Part 5: Pantai Batu Buruk, Terengganu | Julia Johari
Booking.com

Part 5: Pantai Batu Buruk, Terengganu

Pantai Batu Buruk ~
Siapa yang belum pernah datang ke Terengganu pasti aneh dan pelik dok memikirkan kenapa Pantai itu diberi nama Batu Buruk....
Zaman dulu2 kan...asal nampak je depan mata...itu nama yg diberikan...mcm nk bg nama anak...zaman dulu2 kan suka bagi nama anak mcm nama bunga2...so kita hormatilah sejarah ye all readers....jgn di tanya kenapa dan mengapa...ia ada historical yg sgt2 unik yg perlu kita selongkar dari nenek moyang zaman dulu2 jika ada lagi....

Haishhhh pasti u olls x sabar kan nak lihat...
Betapa cantik, indah panorama di salah satu pantai yang sgt terkenal di Pantai Batu Buruk Kuala Terengganu kan???
Sebelum itu mari kita lihat kawasan sekitar yg menaungi pantai ciptaan Allah yg maha hebat....mari kita saksikan :)

Ini adalah dataran di sekitar pantai batu buruk...amat bagus jika nk buat aktiviti riadah seperti senaman aerobik sbb ada pentas...dan kawasan yg luas utk di gunakan sebaik2 mungkin.

Inilah depan dataran pentas...sgt luas...so boleh muat ramai peserta...bila pk sgt2 bijak cara sebegini....boleh menarik minat para belia utk menceburi bidang sukan....

Ini adalah pandangan depan dataran sekitar pantai batu buruk...depan sekali itu adalah Pusat Akuatik Terengganu...sgt2 besar dan cantik...rasa mcm nak join renang jek kt situ...ehehhe

Mesti u olls perasan kan kenapa part2 story yg lain kami asyik pakai bju yg sama jek...anyway kami ye habit suka melancong puas2 baru balik hotel...so mmg jimat masa...sekali jalan heheh...nih muka2 kepenatan melanda...kesian kt si tecik kuat semangat ye harung bersama kelasakan holiday di Terengganu....bagus gak dedahkan kepada baby dari kecil daya ketahanan mental yg kuat utk hadapi long term traveling....satu bonus jika anda asahkan mereka kepada dunia luar...

Ini adalah kuda tunggangan kami dari KL - Kuantan -Terengganu
Sgt2 behave dan cool...selesa itu sgt ptg bg ibu dan bayi....
Lihat gambar belakang...jgn x tau di sekitar laut terengganu pun ada lampu ICT hokehhhhhh.....salute habisssssssss! sgt2 cantik...ingat nk pi kuar mlm tgk lampu....tp apakan daya kami semua kepenatan...sgtttttttt sgt22 utk si kecil...kalo besar senang ajak jek...hihihi

Ciri2 seni bina yg sgt unik...suka tgk...mcm budaya etnik China kan ukiran dia?

Lampu ICT....ingat nk jln2...tp penat...baik bawak je kete tgk dari luar...bukak tingkap luas2 amik udara segar....baru rasa nyaman udara bersihhhhhhhhh...syukurrr!

Dari jauh nampak mcm seakan2 jambatan yg ada di Putrajaya kan?
Bijak2...semua ada je kt Bandar Kuala Terengganu nih....hehhehe...tgk lah lot parking semua kosong...sah mesti ada aktiviti yg sgt hebat boleh dianjurkan disini....greatttt planning lah!

Acara yg ditunggu2 sudah tiba...yeyyy papan tanda Pantai Batu Buruk dah sampai....alhamdulilahhh

Dari jauh membuak2 nk tgk pantai...sgt2 cantik dan pasir pantainya sgt2 putih dan bersih...

Haaaaaaaa tgkkkk...siapa yg semangat sgt tuh? Siapa lagi si tecik tuh lah...inilah pertama kali beliau melihat, merasa dingin pantai dan menghayati kurniaan ciptaan Allah yg maha hebat salah satunya ialah Kecantikan Pantai....rasa sgt tenang tat kala Qaiser diam dan bertafakur sebentar melihat pantai buat pertama kalinya.... :)

Umi Qi dan baby Qi....serba ijau...heheh org dok toleh2 tgk kami bertiga geng ijau...x mewakili mana2 parti jauh sekali nk berpolitik...kami dtg dari pantai barat travel bersama2 dgn izin Allah hehhe...

Peaceeeeeeeeee

Bagi can lah utk walid Qi bergambar puas2...hehhe asyik umi Qi je bolot habis hhahaha

Picture inilah paling sempurna....walid dan Qi....nanti nak cuci dan framekan besar....anak walid! Cantik panorama ada org tunggang kuda di belakang...mcm lukisan lak tgk...tp realll nih x di edit langsung ok....

Suka btol walid...Qi dh nampak layang2 tuh hehheh hbslahhhh

Jommmmmmmmm tgk layang2 cantikkkkkk ye

Suka Qi....hehhe bergambor membelakangi layang2....sgt2 cun gambar nih....pandai walid...:)

 Walid bergambar bertiga???? tuh kereta V6 kt belakang tuh heheh

Tggu Qaiser dah boleh lari baru nk dtg sini balik main layang2 kt tepi pantai waktu petang2.....mesti seronok kan...tgk ramai je main :)

Ini adalah tatapan terakhir sebelum bertolak balik ke hotel permai utk beristirehat panjang....senja sedang berlabuh dgn pantasnya....sgt cemburu pada masa yg tgglkan umi tanpa disedari...

Nanti kami dtg lagi ye ziarah pantai batu buruk....
Nama yang buruk tp anda adalah terindah dan tercinta bg kami bertiga :* mmuahhhhhhhhh!
Tata....

Sampai dah kami kt Hotel permai...tu tu tu depan tuh nampak kan heheh cantikkkk tgk hotel nih...suka2...walid isi minyak keta jap...esok senang nak jln lagi....

Stering keta v6 yg sgt2 membantu kami berlegar ke sana ke mari...terima kasih v6 sbb kamu berlaku baik sepanjang kami berada di sana....moga kamu senantiasa sihat utk bawa kami lagi ye....TQ Allah...rasa syukur apa yg ada...itu adalah sebenar2 syukur :)

Belum baca entry semalam?

<<<InsyaAllah esok nak cerita Part 6: Keunikan Pasar Payang KT....suka shopping kan readers? Haaaaa kalo suka shopping sah anda kena pi singgah kt pasar payang....di situlah kami jumpa penyu utk si Qaiser ilman hahahhahhaha tgguuuu ye esokkkkkk.... :) >>>

14 comments:

  1. Betullah kata Ju nama buruk tapi keindahannya tidak terkata. Nampak nyaman juga tempat itu.

    ReplyDelete
  2. subhanallah... cantik kan pantai batu buruk tu... :) rindu nak pergi sana lagi ...

    heee... seronok ye holiday :) dapat spend time with famli...

    ReplyDelete
  3. YaAllah dah lamanya tak pegi Terengganu
    dah banyak perubahan.. Chantekkkk sangat.. :)

    ReplyDelete
  4. pantai tu lah tempat mimi lepak di kala stress keje dulu..hehe..

    ReplyDelete
  5. Cantik dah ye tempat tu... =D
    Lama sangat AJ tak pegi...

    ReplyDelete
  6. namajer tempat tuh buruk tapi cantik bangat!!

    ReplyDelete
  7. teringin nak p terengganu.. biras asal ganu.. maybe if dah pindah nanti insyaALLAH nak melancong ke sini.. :)

    ReplyDelete
  8. penah dtg juga Terengganu tapi dah lama dah... hehe

    ReplyDelete
  9. rindu ganu!!! comel jue n family... the green day..baju sama..so, cute...

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum ... pantai batu buruk mmg cantik tapi tak leh mandi kan ! ...

    ReplyDelete
  11. Kg en. somi tu...tp sy x habis jelajah lagi...hihihi

    ReplyDelete
  12. subhanallah cantiknye langit dalam gambar walid dengan qi tu ;)

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com