Part 4: Indahnya Masjid Kristal, Kuala Terengganu. | Julia Johari
Booking.com

Part 4: Indahnya Masjid Kristal, Kuala Terengganu.

Here we are...continues ~
Part 4 story about Cristal Mosque, KT
Sebelum melangkah lebih jauh umi QI nak story bagai...u olls dh baca dan lapangkan dada baca segmen dibawah?

Okey dah baca kan the previous part right...
Lets move it here...

Ini adalah view dari jauh Masjid Kristal KT...
Ianya bersebelahan dengan Taman Tamadun Islam (TTI)
So, sgt2 jimat masa dan tenaga sebab boleh jelajah 2 tempat yg sgt unik dlm hari yg sama...Alhamdulilah....

Makin dekat...makin rasa debaran...sgt2 meruntun hati tatkala pertama kali menatap mata dengan masjid kristal....cantik dan sungguh unik seni bina rumah Allah nih :)

 Assalamualaikum WBT....ucapan pertama dan langkah kanan menyelusuri langkah demi langkah di sana...akhirnya gambar pertama bersama sang pencinta di ambil utk dijadikan kenangan agar kami boleh ke sini lagi pada masa akan datang...

 Senibina yang diambil dari jarak dekat...semua picture dibawah adalah original yg diambil oleh kamera umi QI dan walid...tanpa copy paste dari mana2 web....ternyata ia perkongsian yg amat bermakna utk ditatapi setiap hari.

Jom saksikan kawasan sekitar masjid kristal dan alami penjelajahan kami bersama sang kecil kami...harap ia menjadi kenangan seumur hidup buat kami bertiga...lama dh simpan amanat dan perasaan cinta utk melawat masjid kebanggaan umat islam di KT...sungguh2 bangga!

Walid bersama sang hero...bergambar keseluruhan masjid....waktu ini jam menunjukkan 6 petang...senja sedang berlabuh...matahari akan terbenam....sinaran cahaya melimpahi seluruh ruang legar masjid kristal...tersangatlah cantikkkk...kagum!

Umi Qi pun x lepas peluang heheh

Close up! Bagus anak umi....suka bergambor hehhehe

Our mix picture :* have fun tgk ye :)



Yeyyyy! Umi dan QI angkat tangan tinggi tanda syukur dan lega dpt gak smpai ke sini....
Port kt sini umi duduk tuh rasa sgt strategik utk amik gambar lepas u olls nikah atau gambar outdoor wedding....sgt hebatttttt ok....nsb baik i bukan org terengganu sah i dtg sini buat photoshoot hahhahaha (weeeeekkkkk :P  )

<<<Esok nak story Part 5: Pantai Batu Buruk....nama je buruk tp pantainya sgt2 indah hehehhe tunggguuuu ye esk....today bz sikit keje byk kt opis....have a nice day mommy mmuahhh :* >>>

12 comments:

  1. wahhh cantik..tak pernah sampai masjid kristal ni lagi..

    ReplyDelete
  2. meremang bulu roma kite ni bace entry Jue..huhu..perasaan rindu tu masih ade lagi..rindu masjid kristal..huhu..

    ReplyDelete
  3. mommy ju! alahai.. saje je nak naikkan semangat mak yg tgh ngandong ni pg bercoti.. haih..

    ReplyDelete
  4. teringinnya ke sana. dah lama aim nak melawat situ..

    ReplyDelete
  5. 2 kali ker kt..tp ni pes time singgah siap solat...tp tu lah sbb kn cantik org dtg tengok kemain ramai dan kebersihan jd tak terjaga...lg2 toilet..hurrmm....

    ReplyDelete
  6. Memang cantik masjid ini. Kakak pun dah sampai sini - siap ada pengantin sedang beraksi itu-ini tau masa tu.

    ReplyDelete
  7. Jelesnye tgk org pi jenjalan ni. Cantik kan masjid kristal ni.

    ReplyDelete
  8. kat cnilah teringin nak g..hubby arituh g kursus tak plak ikut sbb tak leh cuti

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com