Tiada jumlah sebenar yang dapat di anggarkan di sini kerana pendapatan anda bergantung kepada berapa banyak advertorial job yang anda dapat setiap bulan. Ia juga bergantung kepada kualiti penulisan, ranking blog, populari blog dan jumlah trafik untuk menarik minat pengiklan.

Mulakan tawaran anda pada base price, kemudian tawarkan (upsale) addon untuk pengiklan buat tambahan. Pecahkan kepada beberapa addon dan cadangkan & terangkan kepada pengiklan kebaikan untuk upgrade.

Andaikan dalam sebulan anda cuma dapat 3 advertorial job dengan upah RM50.00 untuk satu job iaitu pada base price, pendapatan anda di anggarkan sebanyak RM150.00 tanpa addon. Kemudian upsale dengan addon sticky post dengan tambahan RM50.00 lagi setiap artikel, jumlah akhir anda akan dapat adalah RM100.00 setiap artikel. Jumlah keseluruhan untuk 3 artikel dari 3 pengiklan adalah RM300.00.

Anda boleh fikir apa yang boleh di tambah sebagai addon advertorial anda. Malah anda boleh tawarkan pada pengiklan untuk terbitkan artikel di beberapa blog milik anda dengan sedikit bayaran tambahan.

Tawaran dengan base price lebih menarik perhatian, berbanding pakej yang kadangkala ia tidak di perlukan oleh pengiklan. Tapi apabila anda upsale, tidak mustahil pengiklan akan membeli dan membayar pada harga pakej.

Yang penting dapatkan inquiry dan pegang pengiklan dulu, sebelum offer tambahan addon pakej. Tempoh 30 minit atau kurang untuk menulis satu artikel berkenaan produk pengiklan dan di bayar RM100.00, ia lebih dari berbaloi untuk kerja semudah itu.

Disclaimer: Nilai yang di anggarkan di atas hanya sebagai CONTOH untuk pemahaman anda sahaja, berapa caj yang anda kenakan adalah terpulang kepada anda sendiri.

Bagaimana Nak Buat Duit?

Melalui laman advertorial.MY anda boleh buat duit dengan mengiklankan blog anda di sini dan tawarkan khidmat advertorial kepada pengiklan yang berminat.

Setiap advertorial anda boleh kenakan harga bergantung kepada permintaan pengiklan. Kebiasaan advertorial di letakan harga mengikut jumlah patah perkataan dan populariti blog. Harga terpulang untuk anda tentukan sendiri sebab ia khidmat anda, blog anda dan anda punya suka apa harga yang hendak di kenakan kepada pengiklan. 
[Sumber Info: Advertorial.my]

Bukti Minggu Ini Sahaja?


 Email Julia Johari Hari Ini 10 Feb 2015

Ada blogger bertanya kepada saya, "Julia, saya ingat ia iklan SPAM itu saya takut nak join takut kena TIPU"

Kini...anda lihat sendiri...saya tak menang tangan terima tawaran, jadual kerja pejabat hakiki dengan kerja part time dari lubuk ini buat saya gembira hari-hari sebab duit terpaksa masuk dalam akaun, awas jangan tamak, pastikan anda boleh buat kerja dengan berkualiti dan buat jadual khas bila tarikh review produk peniaga akan di publish...sekarang 'PENIAGA' mencari anda. 

Risau tak pandai menulis?

Asah penulisan review anda sekarang...nanti saya bagi tips penulisan review yang ringkas dan mudah pada masa akan datang untuk anda fahami - Khas Beginner Blogger Review

Testimonial Link Lepas:

Nak seronok terima tawaran review 
hari-hari?
Click banner dibawah untuk sertai.

19 Comments

  1. rezeki x dtg bergolek kan...kene ade usaha

    ReplyDelete
  2. kalau dah rezeki, rajin usaha...mmg takkan terlepas la kan...good job kak!

    ReplyDelete
  3. Salam anakanda...

    macam best jer...macam rasa nak join jer...

    ReplyDelete
  4. Usaha tangga kejayaan. Kena buat research secukupnya kalau dapat job..

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum kak ju, nice sharing.... suka baca tips ni.. lama tak buat job review..

    ReplyDelete
  6. Moga Ju tambah berjaya...blog akak tu hidup segan mati tak mahu dah...ahahahaa...

    ReplyDelete
  7. bagusnyaaa macam ni Kak Julia.. bertambah2 rezekinya.. bagus2.. huurm kena belajar banyak dari sifu ni =) hehe mohon tnjuk ajar hahaha..
    Siti Yang Menaip

    ReplyDelete
  8. Menarik.
    Memang boleh buat duit dgn blog.
    apa-apa pun memang kena usaha dan asah bakat penulisan.

    ReplyDelete
  9. wahh..terbaekkk..byk nk kene blajar ngan ju ni..btl2 blh wat duit kan..

    ReplyDelete
  10. menarik.. kena naikkan blog semula ni baru boleh buat camni.. dulu rajin berblog, skrg 1 hari 1 entri jer..

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)