Oh Tidak! Qaiser Tidak Sihat ;( | Julia Johari
Booking.com

Oh Tidak! Qaiser Tidak Sihat ;(

Risauu umi&walid bila pertama kali tgk Qaiser x henti2 merengek dan menangis selama seharian ;(
Rupa ye bdn x sihat sbb batuk dan selsema...orang kata nk beralih bulan mcm nih lah huhuhu
Terus bergegas ke Klinik Seri Indah nsb baik dekat gan umah je x sampai 5 min sampai...suka klinik 24 jam sbb anytime already doktor standby.

::Hari Pertama::
Pagi Ahad 23 Disember 2012
Walid parking v6 betul2 depan klinik...utg dtg awal sapa pun xd lagi.

Ambil nombor dpt 907...rupanyer 906 dh ada org appoinment doktor...kalu tau awal2 lg dah on call set appoinment...cian qaiser.. ;(


Tengok lah Qaiser ilman...dah x berdaya...asyikk merengek jek nak dakap seharian...bila letak je kt baby cot mulalah start enjin meraung kuat2...agaknye kepala dia berat kan selsema campur batuk lg x selesa tuh yg nak bergayut je ngan umi ;(
Nsb baik duduk dalam stroller diam jek...sampai dah jumpa doktor pun dia leh tertido...kesian anak umi...sampai x berdaya nak minum susu pun makin susut...xd selera ;( huwaaaa

Nih baru lepas bg Qaiser mandi...terus bg minum susu lepas tu terus bagi ubat antibiotik dan ubat batuk...doktor ckp baby x demam...cuma dia jd x sedap bdn jek.

Tido antara lena dan tidak lena...kesiannn...sapa2 jadi mommy dan walid pasti menangis tgk anak sakit kan pertama kali...sampai umi dan walid pun x hirau dah pasal makn minum kami...semuanya 101% perhatian utk si anak...patotlah sapa2 yg jadi ibu dan ayah mmg kuat naluri protectivenya sampai diri sendiri pun terabai...

Bila Qaiser merengek x henti2...umi terus cek suhu bdn Qaiser...3 kali bacaan dibawah 35 darjah celcius...suhu bdn ok...cuma bila umi rasa kepala Qaiser rasa panas...huwaaaa mesti panas dalam x leh keluar sbb tuh Qaiser merengek jek...terus ambil tuala basahkan dgn air...pedap2 ats kepala...baru dia tido lena...itu pun kejap jek sbb batuk terukk...selsema lagi teruk ;(

Azimat...nak bg dia tenang supaya x selalu merengek pakaikan puting jek...kadang2 sampai puting pun dia ludahkan balik...


::Hari Kedua::
Pagi Isnin 24 Disember 2012
Umi cuti keje sehari.
Bila Qaiser x sihat...x tidokan dia dlm katil baby...dah letak bawah je bentang toto...umi dan walid pun sama...katil tuk tinggal kenangan buat sementara waktu...

Tapi bila menjelang petang pukul 4..umi pelik kenapa kepala Qaiser panas lg...huwaaaaaaa terus call walid balik cpt dari keje belikan cool fever baby...URGENT!
Walid dia apa lagi mmg x leh duk diam lah terus balik belikan cool fever...walid pun risau nak g keje pun x sedap hati...setiap minit asyik bbm umi...stress umi tau..nak jga qaiser lagi hahahha ;P
Tengoklah...asyik nak menempel je ngan umi...jgn sekali2 nak tipu dia letak kt bawah toto wpun dia tido nyenyak kt riba umi...letakk je kt toto...sah dia meraungggg...huwaaaaaa dugaan jadi umi kuat betul!

Dah tempek dah cool fever...baru dia tenang...sejukk kot....itu yg pakaikan dia baju lubang2 bg dia rasa lega masuk angin...cian anak umi.
Seee..rupanyer cool fever nih mujarab eh...dia leh tido kt toto tanpa menempel kt umi lagi...happy umi taw...yelah perut rasa lapar dari pagi x mkn smpi ke ptg pun rasa kenyang balik bila dia dpt tido lena mcm nih...doa umi dan walid mmg x putus2 minta supaya Qaiser cpt sembuh dpt senyum kt umi lg...dah 2 hari dia x senyum rasa nk mati jek :(


::Hari Ketiga::
Petang Selasa 25 Disember 2012
Still pakaikan dia cool fever..kali nih rasa dia suam2 kuku je kepala...pelik badan dia x panas plak.
Semalam nmpak dia mcm nak pulih sikit bila dah 2 hari hadap mkn ubat antibiotik dan ubt batuk 2x sehari.. 
Muka mcm ceria sikit ;) umi rasa syukur sgt



<<<Sekarang umi dan walid masuk keje semula...doa sgt2 baby qaiser sihat ye ngan my mum...ubt dah bg pagi tadi sebelum keluar g kerja...moga sgt ada senyuman bila umi balik umah nanti, rindu nak main2 ngan dia... ;( tgh taip nih pun rasa x sedap hati rasa nk terbang je balik umah tgk baby Qaiser huwaaaaaaaa  ;( >>>

1 comment:

  1. Olo ciannya.get well Soon sayang,.Sape jaga qaiSer?

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com