Prof Dr Muhaya | Panduan Mengenal dan Menyayangi Diri Sendiri | Julia Johari
Booking.com

Prof Dr Muhaya | Panduan Mengenal dan Menyayangi Diri Sendiri

Semoga kita semua buang sifat negatif dan penyakit hati. Tengok hidup kita dan buat perubahan utk hidup berubah. Tengok komen kita itu lah dalam hati kita. Apa dalam hati kita maka itu kita akan dapat!

3 perkara paling merbahaya :
1. Orang yang kedekut yang di ikuti ramai dan mempengaruhi orang lain supaya menjadi kedekut juga,
2. Menurut hawa nafsu,
3. Orang yang kagum pada pemikiran diri sendiri dan merasa hebat dgn diri sendiri. nauzubillah. Kita hanya di beri ilmu yg amat sedikit dari yg sedikit . Jom audit diri.

Alangkah indah jika kita menyayangi dan menghormati anak anak kita maka imej diri mereka akan meningkat dan mereka akan menjadi insan hebat. Henti memarahi dan mengkritik anak anak sebaliknya puji dan tingkatkan keyakinan mereka. Jom lihat diri sebelum memarahi anak anak. (Sumber FB: Prof Dr Muhaya)

Virus minda - riak, hasad dan ujub
Virus cek diri sendiri

Bersihkan Hati.

13 comments:

  1. thanks for sharing this dik jue...sebagai peringatan untuk akak jugak nie..

    ReplyDelete
  2. Ena suka dengar dia nasihat. Best!!! Tenang je segala hujah yang dia lontarkan.

    ReplyDelete
  3. TERIMA KASIH BAGI ENTRY YG SUPER BEST.

    sharing is caring

    ReplyDelete
  4. sama sama kita baiki diri jadi lebih baik :)

    ReplyDelete
  5. Allah hu akbar.. paling takut yang no3.. minta jauh la..

    ReplyDelete
  6. No 3 tu sebenarnya ramai orang ada sikap tu.."kagum pada pemikiran sendiri dan merasa hebat dengan diri sendiri.."tengok kat fb tu dah la..semua masing2 nak menang bila dah meluah pendapat..masing2 dok kata diri sendiri betul..ehhehe

    ReplyDelete
  7. Suka bila Prof Muhaya bagi ceramah @ motivasi. Menikam-nikam ke qalbu..

    ReplyDelete
  8. nice sharing kak . moga kita terhindar dari 3 golongan ini . amin :)

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com