Berkorban kerana kasih...Ibu. | Julia Johari
Booking.com

Berkorban kerana kasih...Ibu.

Adakala...kita perlu bermuhasabah diri....untuk nilai dan telek diri masing2....agar tidak terus menerus melencong dan segera kembali ke jalan Allah...

Sila baca dan hayati kisah dari sahabat blog Umi Qi bernama Cik Vee, sgt meruntun hati seorang ibu...kisah benar.
Click blog pilihan Umi Qi: Berkorban kerana kasih ibu

Astagfirullah....subhanaAllah...umi Qi amik pengajaran dari kisah vee...sungguh....anak yg ditatang dgn minyak yg penuh...diberi cukup ilmu agamanya...diberi segala yg diperlukan..tp akhirnya Allah menguji kita sebagai ibu dan bapa...di uji sedemikian rupa...nk dimarah sudah dewasa...hanya nasihat dan panduan seterusnya boleh diberikan...kudrat seorang ibu dan bapa hanya sekelumit yg mampu kami tanggung amanah yg diberi sejak didalam rahim ibunya...tetapi adakalanya perlu tewas di medan ujian dan bangkit semula dgn berjuta2 doa dipanjatkan kepada Allah....Ya Allah....ku mohon agar permudahkanlah...redhakanlah....rahmatilah perjuangan kami utk mendidik anak2 kami ya Allah...sesungguhnya perkataan kesal dan menyesal utk mendidik mereka sehingga ke liang lahad tidak pernah hadir....hanya kekuatan kudrat doa pengiring kami setiap saat utk mereka....

Miss Vee....umi Qi perlu menghadapi ujian bila2 masa Allah nk beri...moga Allah sempurnakanlah niat murni dan suci utk mendidik Qi...ya Allahhhhhhhhh :)

Kita sebagai ibu dan bapa selagi yang boleh mampu merancang...mampu bercita2 tinggi utk menyekolahkan anak2 ke peringkat yg tertinggi dlm ilmu agama mahupun ilmu dunia....tetapi awassss.....pengaruh dunia lebih kuat dari pengaruh akhirat....subhanaAllah....pandulah kami semua Ya Allah sebagai ibu dan bapa utk mendidik mereka...hanya pada mu kami bermohon setiap saat dlm setiap 5 waktu yg diwajibkan ke atas kami bernama manusiaaaaaaa....

Umi Qi selalu lihat wajah Qaiser Ilman...jadilah anak yg taat kepada Allah dan Rasul...kemudian barulah taat kepada kedua ibu bapa mu ye anak wlau dimana kamu berada...sesungguhnya KASIH IBU.........tiada nilai gantinya....subhanaAllahhhhhhhhh :( menitis air mata mengenangkan masa2 yg berlalu begitu sahaja...masa yg sgt2 berharga....Ya Allah jgn sempitkan kami dgn masa...luaskanlah kami dgn masa....benar kami perlukan masa utk menikmati dan merasai betapa nikmatnya menjadi seorang ibu dan bapa kepada amanah yg diberi ini....

Qaiser ilman maksudnya (Raja Berilmu)...jadilah manusia yg berilmu dan beramal diakhirat dan didunia...insyaAllah hati umi dan walid kuat nk masukkan Qi ke tadika tahfiz menjelang umur 4 thn...permudahkanlah Ya Allah...amin :)

<<<Doa...dan terus berdoa utk yg masih hidup mahupun yg sudah kembali pada Nya...sedekah jariah yg tidak putus2, moga Allah perkenankan doa2 ibu dan bapa sekalian...aminnn-amin yarabbalamin>>>

17 comments:

  1. inshaAllah semoga termakbul niat suci Umi QI utk QI ;)
    Setiap ibu bapa inginkan yang terbaik utk anak2 mereka, moga2 mereka kenang jasa kita kan Umi QI hehe

    ReplyDelete
  2. semoga penuh imannya dengan ilmu yg berguna untuk agama....

    ReplyDelete
  3. Insyallah umi Q.I..
    semoga doa umi Q.I dan doa mak2 yang lain utk anak2 akan termakbul..
    Amin

    ReplyDelete
  4. semoga anak kita menjadi anak yg soleh kan ju.

    ReplyDelete
  5. Sungguh doa ibu tidak ada hijabnya sebab itu pertuturan kita samada sedar tak sedar kena berhati-hati. Tutur yg baik demi kebaikan utk anak-anak kita walau ketika sedang dilanda kemarahan...

    ReplyDelete
  6. betul..jgnlah kita disempatkan dengan waktu..moga ari ari kita dilalui dengan penuh manfaat..

    salam kenal julia dari ahkak pink hehehe

    ReplyDelete
  7. minta dijauhkan...
    bole bayang perasaan ibu bapanya...

    ReplyDelete
  8. semoga anak2 kita menjadi anak yang soleh dan solehah.....amin

    ReplyDelete
  9. amin...
    Insya Allah =)
    sebak pulak dah

    ReplyDelete
  10. kerana kasihnya ibu...nyawa pun kalau boleh,nak diberi pada anak...

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum ... sebagai ibu bapa , dah tentu nakkan yg terbaik utk mrk . pada masa yg sama , tak nak memikul beban dosa di akhirat kelak . tapi kuasa Allah melebihi segala - galanya . kawan dan internet sebenarnya sgt mempengaruhi hidup anak - anak . Hanya satu yang pasti , setiap masalah tu ada penyelesaiannya . jangan mudah mengalah . berdoa dan sentiasa bersama Allah ... inshaa Allah .

    ReplyDelete
  12. InsyaAllah..
    mudah2an anak kita jadi anak yang soleh kelak..
    kdg2 terfikir jugak apakah cabaran kita dlm mendidik anak kelak..
    risau n sedih pun ada..
    hope dipermudahkan Allah segalanya..

    ReplyDelete
  13. share tadika tahfiz tu yer...nnt leh masuk sama ngan Fayel...i pun dah set mind...hope Fayel membesar berilmu...ilmu agama penuh didada supaya tak terpesong..pengaruh dunia sekarang menakutkan

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com