Lama Tak Sakit | Julia Johari
Booking.com

Lama Tak Sakit

Lama tak dapat ujian Sakit...
Umi Qi la...2 hari lepas cuba berperang ngan diri sendiri...katakan aku x sakit...so aku kena kebalkan diri mkn ubat di farmasi...cm nak demam selsema sakit tekak bagai tu la...tp aku wat dek jek...jgn layan sgt perangai nak demam2 ni...lg2 kita ni kan ada anak...kena tunjuk kuat...aku harung je beb mkn ubat panadol cold biasa tu non drowsy....

Tapi malam tadi...kemainnnnnnn lagi aku lawan sakit tuh...lagiiiii dia kuat dtg...bersin bertalu2...kemainn ko...keluar habis semua sawang2 dlm hidung tuh hahahhaha...kalo geli jgn bayangkan...kahkahkah...ko tau tak...walid Qi kan bz ngan kerja dia...berdesup ko dia balik dari Melaka lepas meeting nak bawak aku pi klinik...walhal leh je aku pi sendiri...ngada anjer lebih...mmgggggggggg ar nak kena kan hahaha... :p


Ni haaaaa nak ngadu manja ngan korang plak...ubat sakit tekak, ubat batuk dan ubat selsema...tp ubat farmasi tu x mkn dah...xd efek langsung...sbb virus aku bawak ni kuat gilerrrrr....nanti ko!....nanti aku htr bala tentera ni serang ko balik nyahhhhhhh ko!

Last aku ingat demam teruk ni masa dpt tau preggykan Qi masa 1 bulan ke 2 bulan...lama gila kan aku nk dpt sakit...serius aku ye bdn ni mmg ar susah nak kena demam wpun walid Qi kena demam bagai keh, sakit tekak teruk ke, aku leh kebal...tp kali ini nsb baik walid ngan Qi sihat...aku je yg kenaaa....haaaaaaaaa amikkk...rasa kan ujian Allah...tp aku bersyukur, 2 org kuat aku sihat walafiat...

Aku datang keje beb hari ni...aku xnak manja sgt layan sakit2 ni...tp mmg sakit pun berat kepala bagai, selsema teruk cm nk amik oksigen pun susah, sakit tekak cm nak ganti tekak baru...ko bayangkanlah...selagi kaki dan tgn aku x sakit...mata aku x sakit...aku kena keje...sbb ini caranya utk aku kuarantin diri aku dari Qi...

Tapi aku sedih semalam...aku kuarantinkan diri daripada Qi...xnak Qi berjangkit ngan aku yg dah ada penyakit 3 serangkai sementara ni...sian dia weh nanti...huhhhhh tp pagi tadi aku x tahan aku cium pipi Qi lapik kain....tragisssssssssssss kan...aku xnak dia sakit...piluuuuu...biar aku sakit xper...aku rela...
Ni bilik mainan Qi...aku x kesah dia nak kumbahkan ke...nak sepah sejuta kali ke...aku x penah rasa itu satu bebanan...aku suka sbb dia aktif...sihat...dari ko tgk dia x sihat mana ko nak kan...alhamdulilah harap aku sihat cepat...aku nak pi jenjalannnnnnnnnnn niiiiiiii huwaaaaaaaaaaaaaaa....

Ke sebab kena pi holiday baru sihat ko hek, aku kalo dgr holiday nih dan dan sihat hahahhaha...yekeeeee...yekeee korang hahahhaha...

P/s kalo byk typing error tu sendiri fhm lah ekk...xd masa aku nak betulkan...byk lg nak pikir...bye!

12 comments:

  1. Syafakillah shifaan 'ajilan ye Umi Qi...Hari tu ily demam gak, seminggu mc sbb demam pakej combo dengan ulcer penuh kat tekak & gusi bengkak..Seksanya, Allahuakbar...Terus susut 4kg gara-gara x lalu dan x boleh nak mkn..
    Ape2pun, take care dan semoga terhapus dosa2 kecil asbab ujian kesakitan yg Allah berikan..InsyaAllah..

    ReplyDelete
  2. pray for your speedy recovery ye Umi QI..
    semoga tabah dgn ujian Allah wpun hanya dgn demam. .
    Syukur Alahmdulillah.. hanya Allah je yg dpt membaikkan segala penyakit..

    jangan ngelat mkn ubat ye.. hargai Walid QI yg berdesup blk kl dari melaka semata2 nak bawak Umi QI ke klenet.. hehehe

    take care dear darl ;-)

    ReplyDelete
  3. Semoga cepat sembuh umi Qi.
    Amboi banyaknya mtoys Qi comel ni.

    ReplyDelete
  4. Speedy recovery ju..
    Sakit itu penghapus dosa..
    InshaAllah
    Tc ye

    ReplyDelete
  5. get well soon umi qi... demam penghapus dosa... =) keep smile.

    ReplyDelete
  6. Kalau dah selsema jgn nak sayang2 peluk2 Qi sangat ye takut berjangkit. Get well soon sis.

    ReplyDelete
  7. semalam ke kelmarin Dr Muhaya cakap, orang yang jarang sakit ni orang yang positif dan kuat semangat...

    so get well soon umi Qi.. be strong!

    ReplyDelete
  8. sian umi qi..br smpt bace entry ni..bz kan mahen..dah sihat ke?kite pun selsema ni..dah bape ari dah..rasenye berjangkit dr danish..tp tgk die mcm dh ok sket..jgn lupe mkn ubat yer umi qi ;))

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com