Semalam 22 April 2012, With Julia dan hubby dating lagiii. Tapi kali ini di Pavilion Kl...lama betul x dating tgk wayang kt sana so ambil keputusan utk spent time yg berharga dgn hubby tonton wayang 'BattleShip'

Ermm...kisah apa?
Ia mengenai kisah kapal perang (Navy) dengan makhluk dari Planet G...mana datang Planet G nih? ehehhe gara2 manusia di bumi hendak sgt berjiran dgn bumi yg lain so diorg htr lah isyarat luar utk berkomunikasi....bla...bla...bla..
Siapa dah tgk cerita neh pasti tahu ia ada kisah pengajaran yg terbaik utk kita titip simpan dan amalkannya selalu...x semua cerita movie nih negatif ye...so terpulang pada kita untuk menilai baik dan buruknya...

Pengajaran yg diperolehi:
-Semangat setia kawan dan bekerja dalam berkumpulan tanpa mengira waktu dan tidak berputus asa ( Ya! Mmg benar...apa bila kita bekerja secara berkumpulan, ia lebih membina semangat keyakinan diri dan secara tidak langsung boleh mempengaruhi rakan2 yg lain utk turut serta mencapai misi yang dikehendaki dlm masa yg terhad... :)

-Menguji tahap kesabaran apabila menghadapi ancaman luar dan dalaman diri (Terkadang kita lupa utk menguji tahap kesabaran dalaman diri...itu yg menyebabkan kita mudah menyerah kalah sebelum tiba masanya...)

-Cinta yang kukuh atau utuh ( Heheh part neh plg best nampak yer dlm cerita neh...so Hooper ialah watak utama dalam cerita ini, seorang yg dahulunya biasa2 dan tiada pengalaman dalam dunia navy sebagai Kapten Navy terjun dalam bidang ini dari abangnya, berjumpa dgn gadis pilihan yg membuat jiwanya setia dan berusaha utk menjadi yg terbaik) :D

- Mengenal pasti kelemahan musuh dan tangani ia secara bijak dan tidak melulu (Ya! Benar sekali...terkadang bila marah dan x sabar jd gagal semuanya...so sabar dan bijak kenal pasti musuh akan menyebelahi kekuatan kerana musuh tidak tahu tindakan luar sedar mereka yg kita sudah perangkap mereka dgn cara yg amat bijak...)

- Menyanjungi pengalaman orang terdahulu daripada kita ( Battleship ini byk mengajar erti menghormati org yg berpengalaman dari kita, Contohnya, Hopper memohon bantuan dari Kapal Perang Muzium utk digunakan sebagai kapal perang terakhir utk menyerang kapal musuh dengan bantuan dari veteran2 Navy...ini telah menunjukkan Hopper adalah seorang Kapten kapal yg amat kuat sifat hormatnya dan ini telah memberi semangat berkumpulan utk ahlinya)

<<< Pastinya ia memberi kepuasan utk diri dan hubby dari kisah yg dipaparkan...so jangan sekali2 memandang remeh isu movie yg ditayangkan di pawagam...pilihan yg terbaik akan memberi pengajaran pada kita tanpa kita sedari ia byk memberi positif...dengan ini With Julia berharap akan dpt realisasikan pengajaran yg berguna...
Akhir sekali, suka sebab melabur pada yg mendatangkan pulangan dari segi rohani>>>

2 Comments

  1. alamak. lom lagi berkesempatan nengok citer ne.. dengar cter memang gempak kn film ni :)

    ReplyDelete
  2. taufiq: rugiii ooo x tengok kt pawagam...kalo beli cd no feel sgt...tgk kt cinema lg best...meremang bulu roma tgk diorg berusaha bersungguh2...:D tgk jgn x pi tgk..:)

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)