Peminat Tarian Tradisional No 1 di Malaysia... | Julia Johari
Booking.com

Peminat Tarian Tradisional No 1 di Malaysia...


Tarian Dia Datang...

Tarian pertama yang dipersembahkan kepada kami semasa majlis persandingan yang telah berlangsung sebulan lebih yg lepas...video diatas adalah contoh tarian sahaja. Tujuan untuk mengimbau kenangan yg baru dilalui semasa majlis yg cukup dirasai kegembiraannya sehingga kini...

Pembuka tirai lagu ini semasa menjemput kami di pintu utama dewan amat2 kami terharu....
Sukaaaaaaaa!!!!!!!!...

Zapin Bahari...
Tarian kedua yang dipersembahkan semasa acara wedding kami by penari2 cilik yang diundang khas ke majlis perkahwinan kami, terasa bangga kerana dapat melihatnya dgn mata kami sendiri semasa di hari yg bersejarah, xkan With Julia lupakan hingga ke akhir hayat...mmg lagu Zapin Bahari ternyata tiada tandingannya...

Sememangnya With Julia mmg peminat no 1 kalau bab tarian zapin...menari x tahu, tapi suka menghayati keunikan tarian zapin itu sendiri...

Cukup dapat digambarkan satu kecantikkan dan ketulenan keseniaan tarian kemelayuan itu sendiri yang digarap dalam tarian zapin...cetusan rasa yg ikhlas daripada With Julia mmg amat2 lah berbangga kerana dilahirkan dalam keluarga Melayu Islam yang cukup menggemari seni kemelayuan tarian tradisional.... ;)

Tarian Tualang Tiga...

Merupakan tarian ketiga yang terakhir dipersembahkan dalam majlis persandingan kami....
Bukan Siti Nurhaliza ye...jgn salah faham...ia adalah penari2 cilik yg diimport khas dari
ISDA creative!

Lagu tarian tari tualang tiga mmg lagu yg cukup sinonim dgn budaya keseniaan kemelayuan itu sendiri...
Syukur tarian tersebut mmg amat2 meruntun jiwa kami berdua semasa mendengar dan melihat tarian daripada mereka semasa di meja makan beradab pengantin...
Kami rasa nak bersanding lagi sekali boleh tidak???? (buang tabiat ke With Julia) kekkeke


Persembahan Silat Majlis Perkahwinan Julia & Habibullah
- Dewan Wisma Sejarah.wmv


Semua video diatas adalah cuma sebagai contoh sahaja....tiada maksud utk mempromosi mana-mana pihak...hanya sekadar hiburan dan tontonan semata2.

Kenangan Terindah...
Tidak bisa ku lupakan....

<<<Layankan Ajer, Peaceeeeeee>>>

6 comments:

  1. suke tgk performance ct dlm tarian tualang tiga dan y seangkatan ngn zapin2 nih... likeee

    ReplyDelete
  2. jue pun suka sgt hayati tarian diorg...penuh semangat...tgh2 wat kerja bosan jek mesti buka youtube dgr..baru semangat ketradisionalan wat kerja tuh datang ehhehe mcm2 kan puan...yg ptg ct is the best performer! cayalah puan pun suka ;)

    ReplyDelete
  3. lagi 2 mnggu nak sanding lagi sekali.. kali ni belah husband lak... jemput la datang julia... :)

    bak email,, moon send jemputan... :) send email kat ierah86@gmail.com... :)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulilah...tq moon! happy dengar berita gembira...ju dh htr alamat umah kt email moon..nanti email cepat2 tau...sonok yer leh jumpa moon nanti...insyaAllah ;)ju n hubby doakan kebahagiaan moon hingga akhir hayat...aminnnnnnn

    ReplyDelete
  5. selamat pengantin baru sis:)hehe

    ReplyDelete

Sharing is Caring, Thank You Drop Some Comment Here :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Booking.com