarlah, Allah ganti nanti lebih dari apa kita rasa sekarang, hikmah Allah sembunyi sementara'
Kalau nak dibandingkan aku dengannya, dia jauh lebih banyak tempuh ranjau hidup onak duri dalam kancah perniagaan. Aku mampu lihat dari jauh...Aku tak sekuat hatinya, dia mampu sabar bila lihat lepas satu satu orang dengki dengannya, terkadang sejasad sedarah pun mampu tenggelamkan apa itu silaturrahim. ..pedih.

Sifat tenangnya
Itu lah buat aku kagum, sebab aku sangat berlainan dengannya, jenis cepat meletup dalam apa jua situasi yang tak disenangi demi menjaga kepentingan nama family...ye itu aku yang aku tak boleh ubah, tapi yang boleh ubah aku secara halus dialah.

Di kesempatan ini, Julia dan Qaiser ilman serta seluruh pembaca setia blog julia johari dot com mengucapkan SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN. Doa kami agar abang senantiasa sukses dan tahan cabaran yang mendatang.

Inilah hadiah kek Istimewa untuk suami tersayang, berbuka malam nanti kita makan sama2 dengan anak tersayang. Nak google tempat istimewa berbuka rini sebab julia cuti kerja yeyyyy masa bersama keluarga adalah segalanya. Mmmuahhhhh!
Pilihan deco kek dari Kedai Kings Confectionery ni julia paling suka sebab ceriaaaaaa hahahaha tema ni sweet sgt khas untuk suami tersayang, jangan Qaiser ilman perasan plak ni kek besday dia sudah la ye tapi nanti berbuka tau dah sapa yang semangat nak potong kek tu nanti hahahahaha

10 Comments

  1. happy birthday utk husband julia

    ReplyDelete
  2. Assalam julia,
    waaaaaaaaaa
    meriah kek uols :)
    epy birthday untuk hubby uols :)

    ReplyDelete
  3. Sanah Helwa ya Habibullah...
    Itu ucapan Ju buat suami (Ju cari makna habibullah cepat - kakak nak bagi kerja hihi...) - sweet tau kalau Ju ucap macam tu.

    Dari kakak selamat ulangtahun kelahiran buat en Habibullah..

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum
    singgah pagi jumaat
    :)

    ReplyDelete
  5. hepi besday utk hsbnd ju..kene masak sdp2 la ju utk berbuka..ehh..nk buka kt luar ye?flora cafe la..santekkkk..romantikkk..

    ReplyDelete
  6. sanah helwah untuk suami ju
    semoga panjang umur
    murah rezki

    ReplyDelete
  7. hahah..tau dah..kaN?/ambik video Qi nanti ju..nak tengok gelagat dia..macam dah lama je tak tengok video Qi..

    ReplyDelete
  8. semoga berbahagia hingga akhirnya ... selamat menjalani ibadah puasa ...

    ReplyDelete
  9. julia.. bila dah ada ank ni kan.. kek kite pon kalau boleh nak pilih design2 yang buat derang happy..

    ReplyDelete
  10. Happy belated birthday buat husband jue.. =D

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)