Suasana PRU13: Inikalilah bersama Qaiser kempen katanya! | Julia Johari
Booking.com

Suasana PRU13: Inikalilah bersama Qaiser kempen katanya!

Haaaaa
Sapa pi mengundi angkat tangannnnnnn???
Kalo anda sudah tunaikan tanggungjawab anda semalam anda adalah terbaikkk....if ada keralatan x dpt mengundi xper lainkalilah mengundi 5 thn akan dtg ye....

Semalam 5 Mei 2013...
Tarikh yg sgt2 ditunggu2 oleh warganegara Malaysia untuk mengundi 5 thn sekali...
Tapi kali ini berlainan 5 thn lepas...kali ini kira pertama kali Umi mengundi dengan anak sendiri...5 thn lepas belum jadi umi sbb masih lagi menuntut di UUM....haaaaaaaa sekarang lg seronok ada tukang kempen tau...sapa lagi si Qi lah hahah kali ini mengundi dilaksanakan setiap seorang dicalit sikit di jari dakwat kekal...

Maka berinai birulah si Umi Qi hehehhe :)

Inilah dia suasana meriah keadaan mengundi di kawasan Umi Qi...
Tepat jam 4.05 petang umi dah tunaikan tanggungjawab mengundi...
Umi bawak Qaiser ilman sekali masa mengundi...masa tuh umurnya baru 8 bulan 5 hari...nak dedahkan suasana mengundi kepada Qaiser ilman...seronok mulut dia pot pet pot pet...dok berkempen agaknya kan hehehe


Umi Qi masuk saluran 5...kira saluran pernah mengundi sebelum ini...ibu umi ke saluran 2....pantas je ibu umi mengundi sebab x perlu beratur xd org...jeles nih hehhe....adik ita ke saluran 6 sebab baru pertama kali mengundi....syabas bete!

So lepas cek ic dpt resit no 5...terus ke saluran yg ditetapkan olh SPR....tgk barisan no 5 x ramai....syukurrrr alhamdulilah walhal masa itu jam menunjukkan pukul 3.45petang...so dlm masa 15 minit je beratur...cpt je dh smpi turn kena mengundi...berdebar2 gak lah wpun kali kedua nih....

So masuk2 terus umi Qi tunjuk ic dan resit saluran 5 pada pegawai SPR...dh potong nama dlm buku lepas tuh kena tunjuk tapak tangan depan dan belakang pada panel hakim 3 org tuh...agaknya org2 wakil parti eh hehhe...

Dah confirm xd calitan dakwat baru umi Qi kena calit dgn dakwat kekal depan dan belakang...weeeeeeee biruuuu tuaaa ehhh! And then dpt kertas mengundi N dan P....
Masuk kotak ngundiii....dok bisik2 Qi....syhhhhhhhhhhh (undi kan rahsia mana leh kasi tauu maaaaa)

Lepas dah pangkah X!
Terus lipat kemas2 kerta ngundi masukkan dlm 2 kotak N dan P...bg Qaiser pengalaman pegang kertas undi masukkan dlm peti undi...semua mata2 tgk je gelagat Qaiser hahahha....sah si Qi pun ngundi bg pihak umi tau hehehhe...last sekali pegawai SPR ucap Terima kasih sebelum melangkah keluar dari saluran no 5....


Inilah ruper dakwat kekal depan jari kiri umi...

Belakang...pekattt bebenor kaler yer hehe
Seronok bukan kepalang Qi tgk org ramai2...mmg dia suka tgk ramai org habit kot nak jerit2 sengih2 manjang hahahha....Qi oh Qi moga anda tahu inilah sistem polling yg dijalankan di Malaysia...

Syukur Alhamdulilah...semuanya berjalan dengan lancar...redup je cuaca semalam...bagai mengiringi doa dan amanat rakyat pada pemimpin utk laksanakan tanggungjawab mereka utk 5 thn akan dtg....tahniah SPR!

<<<Tidak sabar tunggu 5 tahun akan dtg untuk mengundi lagi...time tuh umur Qi dah 5 thn...dh pandai jln, pandai ckp dan pandai mengaji Iqra' insyaAllahhhh yg ptg niat kena ada...baru rasa hidup di redhai dan diberkati Allah...xmo tanya umur umi Qi time tuh??? Kome kira lah sendiri heh hahahhah>>>

12 comments:

  1. Lima tahun lagi kita mengundi lagi..

    ReplyDelete
  2. GE14 pastikan qaiser bawak adik. haha. tahniah sudah tunaikan tanggungjawab. ekin nk dftr hari tue tapi umur belum genap

    ReplyDelete
  3. lewat juga mengundi tapi lega dah selesai...
    pernah mengundi tapi lain ini berdebar2 pulak...

    ReplyDelete
  4. tak sabar nak mengundi lg. 5 tahun tu lambat bebenor..

    ReplyDelete
  5. amboi Qi bestnya teman umi ngundi eh~

    yaya tunggu kat lua jer..huhu

    kan best xsbr nak tunggu lagi 5taon ms tu anak2 kita nie da bsr pown..
    lagila pot pet pot pet mulotnya!!~

    ReplyDelete
  6. 5 thn akan dtg , Qi tanya , nape umi pangkah ni ? ishhh ... dah x rahsia la undi umi ...

    ReplyDelete
  7. Lisa mengundi saluran 6 sbb pru 12 dolu xdpt balik dok shah alam..huhu.. Apapun syabas umi sbb dah menunaikan tggjawab sbgai rakyat malaysia..:)

    ReplyDelete
  8. yeahh lagi 5 tahun Umi QI datang mengundi bawa perut hehehe..
    QI boleh jadi abang dah kannn Umi QI?? opsss hehehe :p

    ReplyDelete
  9. anis undi pos..tak merasa calit jari tu..tapi merasa calit jari orang..hihi..
    comel la qaiser pun g mengundi ikut mommy ye..pandai pulak tu masukkan kertas undi ye..hihi

    ReplyDelete
  10. in sha Allah tggu lg 5 thn jika panjang umur..

    ReplyDelete
  11. eh rara xkena pon belah blaknag.

    ReplyDelete
  12. waaa nak nanges.daku gak tak mengundi tak dapat tunjuk jari..sbb terlewat tukar pusat.so alik kmpung hubbyjerlah ngundi

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com