Julia Johari: December 2012

Berlatih sakan nak meniarap ;)

Yeyyyy....today 31/12/12 maka genaplah Qaiser ilman 4 bulan sudah! 
Cepat betul anak merdeka umi & walid membesar dgn jayanya :D alhamdulilah.

Amboiiiiiiii....
Dah baik dari selsema dan batuk terus buat latihan semula ye Qaiser ilman hehhehe
Sekarang Qaiser selalu jungkit2 badan dan nak kalihkan badan nk belajar meniarap...wahhhh terhibur umi dan walid tgk gelagat dia sekarang hehehhe

Jum saksikan latihan keras dan gigih dia...lets move it move it yehaaaaa ;P

Nih pic semalam...tgk dia suka sgt la duk ats katil umi walid dia...luaskan nak belajar meniarap dari duk dalam baby cot sempit heheh

 Sure korang mesti tanya mana sarung tgn Qaiser lg sebelah???
hahahha dia dah pandai tarik sarung tgn skrg hokeyyy...pastu siap nyorok ntah ke mana...saje pakaikan sarung tgn kt umah je sbb dia ligat sgt gigit jari smpi lencun...so nk jga xnk kena infection tuh pakaikan sementara...dont woryy dear, umi taw mesti x macho lah kan pakai sarung tgn lelama kan hahahhahah ~

 Balancing belum cukup kuat Qaiser tp gigih sgt nk angkt bdn dan kepala...hahhaha sabar nak sabar....

 Tgk....bila lepaskan dia...dia cuba nk dtg kt umi...tp kan adik baru belajar meniarap taw...jgn push sgt bdn nk merangkak ye...slowlyyy exercise :)

Arghhhh! Napalah bdn aku berat nih...cm ne nk merangkak!!!!!
Mesti Qaiser ckp mcm tuh kan sbb dari tadi asyik ckp uhhhhh uhhhh...sian umi tgk...tp bila umi angkat dia nangis sbb nak berlatih meniarap bg sungguh2...bgus anak umi!


Aksi kuakkan tgn sedang bermula...1 2 3.....


Yeyyyyyyy! Alhamdulilah...Qaiser dh meniarap umi dh rasa seronok sgt..rasa mcm Qaiser dh pandai berjalan pun ada walhal baru meniarap pun nak heboh satu blog hahhahah umi julia kan sapa x kenaiiii....hahhahaha

Hehehhe part nih paling best! Dh pandai meniarap pastu terus buat umi tercengang....apa Qaiser dh pandai pegang botol susu sendiri selama 5 saat...5 saat tuh dh kira umi bangga ok...yelah umur baru 4 bulan dh mula pandai nk peluk botol susu...lapar lah tuh dh penat berlatih meniarap dari tadi hehehhehe 
Alahaiiiiiiiiii abang Qaiser! ;p

 Saya dah mandi...legaaaaa sbb penat dari tadi belajar meniarap...hahhaha besaq strawberry Qaiser ek hahhaha...Gaya istirehat lagak seorang boss....kekkekeke

 Bila umi tgk Qaiser hari2 xnmpk sgt Qaiser membesar....tp bila tgk gambar Qaiser baru umi tau cptttttttt betul Qaiser membesar....tgklah badan ngan penumbuk kt tgn tuh...umi dh penah rasa byk kali penangan tumbukan Qaiser...uhhhhhhh mmg lawas lah kena penumbuk kalo lambat kasi susu hahhahahha....lawak betul Qaiser nih kalo mengamok...kalo tgk tv cm pic kt bawah nih, umi lalu pun x sodar! :)

<<<Cepat je masa berlalu...banyak kenangan tahun 2012 tersemat di hati...tetap subur hingga ke akhir hayat....welcome 2013...di kau kami tertunggu utk menghadapi setiap liku2 cabaran dan rintangan sebagai umi Qaiser...moga ia lebih mengembirakan :)>>>


Sepetang Bersama Qaiser ilman ;-)

Holla Geng Umi&Walid~
Sekarang Qaiser ilman dah sihat dari batuk dan selsema 3 hari taw umi &walid saya jaga penah baca x entry semalam umi saya update pasal saya x sihat kt sini 
 Itu taktik sayalah supaya umi dan walid saya dpt cuti spent time ngan saya hehhehe jgn marah ek umi.

Okey, sekarang Qaiser ambil alih jap blog umi sbb umi saya plak x sihat jangkit selsema & batuk dari saya ciannn umi, baru umi tau kan cm ne saya rasa dulu huhuhu
Petang semalam Qaiser ajak umi, atuk, nenek dan mak su saya pi jln2 kt belakang umah atuk...sbb mmg favourite saya suka jenjalan tgk pokok taw...x percaya? Tanya umi saya...dia taw saya suka duduk bwh pokok rambutan atuk....hehhehe

Tengoklah...saya leh panjat tau pokok rambutan nih...nak amam rambutan atuk jap..ngappp ;p

Nih umi saya...tiap2 ari lepas je umi balik keje mesti umi bwk bersiar2 kt belakang umah atauk tgk pokok rambutan yg sedang msk ranum...Qaiser tingin nak mamam...tp napa umi x kasi ekk? So, saya tgk jelah...xpe umi nanti saya besar saya mkn puas2 hehehhe ;p

 Saya sayang umi saya..muahhhhhhhh ;*

Umi selalu cerita kt Qaiser, nihlah haiwan peliharaan OMEO umi sebelum Qaiser ada...dah 5 thn lebih dah umur dia...lg tua dari saya taw...so saya x jeles pun sbb tiap2 ari saya tgk OMEO. Wpun dia selalu bermasam muka dgn saya sbb selalu berkongsi kasih syg ngan umi saya ada saya kisahhhhhhh? Hahahaha saya taw umi masih sygkan OMEO....nk buat cemana kan ;( jeles sebenarnya Qaiser


Yeyyyy.....Qaiser sekarang berada betul2 dilaman belakang umah atuk....ada 3 pokok rambutan dengan buah rambutan yg lebatttt sgt2...u all dah rasakan rambutan atuk saya? Kalo belum rasa nanti bg tau lah umi suh bawak....no problem lah ;)


Alamak...umi nak bermanja ngan OMEO....nangis saya taw....OMEO notty! ;(

Umi selalu lepaskan OMEO suh jogging hahhahaa dah tua sgt Qaiser tgk dia x larat dh nak lari...

Jom jamu mata tgk buah rambutan.....nanti Qaiser besar Qaiser nk panjat pokok rambutan...tgklah umi jgn terkejut sbb nenek penah citer kt Qaiser umi dulu masa tecik2 suka panjat pokok rambutan hahhahahhahha pecah rahsia umi adik taw ngeeeeeeeee ~




Bestkan layan mata tgk buah rambutan...so pic bwh nih kete walid saya...baru je balik umah atuk nk pick up saya balik umah walid and umi....bersihkan laman atuk? Sbb tuh setiap ari Qaiser mesti wajib ambil angin petang kt luar sambil hirup udara segar ;)

Jap lah umi...x ready lagi nih...nk buat rambut ramos x cukup syarat lg hahhaha....

Alright..... ;p

Okey....nk tujuk kt geng umi nih...atuk saya mmg suka bercucuk tanam....nenek penah citer dedulu msa umi tecik2 pun dah diajar minat bercucuk tanam...siap ada kebun durian lg....bila umi nak bwk pi tgk kebun durian eh?

Jom tgk pokok lain yg ditanam oleh atuk saya ;)
Pokok hiasan dan pokok kunyit....sedap je mata memandang taw kawan2

Anak pokok rambutan...generasi yg keempat ;0 hbs gelaplah nanti laman atuk hehhehe

Pokok betik...tggu masa je nk masak buah betik...

Pokok nenas...sedap ke eh buah nenas kawan2...Qaiser tingin nak rasa semua buah tp umi x gak bagi ;( geyammmm taw

Umi bg tahu nih pokok labu...pucuk labu pun leh buat sup sedap....

Daun kari....umi saya selalu masak gulai kt walid saya..sbb tuh pokok kari mesti wajib ditanam...besar gak eh pokok kari

Pokok lidah buaya 

 One and only pokok ubi kayu....giant size....selalu tgk nenek buat pucuk ubi kayu masak lemak....

Pokok buah longan...atuk saya penah cite yg pokok nih selalu je gila daun...x pernah buah2 pun hehhehe ke dia kena dikahwinkan baru dpt buah longan kot atuk hahahha

Haaaaaaa...saya dah penatlah jenjalan kt luar laman atuk...nak tgk burung lah

Nih keje maksu saya...dia mmg suka sgt ambik pic saya dkt pokok...mentang2 saya suka pokok diangkatnya saya tinggi2 hahahhahhahaha sukaaaaaaaaaaaaaa ngeeeee ;)


Tenang je tgk laman atuk...

Nih ruang depan rumah atuk...saya selalu gak lepak kt sini bila hujan...nak gak tgk luar kalo x saya bosan ok duk terperap dlm rumah jekk ;P

Nih tv atuk 52 inci....marvelos tv atuk puas saya tgk ...hahhahahha mcm tgk kt cinema umi saya katalah...

Maksu saya nih x hbs2 lg bergambar...uwaaaaaaa penatlah saya..no mood nk senyum lg ;(

At last....saya kepenatan...duduk dalam rocker kesayangan saya...hahhahaha ok geng umi ....nanti ada masa umi saya keje saya pinjam lappy umi tlg updatekan blog umi ye....jgn segan2 la bca blog umi sbb   skrg Qaiser pun suka bersiaran...hahhaah belajar dari alam rahim lg taw ;P tata

<<<Qaiser dah nk beransur pulih dari selsema dan batuk, setiap ari Qaiser x penah miss mkn ubat tau....nanti doakan Qaiser cpt sihat ye, buleh jenjalan gan umi dan walid lagi....sayang geng umi semua....muahhhhhhhhhhh (flying kiss)>>>

Oh Tidak! Qaiser Tidak Sihat ;(

Risauu umi&walid bila pertama kali tgk Qaiser x henti2 merengek dan menangis selama seharian ;(
Rupa ye bdn x sihat sbb batuk dan selsema...orang kata nk beralih bulan mcm nih lah huhuhu
Terus bergegas ke Klinik Seri Indah nsb baik dekat gan umah je x sampai 5 min sampai...suka klinik 24 jam sbb anytime already doktor standby.

::Hari Pertama::
Pagi Ahad 23 Disember 2012
Walid parking v6 betul2 depan klinik...utg dtg awal sapa pun xd lagi.

Ambil nombor dpt 907...rupanyer 906 dh ada org appoinment doktor...kalu tau awal2 lg dah on call set appoinment...cian qaiser.. ;(


Tengok lah Qaiser ilman...dah x berdaya...asyikk merengek jek nak dakap seharian...bila letak je kt baby cot mulalah start enjin meraung kuat2...agaknye kepala dia berat kan selsema campur batuk lg x selesa tuh yg nak bergayut je ngan umi ;(
Nsb baik duduk dalam stroller diam jek...sampai dah jumpa doktor pun dia leh tertido...kesian anak umi...sampai x berdaya nak minum susu pun makin susut...xd selera ;( huwaaaa

Nih baru lepas bg Qaiser mandi...terus bg minum susu lepas tu terus bagi ubat antibiotik dan ubat batuk...doktor ckp baby x demam...cuma dia jd x sedap bdn jek.

Tido antara lena dan tidak lena...kesiannn...sapa2 jadi mommy dan walid pasti menangis tgk anak sakit kan pertama kali...sampai umi dan walid pun x hirau dah pasal makn minum kami...semuanya 101% perhatian utk si anak...patotlah sapa2 yg jadi ibu dan ayah mmg kuat naluri protectivenya sampai diri sendiri pun terabai...

Bila Qaiser merengek x henti2...umi terus cek suhu bdn Qaiser...3 kali bacaan dibawah 35 darjah celcius...suhu bdn ok...cuma bila umi rasa kepala Qaiser rasa panas...huwaaaa mesti panas dalam x leh keluar sbb tuh Qaiser merengek jek...terus ambil tuala basahkan dgn air...pedap2 ats kepala...baru dia tido lena...itu pun kejap jek sbb batuk terukk...selsema lagi teruk ;(

Azimat...nak bg dia tenang supaya x selalu merengek pakaikan puting jek...kadang2 sampai puting pun dia ludahkan balik...


::Hari Kedua::
Pagi Isnin 24 Disember 2012
Umi cuti keje sehari.
Bila Qaiser x sihat...x tidokan dia dlm katil baby...dah letak bawah je bentang toto...umi dan walid pun sama...katil tuk tinggal kenangan buat sementara waktu...

Tapi bila menjelang petang pukul 4..umi pelik kenapa kepala Qaiser panas lg...huwaaaaaaa terus call walid balik cpt dari keje belikan cool fever baby...URGENT!
Walid dia apa lagi mmg x leh duk diam lah terus balik belikan cool fever...walid pun risau nak g keje pun x sedap hati...setiap minit asyik bbm umi...stress umi tau..nak jga qaiser lagi hahahha ;P
Tengoklah...asyik nak menempel je ngan umi...jgn sekali2 nak tipu dia letak kt bawah toto wpun dia tido nyenyak kt riba umi...letakk je kt toto...sah dia meraungggg...huwaaaaaa dugaan jadi umi kuat betul!

Dah tempek dah cool fever...baru dia tenang...sejukk kot....itu yg pakaikan dia baju lubang2 bg dia rasa lega masuk angin...cian anak umi.
Seee..rupanyer cool fever nih mujarab eh...dia leh tido kt toto tanpa menempel kt umi lagi...happy umi taw...yelah perut rasa lapar dari pagi x mkn smpi ke ptg pun rasa kenyang balik bila dia dpt tido lena mcm nih...doa umi dan walid mmg x putus2 minta supaya Qaiser cpt sembuh dpt senyum kt umi lg...dah 2 hari dia x senyum rasa nk mati jek :(


::Hari Ketiga::
Petang Selasa 25 Disember 2012
Still pakaikan dia cool fever..kali nih rasa dia suam2 kuku je kepala...pelik badan dia x panas plak.
Semalam nmpak dia mcm nak pulih sikit bila dah 2 hari hadap mkn ubat antibiotik dan ubt batuk 2x sehari.. 
Muka mcm ceria sikit ;) umi rasa syukur sgt



<<<Sekarang umi dan walid masuk keje semula...doa sgt2 baby qaiser sihat ye ngan my mum...ubt dah bg pagi tadi sebelum keluar g kerja...moga sgt ada senyuman bila umi balik umah nanti, rindu nak main2 ngan dia... ;( tgh taip nih pun rasa x sedap hati rasa nk terbang je balik umah tgk baby Qaiser huwaaaaaaaa  ;( >>>